Beantwoord

Experia Box V10 - Veelgestelde vragen

  • 8 July 2015
  • 357 reacties
  • 823052 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

357 reacties

annedijkstra2 schreef op 23 mar '16 om 12:02u
RalphJansen schreef op 23 mar '16 om 11:54uIk heb een Experia Box v10 maar heb helaas geen bereik van de wifi op zolder (nieuwbouw). Nu wil ik de volgende Access Point kopen om dit op te lossen:

http://tweakers.net/pricewatch/462455/ubiquiti-unifi-ap-ac-lr-(1-pack)/specificaties/

Nu weet ik alleen niet wat ik precies moet doen om dit werkend te krijgen. Alles is nog volgens de fabrieks instellingen (KPN monteur). Heb dus nog geen instellingen gewijzigd.

Is het slim om de wifi antennes van de v10 uit te schakelen zodat er geen conflicten zijn? Vaak zijn die er met consumenten producten. Met de Ubiquiti kan je namelijk ook al meerdere SSIDs aanmaken en dus wat meer controle krijgen over je wifi in huis van jezelf en je gasten.

 Hoi Ralph,

Je kan de Unifi AP aansluiten op je Experia Box, direct uit de doos. Even wachten tot het accesspoint is opgestart.

Ondertussen installeer je dit stukje software. Hiermee stel je mbv een stappenplan het accesspoint in. Daarna kan je het stukje software weer afsluiten.

Het is heel simpel! Smiley Vrolijk 

 
Bedankt voor de informatie. Hebben jullie ervaring met de Unifi in combinatie met de v10? Of kennen jullie een andere goede ipv de Unifi?

Reputatie 7
Badge +30

RalphJansen schreef op 23 mar '16 om 12:43u


annedijkstra2 schreef op 23 mar '16 om 12:02u


RalphJansen schreef op 23 mar '16 om 11:54u

Ik heb een Experia Box v10 maar heb helaas geen bereik van de wifi op zolder (nieuwbouw). Nu wil ik de volgende Access Point kopen om dit op te lossen:

http://tweakers.net/pricewatch/462455/ubiquiti-unifi-ap-ac-lr-(1-pack)/specificaties/

Nu weet ik alleen niet wat ik precies moet doen om dit werkend te krijgen. Alles is nog volgens de fabrieks instellingen (KPN monteur). Heb dus nog geen instellingen gewijzigd.

Is het slim om de wifi antennes van de v10 uit te schakelen zodat er geen conflicten zijn? Vaak zijn die er met consumenten producten. Met de Ubiquiti kan je namelijk ook al meerdere SSIDs aanmaken en dus wat meer controle krijgen over je wifi in huis van jezelf en je gasten.

 


Hoi Ralph,

Je kan de Unifi AP aansluiten op je Experia Box, direct uit de doos. Even wachten tot het accesspoint is opgestart.

Ondertussen installeer je dit stukje software. Hiermee stel je mbv een stappenplan het accesspoint in. Daarna kan je het stukje software weer afsluiten.

Het is heel simpel! Smiley Vrolijk 



Bedankt voor de informatie. Hebben jullie ervaring met de Unifi in combinatie met de v10? Of kennen jullie een andere goede ipv de Unifi?



Ik denk dat je UniFi heel goed is. Maar persoonlijk denk ik dat je jezelf ook geld kan besparen door een KPN "WiFi Versterker" te kopen. Als je deze nu boven heen zetten heb je daar ook WiFi. Ik denk je de UniFi's beter kan gebruiken als je alleen maar UniFi accesspoints hebt, en de V10 allen als router inzet. Maar waarschijnlijk kan je dan met 1 UniFi niet genoeg dekking creeeren

Robin

Reputatie 7
Badge +11

RalphJansen schreef op 23 mar '16 om 12:43u


annedijkstra2 schreef op 23 mar '16 om 12:02u


RalphJansen schreef op 23 mar '16 om 11:54u

Ik heb een Experia Box v10 maar heb helaas geen bereik van de wifi op zolder (nieuwbouw). Nu wil ik de volgende Access Point kopen om dit op te lossen:

http://tweakers.net/pricewatch/462455/ubiquiti-unifi-ap-ac-lr-(1-pack)/specificaties/

Nu weet ik alleen niet wat ik precies moet doen om dit werkend te krijgen. Alles is nog volgens de fabrieks instellingen (KPN monteur). Heb dus nog geen instellingen gewijzigd.

