Beantwoord

2.4 GHz op Experia Box V10/V10A met superwifi punten instellen, hoe doe ik dat?

  • 7 December 2022
  • 21 reacties
  • 945 keer bekeken

er staan op het forum diverse berichten over het koppelen van smart-producten op eeb v10a modem, waarbij een 2.4ghz kanaal benodigd is. 

Het meest recente bericht (Stel een apart 2.4 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" | KPN Community  ) krijg ik niet gereproduceerd. ik heb geen menu-optie 'WLAN’ op het dashboard van mijn router. Zojuist telefonisch gehoord dat het niet mogelijk is een 2.4 kanaal in te stellen en dat het niet mogelijk is een (2.4)gast-wifi op te zetten.

Hoe krijg ik mijn smart product dan connected (hotspot, los wifi punt enz, werken niet voor mij ...), wil dit gewoon middels de experia box opgelost en werkend krijgen.

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 December 2022, 08:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @2.4 kanaal op v10a modem heeft jouw modem wel de laatste firmware-update?

Zie anders ook hieronder verder uitleg over de V10a:

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @2.4 kanaal op v10a modem 

 

Staat WiFi wel aan op het modem?

Brand (of knippert) het WiFi lampje aan de zijkant blauw?

Heb je ook nog andere WiFi punten aangesloten, zoals SuperWiFi's?

 

Kan je een afbeelding van jouw modem menu plaatsen, die WLAN optie zou er gewoon moeten staan, zelf als de WiFi uit staat.

ik zie enkel deze versiebeschrijving:  V1.01.00T03.8V4

heb inderdaad ook 2x Superwifi (draadloos) in mijn thuis-netwerk

 

hieronder de afbeeldingen van het menu:

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Aan het versienummer te zien heb je een V10 en geen V10A.

Je kan dan nog steeds een extra WiFi netwerk instellen via de SuperWiFi's, alleen gaat dat net even anders:

(Dezelfde link als je zelf ook plaatste, maar je moet dan bij het gedeelte voor de V10 kijken)

Reputatie 7
Badge +24

hieronder de afbeeldingen van het menu:

 

 

In de 2de kolom, onder "LAN instellingen", daar staan uw SuperWiFi's als het goed is. Klopt dat? Het ip-adres wat daar bij staat, dat kopieert u naar de adresbalk van een nieuw tabblad. Met "http://" er voor. Dan kunt u inloggen op de SuperWiFi's. 

  1. @Nick83 : inloggen op superwifi (het 192-adres + wachtwoord achterzijde sw) werkt niet. sw's ook al gereset.
  1. @GeSp het stappenplan van de v10 had ik al doorlopen, maar kom niet op de admin-pagina van de SW… (nadat ik 0402 had gebeld, gaven ze aan dat het een v10a was…, niet dus...)

 

Reputatie 7
Badge +18

Als je inlogt op een SW dan zou de “master” een blauw lampje moeten hebben, dat wachtwoord zou dan moeten werken.

Welke melding krijg je als je probeert in te loggen op een SW?

Je zou ook een andere browser kunnen proberen, misschien kan je daarmee wel inloggen.

SW brandt groen lampje...

192.168.2.10.

inloggen met ww achterop SW-device.

dan → Incorrect password,please try again.

» ik zie nu pas.. als ik 192.168.2.10 intype in browser, dan springt vanzelf naar de andere SW (192.168.2.6) … probeer dit in edge en chrome… 

>>» dus nu de .6 superwifi stekker eruit en inloggen op de .10. deze krijgt blauw lampje.. maar ook: Onjuist wachtwoord, probeer opnieuw.

Reputatie 7
Badge +18

Als je het wachtwoord van die .6 gebruikt lukt het dan ook niet om in te loggen?

Reputatie 7
Badge +24

Inderdaad het wachtwoord van de andere proberen.

