Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35667 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Sorry, was v10a natuurlijk. Ik zal die reset eens weer proberen.

Reputatie 7
Badge +30

Mocht het daarmee ook niet lukken, laat het even weten, @106Rallye, en vul je forumprofiel in. Dan gaan we kijken of de we update vanaf onze kant wel kunnen forceren nu. 

Ik heb hier ook een V10a die nog op v5.00.48 build454 zit. Kan de update naar mijn modem geforceerd worden?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Fabian_0 , heb je de hiervoor genoemde monteursreset al geprobeerd? Daarmee zou je dit zelf moeten kunnen forceren.

heb je het volgende al geprobeert, Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 
 Dit werkte bij mij uitstekend, binnen 15 min de update.

 

Reputatie 2

Ik heb hier ook een V10a die nog op v5.00.48 build454 zit. Kan de update naar mijn modem geforceerd worden?

heb je het volgende al geprobeert, Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 
 Dit werkte bij mij uitstekend, binnen 15 min de update.

Reputatie 1
Badge

ik zie dat het begin van dit topic 3 maand oud is, maar na 3 maand is mijn router nog steeds niet geupdate (v10a), ik heb nog steeds firmware; v5.00.48 build454. 

 

wanneer wordt mijn router geupdate?

Hallo @TomEnde92 , dat gaat automatisch, soms krijg je eerst een mail-aankondiging wanneer dat gaat gebeuren 's nachts.

 

Reputatie 2

ik zie dat het begin van dit topic 3 maand oud is, maar na 3 maand is mijn router nog steeds niet geupdate (v10a), ik heb nog steeds firmware; v5.00.48 build454. 

 

wanneer wordt mijn router geupdate?

goedemorgen

heeft u de Monteursreset al geprobeert,  als het goed is heeft u dan de update vrijwel direct binnen.

Reputatie 1
Badge

ik zie dat het begin van dit topic 3 maand oud is, maar na 3 maand is mijn router nog steeds niet geupdate (v10a), ik heb nog steeds firmware; v5.00.48 build454. 

 

wanneer wordt mijn router geupdate?

goedemorgen

heeft u de Monteursreset al geprobeert,  als het goed is heeft u dan de update vrijwel direct binnen.

En wat als straks het rode lampje niet uitgaat, kan ik hem dan gewoon aan en uit zetten? 

Reputatie 2

  

Reputatie 2

ik zie dat het begin van dit topic 3 maand oud is, maar na 3 maand is mijn router nog steeds niet geupdate (v10a), ik heb nog steeds firmware; v5.00.48 build454. 

 

wanneer wordt mijn router geupdate?

goedemorgen

heeft u de Monteursreset al geprobeert,  als het goed is heeft u dan de update vrijwel direct binnen.

En wat als straks het rode lampje niet uitgaat, kan ik hem dan gewoon aan en uit zetten? 

heeft u de monteursreset uitgevoerd? en blijft daarna het lampje rood branden?

dan kan het zijn dat u de montreusreset niet juist heeft uitgevoerd, u kunt de monteursreset nogmaals proberen.

bij de monteursreset gaat de modem lampje op blauw en na 15 min ongeveer word deze groen en zou alles klaar moeten zijn.

Reputatie 2

ik zie dat het begin van dit topic 3 maand oud is, maar na 3 maand is mijn router nog steeds niet geupdate (v10a), ik heb nog steeds firmware; v5.00.48 build454. 

 

wanneer wordt mijn router geupdate?

goedemorgen

heeft u de Monteursreset al geprobeert,  als het goed is heeft u dan de update vrijwel direct binnen.

En wat als straks het rode lampje niet uitgaat, kan ik hem dan gewoon aan en uit zetten? 

heeft u de monteursreset uitgevoerd? en blijft daarna het lampje rood branden?

dan kan het zijn dat u de montreusreset niet juist heeft uitgevoerd, u kunt de monteursreset nogmaals proberen.

bij de monteursreset gaat de modem lampje op blauw en na 15 min ongeveer word deze groen en zou alles klaar moeten zijn.