Is het slim om de wifi antennes van de v10 uit te schakelen zodat er geen conflicten zijn? Vaak zijn die er met consumenten producten. Met de Ubiquiti kan je namelijk ook al meerdere SSIDs aanmaken en dus wat meer controle krijgen over je wifi in huis van jezelf en je gasten.

 


Hoi Ralph,

Je kan de Unifi AP aansluiten op je Experia Box, direct uit de doos. Even wachten tot het accesspoint is opgestart.

Ondertussen installeer je dit stukje software. Hiermee stel je mbv een stappenplan het accesspoint in. Daarna kan je het stukje software weer afsluiten.

Het is heel simpel! Smiley Vrolijk 

 


Bedankt voor de informatie. Hebben jullie ervaring met de Unifi in combinatie met de v10? Of kennen jullie een andere goede ipv de Unifi?

 


Ik heb WiFi op de v10 uit staat en 2 Unifi's (beneden en op zolder) hangen. Dat zorgt voor voldoende dekking voor een vrijstaande woning.

Reputatie 7
Ik heb op de eerste en tweede verdieping een KPN Wifi "versterker" staan en op de begane grond naast mijn V10 een Edimax CAP1200. Hierdoor haal ik in mijn hele woning en een gedeelte van mijn tuin snelheden van 300Mbps via 802.11ac wifi op 5GHz.

Voor normale thuisnetwerken zou ik kiezen voor de KPN Wifi "versterker". Ik heb daar zeer goede ervaringen mee en voor een dual channel accesspoint zijn ze heel goedkoop. Met name als je hem nu voor € 50,- bij Telfort bestelt.

Ik gebruik die CAP1200 beneden omdat deze multi SSID en multi VLAN is. Daarmee kan ik dus via één wifi accesspoint zowel ons privé netwerk (van de V10) als mijn zakelijke netwerk (van een Cisco router achter de V10) benaderen.

Daarnaast biedt de CAP1200 de mogelijkheid om een gastnetwerk op te zetten waarmee je jouw eigen apparaten kunt isoleren van de apparaten van de gasten en daarmee jouw eigen netwerk dus beter kunt beveiligen. Helaas zit er nog één tekortkoming in de configuratie van het gastnetwerk. Ik heb aanstaande dinsdag een afspraak met 2e lijns technical support van Edimax om dit te bespreken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze tekortkoming op korte termijn verdwenen zal zijn en dat het daarmee mogelijk zal zijn een volwaardig gastnetwerk op te zetten zonder dat deze functionaliteit door de Experia Box geboden wordt.

annedijkstra2 schreef op 27 mar '16 om 13:41u
Ik heb WiFi op de v10 uit staat en 2 Unifi's (beneden en op zolder) hangen. Dat zorgt voor voldoende dekking voor een vrijstaande woning.

 
Dat is dus wat ik ook wil gaan doen. Eerst kijken of 1 niet voldoende is, zoniet kijken of het goed kan samenwerken met de v10 zelf en zoniet dan een tweede erbij halen.

De Unifi wordt aangesloten met PoE. Dus geen eigen adapter. Werkt dat goed in combinatie met de v10? Hoorde van de collega dat het met de router van een andere provider niet goed werkte.

Reputatie 7
Badge +30
Het maakt helemaal niets uit welke router (of andere apparatuur) je achter de PoE injector hebt. Je verbind de V10 samen met voeding in de PoE injector en die verbind je vervolgens met de UniFi.
Ik gebruik enkele PoE injectors en dat werkt gewoon met de V10.

Robin
Reputatie 2
Badge
Vorige week zaterdag ontving mijn V10 na een reset een software update: V1.01.00T02.7v2. Het updateproces verliep alleen niet helemaal vlekkeloos.

 

Na meer dan een uur gewacht te hebben bleef het power lampje nog steeds blauw branden en had ik nog geen verbinding. Uiteindelijk heb ik het modem maar gereset, maar bij het opstarten ging het power lampje weer blauw branden. Ik heb toen van alles geprobeerd: lange tijd van de stroom af, harde reset etc, maar zonder resultaat. Pas heel wat uren later werd het power lampje weer groen maar vervolgens duurde het veel langer als normaal om een dsl link te krijgen. M'n diensten werkten uiteindelijk weer en heb er verder weinig aandacht aan besteed.

