Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35667 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Reputatie 5

@Erik_ Vannacht heb ik de firmware update van de V10a gekregen, blijkt de V5.00.53 build498-owl te zijn!

 

Het Certificaat is nu weer geldig tot:

 

Het volgende is toegevoegd aan het LOG menu :

 

Reputatie 7
Badge +19

@Radioman Scherp van je! Dat was een typfoutje van onze kant :grin: Passen we aan, en dank voor het signaal!

Hallo,

Onlangs heeft mijn experia box v10a een update gekregen en sindsdien kan ik de wifi niet uitschakelen. via de configuratiepagina. Ik heb een apart wifi netwerk in gebruik, dus de wifi van de experia box heb ik niet nodig en de ether is al druk genoeg, dus een draadloos netwerk minder is wel zo prettig voor de andere netwerken.

Ik heb ook al een harde reset geprobeerd en ook 15 seconden de WPS knop ingedrukt. Wat kan ik nu nog doen?

Groet,

Chris

 

Admin: samengevoegd met het V10a topic

Reputatie 7
Badge +8

Hallo,

Onlangs heeft mijn experia box v10a een update gekregen en sindsdien kan ik de wifi niet uitschakelen. via de configuratiepagina. Ik heb een apart wifi netwerk in gebruik, dus de wifi van de experia box heb ik niet nodig en de ether is al druk genoeg, dus een draadloos netwerk minder is wel zo prettig voor de andere netwerken.

Ik heb ook al een harde reset geprobeerd en ook 15 seconden de WPS knop ingedrukt. Wat kan ik nu nog doen?

Groet,

Chris

 

Admin: samengevoegd met het V10a topic

In de v10a interface onder WLAN>WLAN staat het volgende settings overzicht. Met de onderste Wifi Radio kan de gehele wifi interface worden uitgezet.

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @CJ Verstrepen ,

Volgend jaar komt er een update die dat wel mogelijk maakt. 

edit:

Met dank aan @BruisTablet . Die update is er al.

Door de WPS knop 15 seconden in te drukken zou WiFi uit moeten gaan. Het lampje in de knop gaat dan uit, als WiFi actief is het lampje in de knop knipperend blauw. Er is nog een manier om WiFi op de Experia Box v10A uit te zetten via de configuratiepagina. Bij WLAN de schedular activeren (knop op ON) en alle actieve tijd (groen) uit te zetten, en dan de pagina op te slaan (save settings)

Groet Bart

Reputatie 5

In de v10a interface onder WLAN>WLAN staat het volgende settings overzicht. Met de onderste Wifi Radio kan de gehele wifi interface worden uitgezet.

 

@BruisTablet   Er mag dan wel een knop staan voor het aan/uit zetten van de Wifi radio, maar heb je ook zelf getest of deze ook zodanig functioneert?

Heb hier op de V10a (met de laatste firmware) de wifi-radio aan / uit gezet , maar deze blijft hier in beide standen gewoon actief!  

 

Reputatie 7
Badge +8

In de v10a interface onder WLAN>WLAN staat het volgende settings overzicht. Met de onderste Wifi Radio kan de gehele wifi interface worden uitgezet.

 

@BruisTablet   Er mag dan wel een knop staan voor het aan/uit zetten van de Wifi radio, maar heb je ook zelf getest of deze ook zodanig functioneert?

Heb hier op de V10a (met de laatste firmware) de wifi-radio aan / uit gezet , maar deze blijft hier in beide standen gewoon actief!  

 

Dat ligt eraan waar we precies over praten. Als het alleen een v10a is zonder superwifi,s dan zie ik hier de wifi uitgaan en aangaan voor zowel 2.4 als 5ghz naar gelang hoe de knop staat ingesteld.

