Beantwoord

Blokkeren Tik Tok op KPN Box 12

  • 24 November 2022
  • 7 reacties
  • 429 keer bekeken

Ik zoek het forum een beetje af maar geen duidelijk antwoord. Het gaat om de tik tok verslaving. Ik wil Tik Tok graag op mijn KPN box 12 blokkeren. Heb het al geprobeerd met openDNS maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan het Uberhaubt om op de KPN box 12 te blokkeren of lukt dat sowieso niet. Ik kom er niet uit. Wat ik ook doe, Tik Tok blijft werken!

icon

Beste antwoord door Nick83 24 November 2022, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Kan haast niet. U kunt wel via DNS iets proberen. Maar hij of zij kan zelf een aparte DNS instellen op de smartfoon. Mogelijk gebruikt tiktok zelf een aparte DNS server en negeert het de DNS server van de KPN Box volkomen. 

Misschien is er via KPN Veilig wat mogelijk. 

Je zou bijna zeggen dat KPN aandelen heeft in TikTok. Ik ben niet de enige die hierover klaagt.

Reputatie 7
Badge +24

Andere websites kunnen ook niet geblokkeerd worden. De KPN Box bied die functionaliteit gewoon niet. De v10a dacht ik wel. Al weet ik het niet zeker.

Maar ... wat gaat u dan blokkeren? Gewoon www.tiktok.com? Dat zal waarschijnlijk niet helpen. Die app op de smartfoon gebruikt op de achtergrond hele andere domeinnamen om te communiceren met de server. En waarschijnlijk ook ip adressen. Dat kunnen er 10-tallen zijn.

Je komt er bijna niet achter welke dat zijn. En mogelijk worden sommige adressen ook door andere apps gebruikt, waardoor die ook niet meer werken. Wat misschien niet de bedoeling is. Dus het is sowieso eigenlijk gewoon geen optie.

Bovendien worden ook in de apps van Facebook en Instagram de filmpjes van tiktok getoond. Het zit allemaal met elkaar verweven.

Probeer KPN Veilig. Daarmee kunt u volgens mij per apparaat de schermtijd instellen en misschien apps blokkeren. Of maar voor bijvoorbeeld een half uur per dag toestaan. 

Reputatie 7
Badge +7

@Swingo , als je een Fritz!box hebt (of neemt) kan dat wel:

Zet de adressen van de websites die je wilt verbieden of toestaan op de betreffende filterlijst:

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
  2. Klik in het menu "Internet" op "Filters".
  3. Klik op het tabblad "Lists".
  4. Klik naast de benodigde lijst op de link "Edit".

Het effect wat daarna niet meer kan en mag weet ik niet, ik gebruik deze opties van de FB niet. 

Dit heet in het technische jargon gewoon Firewall. Het zit standaard in elke Windows 10 en 11 computer. 

Maar als het echt om een verslaving gaat, dan helpt dat helemaal niet. Het is gewoon de menselijke aard dat we dan juist naar iets gaan zoeken om er toch te komen. Een firewall is bijvoorbeeld de eerste uitdaging voor een hacker. 

Reputatie 7
Badge +7

 

Maar als het echt om een verslaving gaat, dan helpt dat helemaal niet. Het is gewoon de menselijke aard dat we dan juist naar iets gaan zoeken om er toch te komen. Een firewall is bijvoorbeeld de eerste uitdaging voor een hacker. 

Denk dat je gelijk hebt @dommeke , een zelf gebouwde digitale muur breek je ook zo weer af als het verslavingsspook de kop weer opsteekt. Een goede therapie zou beter zijn.

Andere websites kunnen ook niet geblokkeerd worden. De KPN Box bied die functionaliteit gewoon niet. De v10a dacht ik wel. Al weet ik het niet zeker.

Maar ... wat gaat u dan blokkeren? Gewoon www.tiktok.com? Dat zal waarschijnlijk niet helpen. Die app op de smartfoon gebruikt op de achtergrond hele andere domeinnamen om te communiceren met de server. En waarschijnlijk ook ip adressen. Dat kunnen er 10-tallen zijn.

Je komt er bijna niet achter welke dat zijn. En mogelijk worden sommige adressen ook door andere apps gebruikt, waardoor die ook niet meer werken. Wat misschien niet de bedoeling is. Dus het is sowieso eigenlijk gewoon geen optie.

Bovendien worden ook in de apps van Facebook en Instagram de filmpjes van tiktok getoond. Het zit allemaal met elkaar verweven.

Probeer KPN Veilig. Daarmee kunt u volgens mij per apparaat de schermtijd instellen en misschien apps blokkeren. Of maar voor bijvoorbeeld een half uur per dag toestaan. 

Het enige goede antwoord is het rode. Daar vroeg ik om. De rest wist ik wel.