Beantwoord

Experia Box V10 - Veelgestelde vragen

  • 8 July 2015
  • 357 reacties
  • 822136 keer bekeken


Toon eerste bericht

357 reacties

Hi Robin,

Nog even een update. In de router portforwarding ingesteld op 20,21 naar 20,21 en geprobeerd de passieve poorten ook op 20,21 te zetten maar dat accepteert de Nas niet evenals geen passieve poorten.

Nog een idee, ik ben al bijna 2 weken hiermee bezig en heb eigenlijk geen ideeën meer. 

Groet,

Peter

thielen100 schreef op 10 nov '15 om 13:48u
Hi Robin,

Nog even een update. In de router portforwarding ingesteld op 20,21 naar 20,21 en geprobeerd de passieve poorten ook op 20,21 te zetten maar dat accepteert de Nas niet evenals geen passieve poorten.

Nog een idee, ik ben al bijna 2 weken hiermee bezig en heb eigenlijk geen ideeën meer. 

Groet,

Peter

 
Hi Robin,

de reactie hebben elkaar gekruist.

In de oude situatie gebruikte ik om te testen van af een locale pc het externe ip adres met poort 21 en het werkt. Ook vanaf een andere locatie gebruikte ik dezelfde ip en poort. In de nieuwe situatie werkt geen beide met dezelfde fout.

Overigens het 50000-500009 adressen zijn de interne passieveadressen zover ik het begrijp.

Hoe plaats ik trouwens een screenshot in het forum?

gr, peter

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je kans screenshots plaatsen door op het foto lijstje in de editor te klikken (desktopversie)

Robin
Hi Robin,

ik heb hier een screenshot van de instellingen op de netgear readynas 102. misschien zie je iets wat de fout kan veroorzaken.

FTP Nas.jpg

Groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +30
Maar wil je dan niet Start Port 21, End Port 21, start Mapping Port 21 en End Port 21 forwarden. En dan ook Start Port 50000, End Port 50009, start Mapping Port 50000 en End Mapping Port 50009. Koppel je deze forwardings wel aan het goede MAC adres of IP adres?

Misschien heeft nog een idee

Robin
Reputatie 7
Ik ben benieuwd naar drie dingen:

  1. Lukt het wel om een verbinding op te zetten met het LAN IP adres (192.168.2.x) van de NAS?
  2. Hoe ziet de port-forwatding er uit? Plaats eens een screenshot van de Application (met de port mappings) en de toewijzing van de Application aan het IP adres van de NAS.
  3. Is die cliënt waarmee je de NAS wilt gaan benaderen verbonden met de V10 of met een andere router in jouw netwerk?
Hi bedankt voor de reacties. Ik heb de volgende screenshots van de router en de netgear:

 DHCP.jpg

Forwarding.jpg

Verder is UPNP aangezet.

Onderstaand de screenshots van de Nas die met ftp te maken heeft en de instellingen voor eth0 netwerk van de NAS:

 FTP Nas.jpg

Ik kan de Nas lokaal gewoon benaderen via een netwerk link //pt-nas-1. Met de oude router met dezelfde soort instellingen kan ik gewoon via het externe ip adres de nas benaderen vanaf een lan pc.

Hopelijk kunnen jullie hiermee wat vinden.

Groet,

Peter

Reputatie 7
De port-forwarding is niet correct.

Start Port: 20

End Port: 21

Start Mapping Port: 20

End Mapping Port: 21

De 50000 poorten hoeven niet geforward te worden.

Normaliter is het zelfs zo dat het forwarden van alleen TCP poort 21 al voldoende zou moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +30
Op screenshot 3 gaat er wat fout. Als je poort 20 en 21 wil openen moet je in het 1e en 3e vakje 20 zetten en in het 2e en 4e 21. Voor 50000 tot 50009 moet je eerst op Create new item drukken (zie screenshot 3) en bij het 1e en 3e vakje 50000 en het 2e en 4e vakje 50009 invullen

Zie reactie van wjb hierboven

Reputatie 7
RobinFlikkema schreef op 10 nov '15 om 23:29u
Op screenshot 3 gaat er wat fout. Als je poort 20 en 21 wil openen moet je in het 1e en 3e vakje 20 zetten en in het 2e en 4e 21. Voor 50000 tot 50009 moet je eerst op Create new item drukken (zie screenshot 3) en bij het 1e en 3e vakje 50000 en het 2e en 4e vakje 50009 invullen

Zie reactie van wjb hierboven

 
En laat je nu toch gelijk hebben. :D

Naast de mapping van poort 20 en 21 zoals aangegeven in mijn vorige bericht moeten bij passive FTP inderdaad ook de passive ports geforward worden.