Zijn er echter superwifi,s op ethernet aangesloten dan blijven die gewoon doorgaan met uitzenden van de wifi naam omdat ze die ondertussen door hebben gekregen van de v10a. Ook als de wifi van de v10a uit staat. Dus hier werkt het. Dit is met versie 498 op dev10a.

klein bug report.

in de nat pagina worden regel 1 en 2 niet weergegeven.

ze worden niet uitgevoerd.

ze maken het wel onmogelijk om een nieuwe dezelfde regel opstellen want dan krijg je een foutmelding.

"The Public Port current setting is the same as No. 1.”

ze maken het ook onmogelijk om een nieuwe regel op te stellen want de javascript knop wil alleen een nieuwe regel nummer 6 aanmaken, die dan mijn huidige nummer 6 overschrijft.

 

ja ik begrijp dat een reset naar factory dit waarschijnlijk oplost, maar dat genereert een ander probleem … hoe stel ik op afstand mijn modem in 😉 ja een reverse tunnel zou werken.

 

Saillant extra detail waar ik NIET blij mee ben is dat het password van het modem gereset was naar standaard/ geen password. niet zo veilig ….

 

Ander klein detail ik heb geen sms gehad over enige update. nummer wel bekend want krijg wel onderhoud smsjes

 

 

kon maar een afbeelding toevoegen

ps ook gelijk voor mij opgelost …..

blijkbaar was het ip adres gewist in beide regels.

hoe ik er bij kwam….

Alleen het nat overzicht frame openen.

edit een willekeurige regel.

pas adresbalk aan

https://mijnmodem.kpn/nat_port_map_edit.htm?isAdd=0&entry=0&t=00000000000

 

het entry nummer is wat je moet aanpassen en dan kun de regel die je wil aanpassen. 0 tot hoeveel regels je hebt min 1

lost ook meteen het index probleem op.

 

de bug is er dus nog steeds maar ik heb er geen probleem meer mee met deze workaround. Dit is dus nog iets anders wat is fout gegaan bij een van de updates.

 

een andere opmerking die standaard redirect naar mijnmodem.kpn is vervelend, de links in de webinterface hadden best relatief mogen zijn en niet absoluut.

 

firmware was ik nog vergeten te melden

Model Name: VRV9517
Firmware Version:

v5.00.53 build498-owl

Dag ik heb un exsperia v10A modem thuis ik heb led lampen /modules voor mijn aquarium led die via de telefoon verstelbaar zijn maar sins un tijdje terug kreeg ik un sms van kpn dat mijn modum zou worden ge-update maar sins die update heb ik nu 2,4ghz en 5ghz maar ik heb alles al gedaan ingelogd in de modem  maar ik kan niet het niet veranderen in mijn modem want ik kan er niet meer mee verbinden omdat die modules alleen op 2,4ghz werken 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Namke, ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic over de update van de V10A, in het startbericht lees je hier meer informatie over en als je er niet helemaal uit komt, kan onze community je hier verder mee helpen :slight_smile:

Zou je alvast uit kunnen leggen welke apparatuur je precies gebruikt en welke app je geïnstalleerd hebt om de lampen te bedienen?

Het is ruim na “eind oktober t/m eind november 2021“ maar ik zit nog steeds met versie v5.00.52 build493-owl en dus een verlopen certificaat.

Mag ik de update nog verwachten of is het misgegaan en moet ik nu hopen dat de volgende update niet al te lang op zich laat wachten?

Reputatie 2

Goedemiddag, 

dit probleem heb ik ook gehad, als je de modem een reset geeft met de monteurs reset komt de firmware vrijwel meteen binnen en is dat probleem opgelost.

 

@oeps-ie: hartelijk dank.

Ik moest even opzoeken hoe ik een monteursreset uitvoer (hier gevonden), daarna uitgevoerd en ik draai nu op nieuwe firmware met een certificaat dat geldig is tot 27 september 2022, dus kan weer even vooruit.
Oude, net voor de reset opgeslagen, configuratie liet zich overigens probleemloos weer inlezen.

