Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35618 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Reputatie 1

Fijn dat het op deze manier gelukt is om de boel weer in te stellen, @DomoticaRo

 

En, ik moet mezelf op dit vlak even corrigeren:

We gaan in een komende update de mogelijkheid tot een tweede wifinetwerk toevoegen om apparaten op aan te sluiten waar mesh geen toegevoegde waarde voor heeft (zie Veelgestelde vragen in het startbericht). Alleen wanneer dat dan precies zal zijn is nog niet bekend, en ik betwijfel ook of dit echt gaat helpen in jouw geval omdat het dan nog steeds om een gecombineerd 2.4 en 5GHz netwerk gaat.

Vanuit aanvullende informatie die we hebben gekregen blijkt dat in deze komende functie de 2,4GHz en 5Ghz wél apart in te stellen zijn. Dus voor een situatie als de jouwe, DomoticaRo, zou dit dan een oplossing zijn. We laten het hier natuurlijk weten als verdere info hebben over wanneer dit precies beschikbaar zal komen. En ik pas de Veelgestelde vraag in het startbericht hierover even aan.

Ha Erik,

 

Ik neem aan dat deze update heel heel heel heel heel snel komt.

Ik word er altijd een beetje foxwild van als er dingen veranderd worden waardoor er ineens heel veel niet meer werkt, zonder dat ik dat ik dat zelf wil.

Mijn huis WAS al 1 groot wifi deken waarin alles PERFECT werkte, nu niet meer omdat KPN denkt dat ik een Mesh wifi ding achtig wil hebben. 

Nou niet dus.

 

Ik zou graag zelf willen bepalen wat voor wifi ik in mn huis heb.

 

Dus geef de afdeling updat even een paar pepers in de reet, dat ze opschieten met die update:joy:

Reputatie 7

Iets wat hierin ook relevant is: de standaardinstelling voor de mesh qua frequenties binnen de 2,4GHz en 5Ghz is automatisch.

Is dat dan de reden waarom die Nefit apparaten niet meer kunnen verbinden?

Puur omdat de V10a doodleuk automatisch op 2.4GHz kanaal 13 ingesteld heeft.

Uit dit bericht concludeer ik dat dat bij @hmwa in ieder geval wel zo is. 

Ik mag toch aannemen dat ook KPN bekend is met het feit dat veel apparatuur van Amerikaanse makelij kanalen 12 en 13 niet ondersteunen en dat je dus moet voorkomen dat één van die kanalen gekozen wordt.

Reputatie 5
Badge +4

@wjb Voor zover ik weet kiest de v10A automatisch enkel kanaal 1,6 of 11 want dat was in een vorige firmware upgrade doorgevoerd. Zie 

Maar de automatische kanaalkeuze bij 5 GHz is ook weer teruggedraaid. Tot nu toe had je Auto, Auto NON-DFS en Auto-DFS-Non Weather. Die opties zie ik nu niet meer.

 

Fijn dat het op deze manier gelukt is om de boel weer in te stellen, @DomoticaRo

 

En, ik moet mezelf op dit vlak even corrigeren:

We gaan in een komende update de mogelijkheid tot een tweede wifinetwerk toevoegen om apparaten op aan te sluiten waar mesh geen toegevoegde waarde voor heeft (zie Veelgestelde vragen in het startbericht). Alleen wanneer dat dan precies zal zijn is nog niet bekend, en ik betwijfel ook of dit echt gaat helpen in jouw geval omdat het dan nog steeds om een gecombineerd 2.4 en 5GHz netwerk gaat.

Vanuit aanvullende informatie die we hebben gekregen blijkt dat in deze komende functie de 2,4GHz en 5Ghz wél apart in te stellen zijn. Dus voor een situatie als de jouwe, DomoticaRo, zou dit dan een oplossing zijn. We laten het hier natuurlijk weten als verdere info hebben over wanneer dit precies beschikbaar zal komen. En ik pas de Veelgestelde vraag in het startbericht hierover even aan.

Ha Erik,

 

Ik neem aan dat deze update heel heel heel heel heel snel komt.

Ik word er altijd een beetje foxwild van als er dingen veranderd worden waardoor er ineens heel veel niet meer werkt, zonder dat ik dat ik dat zelf wil.

Mijn huis WAS al 1 groot wifi deken waarin alles PERFECT werkte, nu niet meer omdat KPN denkt dat ik een Mesh wifi ding achtig wil hebben. 

Nou niet dus.

 

Ik zou graag zelf willen bepalen wat voor wifi ik in mn huis heb.

 

Dus geef de afdeling updat even een paar pepers in de reet, dat ze opschieten met die update:joy:

 en zo DENK IK er ook over. ik had overal ruim bereik, alle app werkten perfect. beneden laptop/tablet/mobiel  en boven game pc en extra wifi en mobiel en ps4 op wifi.  NU NIKS DAN gezeik dat iets steeds wegvalt, en n zoon die de hele buurt bij elkaar schreeuwd als zn verbinding weer es weg valt.

