Beantwoord

Chromecast wil niet verbinden met wifi (V10). Kan ik ook een kabel gebruiken?

  • 14 January 2022
  • 7 reacties
  • 186 keer bekeken

Sinds vandaag een Chromecast in het bezit. Ik krijg het niet voor elkaar om deze te verbinden. Althans, ik zie wel de Chromecast in mijn netwerklijstje, maar de wifi krijg ik niet ingesteld.

 

Mijn telefoon (Android) pakt standaard 5 Ghz en de Chromecast 2,4 Ghz. Ik heb de Experia V10  en ook de Chromecast terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ik heb zelfs ingelogd op Admin panel en daar geprobeerd om iets met de netwerknaam te doen, zodat ze beiden 2,4 Ghz pakken, maar niets werkt.

 

In de home app kom ik tot verbinding met de Chromecast (dus met de code die je ziet op tv), ik kan de naam van de ruimte aangeven en dan vervolgens verbinden met wifi. En dan blijft hij maar zoeken naar de wifi verbinding.

 

Ik weet echt niets meer te bedenken. Heeft iemand nog een oplossing? 

 

*admin: titel aangepast

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 January 2022, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Heb je de 2.4ghz en de 5ghz ieder een eigen naam gegeven?

Hallo @Joep1965 , Dat heb ik zeker gedaan, maar helaas komt er geen verbinding tot stand. Ik kan me voorstellen dat het eventjes kan duren dat er een verbinding komt, maar na 10 minuten nog geen resultaat. Telefoon en Chromecast staan beiden op netwerk 2,4 ghz, waarbij telefoon via home app uiteindelijk van wifi af gaat, zoals aangegeven in de app.

 

Update: volgens Google moet er een verbinding via 5 Ghz worden gemaakt. Ook dit werkt niet. Ik heb hiervoor dit artikel bekeken: https://support.google.com/chromecast/answer/10109908?hl=nl

 

Ik zie ook de optie om een ethernetadapter te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Verbetert dit de verbinding?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dani_S, welkom op ons forum!
Heb je nog een oplossing gevonden in de tussentijd?
Ik gebruik zelf de Chromecast ultra met ethernetadapter en dat werkt prima. Zeker als je wifi niet fantastisch is is dat vaak een stabielere optie.

Reputatie 7

@Dani_S, Je geeft aan dat je een V10 hebt. Ik neem aan dat je de V10 zonder a bedoelt en niet de V10a. Klopt dat?

 

Heb je al eens de WiFi Analyzer app op een Android telefoon geïnstalleerd en direct naast de Chromecast de veldsterkte van jou zowel jouw 2.4GHz en 5GHz wifi netwerk gemeten?

Hoeveel dBm meet je?

@Thomas Aangezien ik al zoveel had geprobeerd, heb ik uiteindelijk contact opgenomen met de winkel waar ik de Chromecast heb gekocht. Ik vroeg in eerste instantie naar een ethernet kabel. De winkel medewerker stelde voor om eerst eens langs te komen met de Chromecast. Vandaag ben ik er geweest. In de winkel lukte het om te verbinden, dus het lag niet aan de Chromecast. Ook haalde het apparaat gelijk een update binnen. De winkel medewerker stelde voor om het thuis nogmaals te proberen met verbinden. En jawel hij doet het! 😃 Dus uiteindelijk zoiets kleins als een update... In ieder geval bedankt voor je reactie!

@wjb Bedankt voor de tip over de wifi analyzer. Mijn verbinding is gelukkig best goed en zoals ik hierboven beschreef aan Thomas, lag het aan een update voor de Chromecast. Bedankt voor het meedenken!