Beantwoord

5,0GHz van Box 12 tijdelijk uitzetten om verbinding met omvormer te maken

  • 30 June 2022
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Reputatie 2

goedemiddag, mijn omvormer, die op 2,4 GHZ werkt krijg ik niet meer aan de praat.

Dit is sinds de overstap naar KPN

Hij blijft zeggen dat hij geen 5 GHZ aankan. Nu staan beide frequenties aan. Ik wil nu de 5GHZ even uit hebben om de verbinding te kunnen maken.

In het modem V12 kan ik dit niet vinden.

Kan iemand mij vertellen waar het staat.

 

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 3 July 2022, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @bebob standaard kun je een enkele band niet uitzetten. Je kunt wèl het volgende doen:

Zet in het wifi-menu 'wifi-extra' aan en activeer daarin alleen de 2.4-band en laat je omvormer daarmee verbinden.

Daarbij kan het ook nog zijn dat de omvormer nog de IP-reeks van de vorige provider heeft staan en als die anders is dan 192.168.2.xxx zou je die instellingen in de omvormer moeten verwijderen of resetten.

Succes.

 

@JanD betekent dit dat je een extra wifi netwerk creëert?

@JanD betekent dit dat je een extra wifi netwerk creëert?

Hallo @Jeroen Ruiter , nee je creëert geen extra wifi-netwerk maar eenzelfde netwerk waarbij je de 2.4-band en de 5.0-band kunt scheiden, afzonderlijke namen geven, een van beide uitschakelen etc.

Je kunt dus wat flexibeler met je netwerk omgaan omdat sommige apparaten moeite hebben binnen een mesh-netwerk de juiste band te vinden.

 

Je zegt: standaard kun je een enkele band niet uitzetten. Je kunt wèl het volgende doen:

Daarmee raak ik in de war. @JanD 

Hallo @Jeroen Ruiter zoals je modem standaard opgeleverd is/wordt staan zowel de 2.4- als de 5.0-band aan en kun je niet afzonderlijk aan- of uitzetten. Daarvoor is wifi-extra ontworpen en de uitleg en werking daarvan heb ik in een eerdere reactie weergegeven.

 

Maar (sorry voor de vragen) als je in het menu de 2.4 kan de-activeren dan kan je toch een band afzonderlijk uitschakelen/uitzetten. Nu lees ik het als dag beide frequenties aan staan en je tijdelijk of voor altijd 1 frequentie kan uitzetten zodat je apparaten verbinding kunnen maken en daarna de 5ghz weer aanzetten.

Reputatie 2

@JanD tnx voor de suggestie. Ik ga dit zeker proberen. Wel jammer dat dit standaard niet kan. Het ip adres in de omvormer is gereset dus dat is het niet. 

Ik laat het weten of het gewerkt heeft.

 

Bob

 

Reputatie 2

@JanD yep doet het, nogmaals mijn dank.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

De reacties verwarren mij ook een beetje, eventuele meelezers wijs ik graag op het onderstaande artikel van mijn collega:
 


Ik ben blij dat alles weer werkt, @bebob en je eruit gekomen bent met de hulp vanuit onze Community!Â