 

Maar nu merkte ik van de week dat m'n dsl verbinding een paar keer verbroken was. Ik heb toen even gewacht of hij vanzelf weer verbinding maakte, maar kreeg de verbinding alleen weer aan de gang na een harde reset. 

 

Nu ontving ik gisteren een nieuw v10 modem en deze begon ook gelijk te updaten en ook deze keer bleef hij maar in die 'update' modus hangen. Het gekke was wel, dat ik gewoon kon inloggen op de web interface van het modem en vervolgens ook kon zien dat de nieuwe software versie was bijgewerkt. Uiteindelijk kreeg ik met dit modem ook weer verbinding, maar hier zaten ook heel wat uren tussen. (sloot hem om 10.30 aan en rond 19.00 had ik weer diensten) 

 

Lijnwaardes zijn nagenoeg hetzelfde als voor de update, maar blijf het vreemd vinden dat het updateproces in beide gevallen zo vreemd verloopt en m'n dsl link zo traag op gang komt.

 

Er staat voor mogen een monteur ingepland ben benieuwd of die iets kan vinden. 

Hallo,

sinds ik een Experiabox V10 heb werkt de nummermelding via mijn Profoon centrale niet meer. Omdraaien van de A en B lijn heeft geen effect. Indien de centrale wordt uitgezet en 1 toestel (van de 4) beschikbaar is werkt de nummermelding wel. Bij de vorige box had ik geen enkel probleem.

Het lijkt er dus op dat er iets met het nummermelder protocol in de V10 is gewijzigd.

Heeft iemand een tip of nog beter een oplossing?

Reputatie 7
Badge +30
Welke Experiabox had je hiervoor?

. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.



PeterG schreef op 23 mei '16 om 15:47u
@Roberto48. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.

@RobinFlikkema

 
Voor de V10 had ik de V8 (dacht ik..). Of ik de Profoon kan instellen voor FSK of DTMF zal ik onderzoeken. Het is al een ouder type. Maar het blijft vreemd dat met de V10 het ineens niet meer werkt...

Oeps... nee het was de ZTE, zoals KPN dat ding noemt.

Waarom eigenlijk zo'n oude(rwetse) huiscentrale met draadtoestellen? Wordt het niet tijd voor een draadloze dect set? Dat is ook een huiscentrale met tot max. 4 draadloze toestellen. Intern bellen en doorverbinden ook mogelijk.

PeterG schreef op 23 mei '16 om 16:17u
Waarom eigenlijk zo'n oude(rwetse) huiscentrale met draadtoestellen? Wordt het niet tijd voor een draadloze dect set? Dat is ook een huiscentrale met tot max. 4 draadloze toestellen. Intern bellen en doorverbinden ook mogelijk.

 
Tja, maar als de installatie al jaren prima werkt....  We zijn de jongste niet meer en dan weer wennen aan weer een ander apparaat, krijg ik ruzie met vrouwlief..  ;-)

Reputatie 7
Badge +9
Sinds vannacht hebben we een nieuwe firmware op de V10.

Deze firmware zorgt ervoor dat de taal ook op Nederlands kan. (is de standaard)

Versie nummer: V1.01.00T02.7v2

Minpunt na update: KPN Fon stond weer aan terwijl wij deze uit hadden gezet. 

Roberto48 schreef op 23 mei '16 om 16:08u
PeterG schreef op 23 mei '16 om 15:47u@Roberto48. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.

@RobinFlikkema

 Voor de V10 had ik de V8 (dacht ik..). Of ik de Profoon kan instellen voor FSK of DTMF zal ik onderzoeken. Het is al een ouder type. Maar het blijft vreemd dat met de V10 het ineens niet meer werkt...

 
Er valt weinig in te stellen in de Profoon CX-4. Wat wel kan is instellen of je op 1 of alle toestellen nummerweergave wil. En wat blijkt? Indien op 1 toestel ingesteld werkt het wel op dat eene toestel. Dus bij meerdere toestellen niet. Het lijkt er dus op dat het door de V10 doorgegeven DTMF signaal te zwak is om alle toestellen te voorzien. Dat is dat waarschijnlijk ook het verschil tussen de V10 en de ZTE.