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem.

Reputatie 1
Badge

ik zie dat het begin van dit topic 3 maand oud is, maar na 3 maand is mijn router nog steeds niet geupdate (v10a), ik heb nog steeds firmware; v5.00.48 build454. 

 

wanneer wordt mijn router geupdate?

goedemorgen

heeft u de Monteursreset al geprobeert,  als het goed is heeft u dan de update vrijwel direct binnen.

En wat als straks het rode lampje niet uitgaat, kan ik hem dan gewoon aan en uit zetten? 

heeft u de monteursreset uitgevoerd? en blijft daarna het lampje rood branden?

dan kan het zijn dat u de montreusreset niet juist heeft uitgevoerd, u kunt de monteursreset nogmaals proberen.

bij de monteursreset gaat de modem lampje op blauw en na 15 min ongeveer word deze groen en zou alles klaar moeten zijn.

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem.

Helemaal goed.. Na ten eerste een stekker die kapot was (niet goed in zat) tot meerdere keren proberen is mijn router gereset en geupdate naar de nieuwste Software. Bedankt allen voor jullie hulp. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo,

Wanneer kunnen wij een update verwachten op de huidige firmware (v5.00.52 build493-owl) voor de Experia Box v10A?

Is dat weken, een maand of pas volgend jaar ?

Groet Bart

Reputatie 7
Badge +30

Is op dit moment nog niet bekend wanneer volgende update voor de V10A gepland wordt. Maar zal dit jaar sowieso niet meer zijn. Prioriteit voor het moment ligt op de update voor de Box 12. En in de decembermaand vanwege feestdagen en dergelijke worden geen grote updates gedaan.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Erik_ 

Dan ontstaat er volgens mij een probleem. Het certificaat van het modem verloopt op 1 december:

CN = KPN PKIoverheid Server CA 2020 O = KPN B.V. C = NL

‎Is geldig tot woensdag ‎1 ‎december ‎2021 14:00:02

Vorig jaar is het certificaat ingetrokken door Logius (wel een ander) het jaar daarvoor is het ook al een keer verlopen.

Het certificaat is op meerdere plaatsen actief, de v10A en V12 en waarschijnlijk op meerdere plekken. Dat verlopen gaat dit jaar toch niet weer gebeuren?,  vandaar mijn vraag.

Groet Bart

 

Reputatie 7
Badge +10

Hi @Bart_2020,

Ik ga hierover even navraag doen. Ik vind namelijk wel terug dat het bekend is dat de certificaten vernieuwd moeten worden, maar dat er nog geen data bekend zijn. Wellicht is dat inmiddels wel het geval. Komen we dus op terug!

Reputatie 7
Badge +30

@Bart_2020, je hebt helemaal gelijk wat betreft de certificaten. Zoals José al aangaf, dat hebben we nagevraagd. Hiervoor wordt een mini-update uitgerold die alleen het certificaat vernieuwt en verder niets anders. Dit wordt uitgerold in de periode eind oktober t/m eind november zodat iedereen voor 1 december deze update heeft. We hebben alleen nog niet doorgekregen wat het nieuwe versienummer dan is. Daar komen we nog even op terug. Aanvullende updates die ook weer functieveranderingen brengen zullen pas volgend jaar weer komen.

 

Edit: De versienummers hiervoor zijn 5.00.48_build454 voor mensen die nu op build453 zitten, en 5.00.53_build498 voor mensen die nu op 5.00.52_build493-owl zitten.

 

Verder beginnen we komende nacht met de mesh update voor de Box 12. Meer info daarover hier:

 

Edit: typo in het versienummer hersteld

2 weken geleden ook zgn. Update gehad waardoor e.e.a. beter zou gaan werken. Ik heb nu exact hetzelfde probleem met knipperend blauw lichtje en ook steeds van alles geprobeerd om de aansluiting op groen te houden. Maar het werkt gewoon niet!