Dus moet er ook een entry met de onderstaande instellingen komen:

Start Port: 50000

End Port: 50009

Start Mapping Port: 50000

End Mapping Port: 50009

Deze kan gewoon als tweede regel binnen dezelfde Application gedefinieerd worden.

Daarna zou het "gewoon" moeten werken. ;)

Hi Robin,

Dit was de oplossing het werkt nu weer zoals van ouds, petje af. Hier blijkt dat er tussen de diverse experia boxen verschil zit in het instellen van portforwarding. in de oude router had ik het opgegeven zoals in screenshot 3  poort 20,21 naar 50000, 50009.  Kan het helaas niet controleren de oude router moest terug gestuur worden. 

Voor het compleet maken voor andere forum gebruikers hier een screenshot die de werkende situatie weer geeft.

Forwarding_new.jpg

Beide heren bedankt voor de hulp en met name Robin Flikkema.

Groet, Peter

Hi Robin,

nog een vraag is het verstandig om al mijn screenshots te laten staan ivm informatie over mijn ftp toegang en indien niet hoe kan ik ze verwijderen, behalve de laatst met de oplossing

Groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +30
Als jij een gebruikersnaam met een sterk wachtwoord hebt, zal er niks aan de hand zijn.
Mocht je het toch niet vertrouwen, kan je je berichten bewerken waar je ExternIP instaat. Dit doe je door op opties > bewerken te klikken naast je bericht

Bedankt, wjb

Robin

Ondanks dat, voor zover ik weet  :D de wachtwoorden goed zijn, heb ik toch maar even wat screenshots aangepast en niet terzake doende verwijderd.

Groet, peter

Ik probeer al een tijdje op de V10 IP cams te forwarden, maar ik krijg de poorten maar niet open. De cams hebben een static IP, de poort in de instellingen van de cam komt overeen met de poort die ik in de router heb ingesteld en gelinked aan het apparaat. Helaas werkt helemaal niks. Ik dacht dat het zou kunnen komen doordat de firewall op het hoogste niveau staat (krijg ik niet lager). Iemand die me kan helpen?

Naamloos.png

Reputatie 7
Welk type camera gebruik je en kan je hier ook screenshots van de instellingen op de camera plaatsen?

Ik gebruik een ELRO C703IP op dit moment. Ik weet niet of je nog meer van de instellingen van de camera moet hebben?Elro instellingen.png

Reputatie 7
De port-forwarding spreekt over TCP en UDP, terwijl alleen TCP nodig is. Het level van de firewall doet niet ter zake, die staat (gelukkig) op de enig juiste waarde: hoog.

Als het goed is kan jij dan jouw camera benaderen op http://192.168.2.22:5050 (alleen als je thuis op de Experia Box aangesloten bent) en op <jouw publieke IP adres>:5050 als je thuis of elders bent. Klopt dat?

Op het thuisnetwerk doet hij dat inderdaad, maar helaas werkt het met het publieke adres niet. Ik heb de port nu terug naar alleen TCP gezet (dat werkte ook niet dus toen ben ik de andere opties gaan proberen)

Reputatie 7
Welke andere opties?

Bedoelde de keuze uit TCP, UDP en beiden. Maar met alle drie die manieren kreeg ik de camera niet online om buiten het netwerk te kijken

Reputatie 7
Die port-forwarding is voor TCP, niet anders.

Dus via 192.168.2.22:5050 gaat wel en via <publiek IP adres>:5050 (bijvoorbeeld 87.73.231.157:5050) gaat niet.

Volgens jouw instelljngen zou dat gewoon moeten werken. Test dit ook eens vanaf een telefoon die via 3/4G aangesloten is.

Als dat ook niet werkt, zoek dan eens naar het MAC adres van de netwerkkaart van de camera.

Maak een DHCP binding op de V10 voor dat MAC adres naar IP adres 192.168.2.22, zet op de camera dat het IP adres van de DHCP server verkregen wordt en test alles nog een keer.

Heel erg bedankt, dit is camera 1 van 3 (andere twee zijn axis camera's kijken of die nu ook lukken

Reputatie 7
Dus met camera 1 is het nu gelukt?

Mag ik vragen wat het probleem nu echt was?

Reputatie 7
Badge +30
Het makkelijkste kan je de poort van camera2 op 5051 zetten en die van camera3 op 5052 en dan die 2 poorten forwarden naar de betreffende camera's

Reageer