Misschien is er nog een techneut die dat zou kunnen bevestigen....  Anders dank voor jullie reacties!

Rob.

Reputatie 7
Badge +30

vriesde schreef op 24 mei '16 om 08:30u

Sinds vannacht hebben we een nieuwe firmware op de V10.

Deze firmware zorgt ervoor dat de taal ook op Nederlands kan. (is de standaard)

Versie nummer: V1.01.00T02.7v2

Minpunt na update: KPN Fon stond weer aan terwijl wij deze uit hadden gezet. 



Heb je deze standaard gekregen of heb je de Experiabox gereset?

Reputatie 7
Badge +30

Roberto48 schreef op 24 mei '16 om 09:57u


Roberto48 schreef op 23 mei '16 om 16:08u


PeterG schreef op 23 mei '16 om 15:47u

@Roberto48. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.

@RobinFlikkema



Voor de V10 had ik de V8 (dacht ik..). Of ik de Profoon kan instellen voor FSK of DTMF zal ik onderzoeken. Het is al een ouder type. Maar het blijft vreemd dat met de V10 het ineens niet meer werkt...



Er valt weinig in te stellen in de Profoon CX-4. Wat wel kan is instellen of je op 1 of alle toestellen nummerweergave wil. En wat blijkt? Indien op 1 toestel ingesteld werkt het wel op dat eene toestel. Dus bij meerdere toestellen niet. Het lijkt er dus op dat het door de V10 doorgegeven DTMF signaal te zwak is om alle toestellen te voorzien. Dat is dat waarschijnlijk ook het verschil tussen de V10 en de ZTE.

Misschien is er nog een techneut die dat zou kunnen bevestigen....  Anders dank voor jullie reacties!

Rob.



Nu weet ik niet hoe zo'n centrale werkt, maar het lijkt er dus op dat het DTMF signaal gesplits wordt ipv opnieuw verstuurd wordt door de centrale.

Hoeveel toestellen heb je aangesloten?

RobinFlikkema schreef op 24 mei '16 om 10:33u
Roberto48 schreef op 24 mei '16 om 09:57uRoberto48 schreef op 23 mei '16 om 16:08uPeterG schreef op 23 mei '16 om 15:47u@Roberto48. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.

@RobinFlikkema

Voor de V10 had ik de V8 (dacht ik..). Of ik de Profoon kan instellen voor FSK of DTMF zal ik onderzoeken. Het is al een ouder type. Maar het blijft vreemd dat met de V10 het ineens niet meer werkt...

Er valt weinig in te stellen in de Profoon CX-4. Wat wel kan is instellen of je op 1 of alle toestellen nummerweergave wil. En wat blijkt? Indien op 1 toestel ingesteld werkt het wel op dat eene toestel. Dus bij meerdere toestellen niet. Het lijkt er dus op dat het door de V10 doorgegeven DTMF signaal te zwak is om alle toestellen te voorzien. Dat is dat waarschijnlijk ook het verschil tussen de V10 en de ZTE.

Misschien is er nog een techneut die dat zou kunnen bevestigen....  Anders dank voor jullie reacties!

Rob.

Nu weet ik niet hoe zo'n centrale werkt, maar het lijkt er dus op dat het DTMF signaal gesplits wordt ipv opnieuw verstuurd wordt door de centrale.

Hoeveel toestellen heb je aangesloten?

 
Er zijn 4 VOX 120 toestellen aangesloten waarvan er 3 met een aparte nummermelder er naast

RobinFlikkema schreef op 24 mei '16 om 10:27u
vriesde schreef op 24 mei '16 om 08:30uSinds vannacht hebben we een nieuwe firmware op de V10.

Deze firmware zorgt ervoor dat de taal ook op Nederlands kan. (is de standaard)

Versie nummer: V1.01.00T02.7v2

Minpunt na update: KPN Fon stond weer aan terwijl wij deze uit hadden gezet. 

Heb je deze standaard gekregen of heb je de Experiabox gereset?

 
Deze firmware zit er bij mij ook op, maar FON staat nog steeds uit


@Roberto48 schreef op 24 mei '16 om 10:37u


RobinFlikkema schreef op 24 mei '16 om 10:33u


Roberto48 schreef op 24 mei '16 om 09:57u


Roberto48 schreef op 23 mei '16 om 16:08u


PeterG schreef op 23 mei '16 om 15:47u

@Roberto48. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.