Reputatie 1

Ik heb dit topic maanden geleden gevolgd. Maar daarna uit het oog verloren. Is het inmiddels al mogelijk om een los 2.4 en 5 wifi netwerk te gebuiken, of wachten we nog steeds op die update die dit weer mogelijk maakt? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @timwillems85, dat is op dit moment helaas nog niet mogelijk.
Mocht hier iets in veranderen zullen we dit in het startbericht bovenaan vermelden!

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen allemaal!

De Wifipunten worden deze week voorzien van een update. Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.14v2 (SuperWifi) en 1.00.34v2 (Experia Wifi). Deze update voorziet de Wifipunten van Extra Wifi. Meer info in het Wifipunten Update Topic.

Specifiek voor mensen met een V10A is hier van belang om te weten dat je de Extra Wifi nog niet kunt gebruiken. Dit omdat de V10A het master apparaat van de mesh is. Echter is de V10A nog niet voorzien van de software update met Extra Wifi.

Deze verwachten we in maart. Daar zullen we, zodra er een specifieke uitrolplanning beschikbaar is, tegen die tijd op terug komen. Zowel in dit topic als waarschijnlijk ook in een losse. 

@Erik_ Ik ben erg benieuwd of de planning nog steeds op maart staat voor de update van de V10A. Momenteel nadat de V10A weer de mesh update heeft gekregen, is i.c.m. met de Experia WiFi punten de verbinding verre van stabiel in huis.

Ik wacht dus met smart, of deze update eindelijk voorziet in een stabiele WiFi verbinding in huis, dan kan ik eindelijk volledig genieten van de snelheid die behoort tot mijn abonnement.

Welke verbeteringen zijn er aanwezig in de update van aankomende maand?

Reputatie 7
Badge +30

@Perez84 we hebben niets gehoord en in dit geval geldt ‘geen bericht is goed bericht'. Wat de update in gaat houden is alleen ook nog niet bekend. Nog even afwachten dus! Zodra we meer weten, laten we het natuurlijk weten 🙂.

Badge

Is er iets meer bekend over de update? Maart loopt langzaam ten einde en ik zit echt met smart te wachten op een apart 2.4 netwerk..

Reputatie 7
Badge +30

Helaas nog niets bekend. Het is nog steeds zo dat we eerst de Box 12 willen afronden. Dat lijkt wat vertraging op te lopen, waardoor ook dit nog wat verder opschuift. Zodra we nieuws hebben laten we het gelijk weten.

Helaas nog niets bekend. Het is nog steeds zo dat we eerst de Box 12 willen afronden. Dat lijkt wat vertraging op te lopen, waardoor ook dit nog wat verder opschuift. Zodra we nieuws hebben laten we het gelijk weten.

Hopelijk komt de update snel, sinds het hier over is op mesh met de v10a is het een en al drama met de WiFi. En lost dit het ook op. 

Reputatie 1

Helaas nog niets bekend. Het is nog steeds zo dat we eerst de Box 12 willen afronden. Dat lijkt wat vertraging op te lopen, waardoor ook dit nog wat verder opschuift. Zodra we nieuws hebben laten we het gelijk weten.

Hopelijk komt de update snel, sinds het hier over is op mesh met de v10a is het een en al drama met de WiFi. En lost dit het ook op. 

Hier ook al meer dan 3 maanden met smart aan het wachten op een apart 2.4 en 5 ghz netwerk. Dus ga er niet van uit dat de update "snel" komt.. Het is wel de hoogste tijd, maar dat is wat anders. 

 

https://mijnmodem.kpn/nat_port_map_edit.htm?isAdd=0&entry=0&t=00000000000

 

het entry nummer is wat je moet aanpassen en dan kun de regel die je wil aanpassen. 0 tot hoeveel regels je hebt min 1

 

Een paar weken geleden heb ik met deze workaround een paar portmaps toegevoegd maar inmiddels werkt dat niet meer.

In firefox krijg ik een lege pagina en in chrome krijg ik 403 :-(


Is er iets veranderd of ligt het aan mij.

Modelnaam: VRV9517
Firmware versie:

v5.00.53 build498-owl