Beantwoord

Zelfde telefoon: Symio wel VoLTE en KPN niet. Rara hoe kan dat??

  • 9 July 2019
  • 1 reactie
  • 481 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Symio beter voor VoLTE dan KPN?
De serie - hoe krijg ik mij VoLTE werkend bij KPN - heeft weer een nieuw hoofdstuk. Enige dagen lang werkte KPN VoLTe op een Xiaomi F1. Te voeg gejuigd, het is VoLTe symbooltje is weer verdwenen, zomaar.

Maar - Symio werkt juist wel op dezelkfde telefoon. Op een dual sim Xiaomi pocophone F1 werkt VoLTE WEL met de Symio sim maar NIET met de KPN sim. Zelfde telefoon, met 2x SIM erin.

Volgens mij maakt Symio gebruik van KPN netwerk, dus daar kan het niet aan liggen.

In de Xiaomi Pocophone F1 passen 2 sims, die beide met 4G kunnen werken. (handig blijkt nu.)

De KPN sim met 4G abo heeft enkele dagen met VoLTE gewerkt maar plotseling werkt het weer niet.
Op dezelfde telefoon werkt de Symio sim (prepaid ) wel met VoLTE en Vowifi.

VoLTE wordt dus ondersteund door Xiaomi maar met de KPN sim werkt het de laatste maand af en toe wel en dan weer niet.
Dat het met de Symio sim wel werkt is toch wel erg vreemd. Zelfde telefoon, zelfde netwerk, zelfde zendmast.

KPN - hoe kan dit nu, toch maar Symio abo nemen?


icon

Beste antwoord door Joran 10 July 2019, 14:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Harry, bijzonder dit! Ik heb hetzelfde toestel, bellen via 4G is bij mij nog niet mogelijk.

Nadia heeft in een eerder topic uitgelegd in hoeverre wij invloed hebben op het wel/niet functioneren van VoLTE. Bij toestellen die we zelf verkopen is ondersteuning van VoLTE/VoWiFi een vereiste, bij andere toestellen is het aan de fabrikant om ondersteuning wel of niet te implementeren. Ons netwerk houdt het in ieder geval niet tegen. Waarom het nu half werkt, en bij Simyo wel, is mij daarom ook een raadsel. Je kunt misschien eens testen of het omwisselen van de simkaarten uitmaakt, mocht het een softwarebug bij Xiaomi betreffen. Verder kunnen zaken als bereik invloed hebben, maar zoals je al aangeeft gebruikt Simyo hetzelfde netwerk en zou dat geen verschil mogen maken.

Reageer