 

*Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 6
Badge +9

Hallo  @DirkR67 ,

Bij de Experia Box v10A

Het lampje aan de voorkant heeft als opschrift “DSL / Internet”. Het is blauw tijdens het opstarten van DSL, bij glasvezel niets.

 

Jij bent niet de eerste die dit verschijnsel opmerkt.

Blauw knipperen:

Dat het “DSL / Internet” lampje blauw knippert is normaal. Het is een nieuwe functionaliteit van de nieuwe firmware. Als je de web pagina van https://mijnmodem.kpn/login.htm laad gaat de Experia Box v10A blauw knipperen. Dat is ook waargenomen door andere forum leden, hij doet dat ook als je een port forward krijgt voor de TV ontvanger.

 

Groet Bart

 

*Admin: meeverplaatst met bericht van @DirkR67 

Reputatie 6
Badge +8

Is op dit moment nog niet bekend wanneer volgende update voor de V10A gepland wordt. Maar zal dit jaar sowieso niet meer zijn. Prioriteit voor het moment ligt op de update voor de Box 12. En in de decembermaand vanwege feestdagen en dergelijke worden geen grote updates gedaan.

Ik heb nog steeds geen update gezien. ...

@HGD  Welke firmware staat er momenteel op jouw v10a dan?

Reputatie 6
Badge +8

@HGD  Welke firmware staat er momenteel op jouw v10a dan?

v5.00.48 build454

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @HGD  Heb je de ‘monteursreset’ al eens geprobeerd? Dat is hierboven al eerder genoemd als een mogelijkheid om het alsnog binnen te krijgen. 

  

​​Voor de V10A's is de update afgerond. Het kan echter wel voorkomen dat er hier en daar individueel nog mensen op de oude versie zitten als het pushen van de update tijdens de verschillende updaterondes niet gelukt is. Mocht dat zo zijn dan is de monteursreset die oeps-ie al noemt een goede om het alsnog binnen te krijgen. 

 

heb je het volgende al geprobeert,Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 
 Dit werkte bij mij uitstekend, binnen 15 min de update.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is een update, @HGD. Jij bent in eerder stadium dan teruggezet van de mesh update versie (build493) naar de eerdere versie (build453), waarschijnlijk vanwege issues met Nefit/Sonos of iets dergelijks. Er is dus nog een groep klanten die nog steeds op deze firmware zit. Deze klanten krijgen versie 454 als update om het certificaat te vernieuwen.  Dit doen we om de impact laag te houden. We zijn deze maand met drie uitrollen tegelijk bezig (certificaten voor V10A en Box 12, en de eerste groepen aan Box 12 mesh updates). Daarom kiezen we ervoor om mensen die nu nog op een niet-mesh versie van de V10A software zitten daar ook nog even te houden. Volgend jaar gaan we dan pro-actief deze groep weer omzetten naar de mesh versie. Wel is deze week in ons beheersysteem de restrictie hierop weggehaald, wat wil zeggen dat je een update naar de mesh versie nu kunt forceren door middel van een reset

 

@Bart_2020, je hebt helemaal gelijk wat betreft de certificaten. Zoals José al aangaf, dat hebben we nagevraagd. Hiervoor wordt een mini-update uitgerold die alleen het certificaat vernieuwt en verder niets anders. Dit wordt uitgerold in de periode eind oktober t/m eind november zodat iedereen voor 1 december deze update heeft. We hebben alleen nog niet doorgekregen wat het nieuwe versienummer dan is. Daar komen we nog even op terug. Aanvullende updates die ook weer functieveranderingen brengen zullen pas volgend jaar weer komen.

De versienummers hiervoor zijn dus 5.00.48_build454 voor mensen die nu op build453 zitten, en 5.00.52_build498 voor mensen die nu op 5.00.52_build493-owl zitten.