Beantwoord

Wisselgesprek werkt niet meer

• 11 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 1460 keer bekeken

Ik heb de code #43 gebruikt. In mijn iPhone wisselgesprek geactiveerd, maar ik blijf in gesprek i.p.v. een wisselgesprek.

Ik heb op het forum hier meer over gelezen, en kennelijk is het iets op de achtergrond en niet op mijn telefoon.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gr.
Frank
icon

Beste antwoord door Frank-wie 17 oktober 2017, 08:11

Dag Erik, bedankt voor je reactie. Op het moment dat ik een tweede gesprek kreeg, merkte ik daar niets van. De andere beller kreeg de melding dat ik in gesprek was en werd doorgeschakeld.

Ik heb ook contact gezocht met de servicedesk. Omdat ik het niet kon uitstaan, heb ik op mijn telefoon diverse malen 'wisselgesprek' aan en uitgezet. Wat mij opviel is dat als ik alleen maar data over 4g selecteerde, dat ik bij het aanzetten van het wisselgesprek het wat langer duurde voordat de bevestiging kwam. Daarna heb ik data en gesprekken over 4g weer aangezet en nu werkt het wel!
Geen idee of door het veelvuldig proberen, of de combinatie gesprekken en data over 4g het issue was, maar het werkt weer.

Groeten,
Frank
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Frank! Onhandig dat wisselgesprek nog niet werkt. Je geeft al aan de code gebruikt te hebben, maar heb je dat ook gedaan met precies *43#? Als je nu je instellingen op de telefoon controleert, dan staat wisselgesprek ook nog steeds aan?

Wat gebeurt er precies als je nu een tweede gesprek binnenkrijgt? Je krijgt geen opties op je scherm te zien om het huidige gesprek te stoppen en de nieuwe op te nemen, de huidige in de wacht te zetten en de nieuwe op te nemen, of de nieuwe naar voicemail te sturen?
Dag Erik, bedankt voor je reactie. Op het moment dat ik een tweede gesprek kreeg, merkte ik daar niets van. De andere beller kreeg de melding dat ik in gesprek was en werd doorgeschakeld.

Ik heb ook contact gezocht met de servicedesk. Omdat ik het niet kon uitstaan, heb ik op mijn telefoon diverse malen 'wisselgesprek' aan en uitgezet. Wat mij opviel is dat als ik alleen maar data over 4g selecteerde, dat ik bij het aanzetten van het wisselgesprek het wat langer duurde voordat de bevestiging kwam. Daarna heb ik data en gesprekken over 4g weer aangezet en nu werkt het wel!
Geen idee of door het veelvuldig proberen, of de combinatie gesprekken en data over 4g het issue was, maar het werkt weer.

Groeten,
Frank
Reputatie 7
Badge +27
Bijzondere situatie, Frank. Maar ik ben blij te horen dat het nu in ieder geval wel werkt!
Ik kan of alleen wisselgesprek of alleen voicemail inschakelen. Hoe krijg ik deze beide weer aan de gang. Ook komt de voicemail niet meer binnen via het belmenu op mijn Iphone.
Reputatie 7
Badge +15
Ha Dijantje, welkom op ons forum 🙂 Dat is wel erg bijzonder! Heb je geprobeerd wisselgesprek te activeren met *43# in te toetsen? Wil je eens proberen om via je
iPhone deze functie in te schakelen? Volg onderstaande stappen om wisselgesprek te activeren:
• Open 'Instellingen'
• Navigeer naar ‘Telefoon’
• Selecteer ‘Wisselgesprek'
• Schakel deze optie 'in'

Laat je even weten als dat is gelukt? Ik hoor het graag 🙂
Mijn wisselgesprek heb ik weer aangezet zoals hierboven werd aangegeven door 4G uit te zetten, dan het stukje zoals jij hebt omschreven, wisselgesprek in te schakelen en daar 4G weer aan te zetten, maar mijn voicemail werkt nog steeds niet. Bij mijn partner geldt hetzelfde. Hij heeft nu wel voicemail maar geen wisselgesprek.

Zodra ik voicemail activeer, stopt wisselgesprek.
Dus zoals al aangegeven doet maar 1 van de 2 functies het.
Reputatie 7
Badge +15
En als je gesprekken (voice) niet over 4G bellen laat lopen doen beide opties het wel?
Bij mij werkt wisselgesprek ook ineens niet meer. Vandaag al meerdere gesprekken gemist hierdoor. In de instellingen op mij iPhone staat wisselgesprek aan en ik heb ook via *43# wisselgesprek aan staan.
Mijn gevoel zegt me dat er in het netwerk iets mis gaat...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mattheus, wat jammer dat het bij jou ook nog niet werkt. Heb je de oplossing van @Frank-wie in dit Topic ook gelezen? Misschien helpt dit ook bij jou? Daarnaast ben ik benieuwd of je gesprekken ook over 4G bellen gaan(voice) of heb je deze optie uitgeschakeld?
Ik heb verder niets gedaan; en warempel gisteren werkte wisselgesprek ineens weer....
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Mattheus. Wat gek, maar in ieder geval fijn om te lezen dat het weer werkt. Mocht het weer gebeuren, stuur je mij dan weer een bericht? Dan gaan we het verder onderzoeken.

Reageer