@RobinFlikkema



Voor de V10 had ik de V8 (dacht ik..). Of ik de Profoon kan instellen voor FSK of DTMF zal ik onderzoeken. Het is al een ouder type. Maar het blijft vreemd dat met de V10 het ineens niet meer werkt...



Er valt weinig in te stellen in de Profoon CX-4. Wat wel kan is instellen of je op 1 of alle toestellen nummerweergave wil. En wat blijkt? Indien op 1 toestel ingesteld werkt het wel op dat eene toestel. Dus bij meerdere toestellen niet. Het lijkt er dus op dat het door de V10 doorgegeven DTMF signaal te zwak is om alle toestellen te voorzien. Dat is dat waarschijnlijk ook het verschil tussen de V10 en de ZTE.

Misschien is er nog een techneut die dat zou kunnen bevestigen....  Anders dank voor jullie reacties!

Rob.



Nu weet ik niet hoe zo'n centrale werkt, maar het lijkt er dus op dat het DTMF signaal gesplits wordt ipv opnieuw verstuurd wordt door de centrale.

Hoeveel toestellen heb je aangesloten?

 


Er zijn 4 VOX 120 toestellen aangesloten waarvan er 3 met een aparte nummermelder er naast

 


Trouwens, je hebt écht vrij antieke spullen hoor. Ik had een Twintoon, vrijwel gelijk aan de VOX 120, maar dat is al meer dan 20 jaar geleden! Je hebt 't over wennen aan nieuwe dingen, maar een moderner toestel, waarop je op de display ook ziet wat je zélf intoetst, is wel zo prettig ;)

Losse nummermelders zijn ook best antiek (in de electronische wereld). Ook al jaren niet meer nieuw te krijgen.

De compatibiliteit tussen moderne en heel oude apparatuur kan inderdaad nooit gegarandeerd worden. Ik vermoed dat inderdaad het DTMF nr. signaal van de v10 niet meer sterkt genoeg is voor zo'n centrale en naar meerdere toestellen. Zal tegenwoordig meer gebaseerd zijn op gebruik van draadloze DECT centrale. Dan is het geen punt volgens mij.

Reputatie 7
Badge +9
RobinFlikkema schreef op 24 mei '16 om 10:27u
vriesde schreef op 24 mei '16 om 08:30uSinds vannacht hebben we een nieuwe firmware op de V10.

Deze firmware zorgt ervoor dat de taal ook op Nederlands kan. (is de standaard)

Versie nummer: V1.01.00T02.7v2

Minpunt na update: KPN Fon stond weer aan terwijl wij deze uit hadden gezet. 

Heb je deze standaard gekregen of heb je de Experiabox gereset?

 Nee ik heb niets gereset. Vannacht is hij automatisch erop gezet :)

Vreemd dat KPN FON hier aanstond terwijl hij bij andere uit is blijven staan.

Roberto48 schreef op 24 mei '16 om 10:39uRobinFlikkema schreef op 24 mei '16 om 10:27uvriesde schreef op 24 mei '16 om 08:30uSinds vannacht hebben we een nieuwe firmware op de V10.

Deze firmware zorgt ervoor dat de taal ook op Nederlands kan. (is de standaard)

Versie nummer: V1.01.00T02.7v2

Minpunt na update: KPN Fon stond weer aan terwijl wij deze uit hadden gezet. 

Heb je deze standaard gekregen of heb je de Experiabox gereset?

 Deze firmware zit er bij mij ook op, maar FON staat nog steeds uit

 
 Vreemd, hier stond hij echt weer op AAN 😞 heb hem natuurlijk weer uitgezet ;)

, mag ik vragen waarom je FON uit hebt staan? Het is volledig gescheiden van je eigen internet... het is max 2 MB/s... en je eigen internet/bandbreedte krijgt voorrang. Dus als je zelf die 2 MB/s nodig hebt krijg jij die en kan men op dat moment je FON niet gebruiken.

Verder, als je zélf FON uit hebt staan kun je zelf buitenshuis ook geen gebruik maken van andere FON punten.

