Beantwoord

4G buitengebied modem in ander segment zetten, kan dat?

  • 26 January 2022
  • 9 reacties
  • 124 keer bekeken

Ons modem wordt gebruikt met een mail server en alles staat in het “2” segment, is het buitengebied 4G modem ook in het 2 segment te zetten zodat deze samenwerken.

In deze configuratie hebben we niets aan het 4G modem.

 

Thx John 

icon

Beste antwoord door Nick83 28 January 2022, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met "2 segment"?

Hoi Nick,

Ik bedoel in plaats van 192.168.0.1 => naar bijvoorbeeld 192.168.1.1 

of zeg ik iets raars zo?

 

Gr John

 

Niemand hier mee bekent?

Reputatie 7
Badge +24

Dat is onmogelijk. Het is de bedoeling dat het 4G modem samenwerkt met de Experiabox. Die samenwerking gebeurt in het modem. Dat kan niet opgesplitst worden in verschillende subneten ofzo.

Ik snap dat ze samen moeten werken, ik wil ze dan ook niet opsplitsen maar het 4G modem in het zelfde (niet standaard) subnet zetten als de Experiabox.

 

Reputatie 7
Badge +11

Wat wil je daarmee bereiken? Ondanks de verschillende subnetten werken de Experiabox en de SIB-modem gewoon samen. Welk type Experiabox heb je staan?

Het is een Experia V10 deze staat in het 192.168.2.x segment, en daar draait onze mail server op ( met diverse externe instellingen gebaseerd op 192.168.2.x segment).

Als we de experia box terug zetten naar standaard dan werkt onze mail niet meer of ook alle andere externe settings moeten dan aangepast worden, het zou heel fijn zijn als we het 4G modem samen kunnen laten werken met de Experia Box in het 192.168.2.x segment.

 

Ik zou dan zeggen de het subnet in het 4G modem moeten aanpassen, maar dat lukt ons niet.

 

de vraag is (denk ik) terug naar de essentie:

kun je het subnet van het 4G modem aanpassen?

(zodat deze samenwerkt met experiabox in zelfde subnet)

de vraag is (denk ik) terug naar de essentie:

kun je het subnet van het 4G modem aanpassen?

(zodat deze samenwerkt met experiabox in zelfde subnet)

Dat 4G modem kan routeren naar het subnet 192.168.2.0/24 en dat werkt middels een proxy i.c.m. Multi-Path TCP,. Werkt niet voor UDP. Ook in-bound TCP wordt niet versneld, wat een mail-server is.

Zaken aanpassen is niet aan de orde, je hebt verder niks met dat 4G modem intern van doen. Of je moet zelf een CPE-vendor zijn en een licentie willen aangaan, maar dan had je dit topic hier niet aangemaakt.