Beantwoord

WiFi bellen geschikte toestellen

  • 26 juni 2020
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Bij verschillende providers is het mogelijk gebruik te maken van Wifi bellen.  Dit zorgt er voor dat als je weinig tot geen ontvangst hebt in bijvoorbeeld goed geïsoleerde  gebouwen toch kan bellen en gebeld  worden.

Je zou toch in deze tijd verwachten dat dit mogelijk is zonder beperkingen? Helaas is het bij KPN niet mogelijk met alle toestellen die de optie Wifi bellen aan boord hebben gebruik te maken van Wifi bellen.

 

De lijst in de volgende link is beperkt en al meer dan een jaar oud: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

 

Als ik een SIM van een andere provider in mijn toestel plaats werkt Wifi bellen perfect. Dus mijn Nokia 8.1 is geschikt voor Wifi bellen. Waarom dan niet bij KPN?

Je zou bij KPN als groene provider en zeer goed netwerk verwachten dat ze meer moeite doen om toestellen toe te laten op het netwerk.

 

Bij navraag aan de servicedesk ben ik niet verder gekomen dan de lijst in de gaten te houden en het niet anders is op dit moment met de ondersteunde toestellen. 

Een andere optie is een ander toestel maar ik wil geen ander toestel kopen want ben tevreden met mijn Android One toestel op Android 10 zonder bloatware die de voorkeurstoestellen van KPN  zoals Samsung wel bevatten. Of een veel te dure Iphone.

 

Ik zou het geen probleem vinden mee te doen aan een Béta programma om te ervaren hoe Wifi bellen is op het KPN netwerk. Werkt er iets niet goed, dan is dat mijn keuze en probleem om het op te lossen. (wat niet meer is dan Wifi bellen uit te vinken)

Een andere oplossing is naar een andere provider…

icon

Beste antwoord door PeterG 3 juli 2020, 18:58

Volgens mij kan je bij KPN met een Nokia 8.1 ook nog niet van VoLTE (4G-bellen) gebruik maken.

De fabrikanten hebben specificaties van de providers gekregen voor zowel VoLTE als voor VoWifi. Met een software update moeten ze dan de toestellen ermee voorzien.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Hoi @Niels8, welkom hier. 

Bij mijn weten is de lijst niet oud en wordt deze bijgewerkt zodra er een toestel bijkomt. Ook zijn er wel toestellen die werken die niet op de lijst staan. Je kan het dus gaan testen. Ik begrijp dat je dat ook geprobeerd hebt, alleen met ons werkt het niet? Zal ik nog eens kijken of de instellingen aan onze kant ook goed staan? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

In ieder geval alle toestellen op de lijst zijn zeker geschikt. Het is niet alleen dat wij het beschikbaar hebben. Software en hardwarematig moet het toestel ook geschikt zijn. Dit kan dacht ik inderdaad per provider verschillen. 

Ik heb mijn profiel ge-update met mijn telefoonnummer en naam.

Indien mijn toestel nog niet geschikt is wil ik mee doen in een test als dit mogelijk is.

Reputatie 7

Volgens mij kan je bij KPN met een Nokia 8.1 ook nog niet van VoLTE (4G-bellen) gebruik maken.

De fabrikanten hebben specificaties van de providers gekregen voor zowel VoLTE als voor VoWifi. Met een software update moeten ze dan de toestellen ermee voorzien.

Reputatie 6
Badge +11

Aan onze kant staat alles goed. Het is dus nog wachten tot het toestel ook voor KPN geschikt wordt zoals PeterG ook zegt. Hopelijk laat dat niet lang meer op zich wachten. 

Is in dit geval Nokia aan zet om KPN specifieke settings door te voeren voor de toestellen?

 

Het toestel werkt al wel bij verschillende andere providers op VoLTE en VoWifi.

 

Reputatie 7

Is in dit geval Nokia aan zet ?

Ja. KPN zal ongetwijfeld de specificaties voor het KPN netwerk al aan hen doorgegeven hebben.

Reageer