PeterG schreef op 24 mei '16 om 11:03u
@Roberto48 schreef op 24 mei '16 om 10:37uRobinFlikkema schreef op 24 mei '16 om 10:33uRoberto48 schreef op 24 mei '16 om 09:57uRoberto48 schreef op 23 mei '16 om 16:08uPeterG schreef op 23 mei '16 om 15:47u@Roberto48. Er zijn maar 2 protocollen voor nummerweergave. FSK en DTMF. En die laatste gebruikt KPN op zowel analoge lijn als via EB.

Waarschijnlijk kun je de Profoon (handmatig via menu?) schakelen tussen die 2 protocollen. Soms ook door even de stroom eraf te halen. Mogelijk staat de Profoon dus nu op FSK i.p.v. DTMF.

Je kunt het probleem ook ondervangen door een DTMF -> FSK converter er tussen te zetten.

De nr.weergave van de v10 werkt gewoon zoals je al geconstateerd hebt zonder actieve centrale.

Met het DTMF is KPN wel een uitzondering. Wereldwijd is FSK de standaard.

@RobinFlikkema

Voor de V10 had ik de V8 (dacht ik..). Of ik de Profoon kan instellen voor FSK of DTMF zal ik onderzoeken. Het is al een ouder type. Maar het blijft vreemd dat met de V10 het ineens niet meer werkt...

Er valt weinig in te stellen in de Profoon CX-4. Wat wel kan is instellen of je op 1 of alle toestellen nummerweergave wil. En wat blijkt? Indien op 1 toestel ingesteld werkt het wel op dat eene toestel. Dus bij meerdere toestellen niet. Het lijkt er dus op dat het door de V10 doorgegeven DTMF signaal te zwak is om alle toestellen te voorzien. Dat is dat waarschijnlijk ook het verschil tussen de V10 en de ZTE.

Misschien is er nog een techneut die dat zou kunnen bevestigen....  Anders dank voor jullie reacties!

Rob.

Nu weet ik niet hoe zo'n centrale werkt, maar het lijkt er dus op dat het DTMF signaal gesplits wordt ipv opnieuw verstuurd wordt door de centrale.

Hoeveel toestellen heb je aangesloten?

 Er zijn 4 VOX 120 toestellen aangesloten waarvan er 3 met een aparte nummermelder er naast

 Trouwens, je hebt écht vrij antieke spullen hoor. Ik had een Twintoon, vrijwel gelijk aan de VOX 120, maar dat is al meer dan 20 jaar geleden! Je hebt 't over wennen aan nieuwe dingen, maar een moderner toestel, waarop je op de display ook ziet wat je zélf intoetst, is wel zo prettig Smiley Knipoog

Losse nummermelders zijn ook best antiek (in de electronische wereld). Ook al jaren niet meer nieuw te krijgen.

De compatibiliteit tussen moderne en heel oude apparatuur kan inderdaad nooit gegarandeerd worden. Ik vermoed dat inderdaad het DTMF nr. signaal van de v10 niet meer sterkt genoeg is voor zo'n centrale en naar meerdere toestellen. Zal tegenwoordig meer gebaseerd zijn op gebruik van draadloze DECT centrale. Dan is het geen punt volgens mij.

 
Ja Peter, je hebt helemaal gelijk.... Dat spul draait hier al zo'n 15 jaar probleemloos, todat ik de V10 heb opgehangen...

Nou ja misschien een goede reden om te moderniseren...   Heb tenslotte ook al glasvezel  :D

Reputatie 7
Badge +9
PeterG schreef op 24 mei '16 om 11:14u
@vriesde, mag ik vragen waarom je FON uit hebt staan? Het is volledig gescheiden van je eigen internet... het is max 2 MB/s... en je eigen internet/bandbreedte krijgt voorrang. Dus als je zelf die 2 MB/s nodig hebt krijg jij die en kan men op dat moment je FON niet gebruiken.

Verder, als je zélf FON uit hebt staan kun je zelf buitenshuis ook geen gebruik maken van andere FON punten.

 
Uiteraard mag dat! 🙂 wij vinden het simpelweg niet nodig dat KPN FON aanstaat. Toen we UPC (nu Ziggo) hadden deden we het ook uit. Verder hebben we zelf een mobiel internet abonnement op de telefoons dus KPN FON is niet nodig.
Tevens blijf ik altijd op mijn hoede omtrent veiligheid. Er hoeft maar een bug in KPN Fon te zetten en mensen van buitenaf zitten ineens door een bug op je netwerk en eventuele bestanden.