De SuperWiFi's werken samen, het is 1 systeem. Het wachtwoord van de webinterface blijft hetzelfde als u 1 van de 2 SuperWiFi's uitschakelt. U logt dan misschien in op het andere ip adres, maar dat maakt voor het wachtwoord niet uit, dat verandert niet.

beide wachtwoorden werken bij beide SW's niet… heb alles een uur lang van stroom afgehaald. daarna 1voor1 teruggebracht… kan enkel inloggen op v10-dashboard, daar zie ik dat de SW's zijn verplaatst naar 192.168.2.7 en 192.168.2.5. ook op die adressen (en op de vorige -.2 en -.6 ook gecheckt..) kom ik er niet in. na 2 weken eerst zelf proberen, vandaag en gisteren telefonisch en via forum begin ik nu wel echt radeloos te worden… zo moeilijk kan t toch niet zijn…?!

wie kan mij ajb helpen?!?!?!

 

V10 modem/router, 2 superwifi's (aangelegd en geinstalleerd door kpn monteur). alles werkt prima. Wil alleen een 2.4-kanaal / signaal erbij hebben voor smart-product (verwarming).

Reputatie 7
Badge +24

De ip adressen veranderen steeds. Dat is normaal. U gebruikt toch wel het "Admin Password"? En niet de "Wireless Key"? Heeft u zwarte of witte SuperWiFi's? 

Na inloggen moet u een nieuw wachtwoord instellen. Deze moet 2 maal ingevoerd worden.

@Nick83 zwarte SW's / admin passwords idd. 

Ik kan dus niet inloggen om password te wijzigen. 

Heb zojuist nogmaals beide SWs gereset om met origineel password erin te komen, werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +24

En u verwisseld niet een nul voor een o ofzo? Of een l voor een |?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @2.4 kanaal op v10a modem, welkom op ons forum!
Is het nog gelukt het extra-wifi in te stellen op je SuperWifi punten?

Nee, het is nog steeds niet gelukt.  Kpn helpdesk heeft aangegeven dat ze op afstand een 2.4ghz kanaal open zetten / activeren op mijn experiabox. Na 3 dagen is het nog steeds niet zichtbaar …

Via de tips op het forum, ben ik ook niet verder gekomen, die geven geen oplossing.  

Ik dacht doe even een week niets... En dan begin ik helemaal opnieuw bij 0402 en bij forum ....

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij is dit niet iets wat op afstand ingeschakeld kan worden, op je V10 moet het wifi ook uitstaan als je superwifipunten gebruikt.

Als je je wifipunten niet gebruikt kun je op je V10 beide netwerken scheiden maar als je je superwifipunten gebruikt kan je het beste dus wifi op je v10 uitzetten en deze stappen volgen om op je superwifi punten een extra wifi punt in te stellen.

er wordt me gevraagd of ik blij ben met antwoorden … → "blij’ zeker, vanwege de pogingen en de snelheid van reageren!

echter… mijn vraag (probleem...) is nog steeds niet opgelost / werkend …

welke wegen zijn er nog om de boel wél werkend te krijgen…?!

Reputatie 7
Badge +20

Ik had geen reactie meer gehad dus ik ging er een beetje vanuit dat het gelukt was😅

Waar loop je vast?

dank allen!

heb tijdje terug dit probleem weer opgepakt, omdat ik het toch aan de praat wilde krijgen.

bij het inloggen op mijn superwifi (192.168.2.XX) kan ik in dat menu een 'guest network’ aanmaken, en dat 'guest network’ kan ik op 2.4GHz zetten. Hiermee is dat probleem opgelost en heb ik mijn smart-producten kunnen aanmelden op het internet.

NB een V12 als alternatief werkt niet op mijn pair-bonding aansluiting, daarmee viel de verbinding paar keer per dag weg (dat speelde in 2021, misschien nu verbeterd na updates…?!)

 

NB een V12 als alternatief werkt niet op mijn pair-bonding aansluiting, daarmee viel de verbinding paar keer per dag weg (dat speelde in 2021, misschien nu verbeterd na updates…?!)

Hallo @2.4 kanaal op v10a modem alléén de Experia V10 is hardwarematig geschikt als modem voor pairbonding. 

De KPN Box 12 is hardwarematig niet geschikt voor pairbonding en kan dus als zodanig niet softwarematig daarvoor geupdated worden.