OOK IK hoef die mesh enof nes troep niet, ik draai zelf wel aan mn cv thermostaat, en mn radio. 

@wjb Voor zover ik weet kiest de v10A automatisch enkel kanaal 1,6 of 11 want dat was in een vorige firmware upgrade doorgevoerd. Zie 

Maar de automatische kanaalkeuze bij 5 GHz is ook weer teruggedraaid. Tot nu toe had je Auto, Auto NON-DFS en Auto-DFS-Non Weather. Die opties zie ik nu niet meer.

 

ik had benden wifi ...-A    en boven ….-B    nu is alles boven en onder gelijk en moet k maar afwachten of t op 2.4 of op 5 draaid.

mag hopen dat @kpn dit HEEL snel regelt, anders ben ik zo weer weg, er zijn meer providers die mijn geld wensen.

Reputatie 7

@wjb Voor zover ik weet kiest de v10A automatisch enkel kanaal 1,6 of 11 want dat was in een vorige firmware upgrade doorgevoerd.

Klopt, maar waarom laat het screenshot van @hmwa dan zien dat de 2.4GHz op kanaal 13 ingesteld is.

 

Maar de automatische kanaalkeuze bij 5 GHz is ook weer teruggedraaid. Tot nu toe had je Auto, Auto NON-DFS en Auto-DFS-Non Weather. Die opties zie ik nu niet meer.

Ik zou er ook echt niet van opkijken als die mesh implementatie die voorgaande aanpassingen de nek omgedraaid heeft. :confounded:

@wjb Voor zover ik weet kiest de v10A automatisch enkel kanaal 1,6 of 11 want dat was in een vorige firmware upgrade doorgevoerd.

Klopt, maar waarom laat het screenshot van @hmwa dan zien dat de 2.4GHz op kanaal 13 ingesteld is.

 

Maar de automatische kanaalkeuze bij 5 GHz is ook weer teruggedraaid. Tot nu toe had je Auto, Auto NON-DFS en Auto-DFS-Non Weather. Die opties zie ik nu niet meer.

Ik zou er ook echt niet van opkijken als die mesh implementatie die voorgaande aanpassingen de nek omgedraaid heeft. :confounded:

momenteel ben ik de 5g helemaal kwijt in t overzicht, alleen de 2.4g is nog zichtbaar. 

nb: dat kanaal 13 is gepakt heb ik handmatig gedaan, en 5g had ik handmatig op een hoog kanaal gezet. 

 

Reputatie 1

Is er ondertussen al meer bekend over een update, waarbij ik 5GHz weer kan uitschakelen?

Duurt wel erg lang voor dat geld wat ik elke maand inlever bij KPN

 

Is er ondertussen al meer bekend over een update, waarbij ik 5GHz weer kan uitschakelen?

Duurt wel erg lang voor dat geld wat ik elke maand inlever bij KPN

 

k ben bang dat dit nog wel n half jaar duurt eer ze weer hun gebruikelijke update doen.

Reputatie 4
Badge +2

Wat een afgrijselijke update. De afgelopen jaren heerlijk genoten van een stabiele KPN glasvezelverbinding met de V10A. Na het splitsen van de netwerknamen 2,4 en 5 GHz elke keer keurig verbinding met de 5 GHz, aangezien de 2,4 GHz genegeerd werd door de afwijkende SSID.

Nu zijn die banden weer samengevoegd met die volkomen kansloze-update. Die zogenaamde Bandstering zou moeten zorgen dat er van die 5 GHz gebruikt kan blijven worden nu de banden weer 1 SSID hebben. Dit werkt echter voor geen meter en is dus volledig mislukt.

Zelfs de netwerkadapter van de laptop ingesteld op “prefer 5 GHz” en toch om de havenklap weer op die overvolle 2,4 GHz in plaats van die schone 5 GHz waar ik de afgelopen jaren zo heerlijk van genoten heb.

Wat is dit voor budgetprovider gedrag. Ik heb juist KPN genomen in 2019 om zorgeloos te genieten van de beste kwaliteit. Graag betaal ik wat meer om dan ook de service en zorgeloze optimale ervaring te genieten.

Dan wens ik geen gepruttel op 2,4 GHz maar gewoon een optimale verbinding met 5 GHz zoals ik de afgelopen jaren heb mogen ervaren.

Ik vraag me oprecht af welke van alle realiteit gespeende firmware ontwikkelaar zo een broddelwerk kan en mag afleveren. Kom op KPN, dit is een achteruitgang waar niemand op zit te wachten. De V10A is inmiddels echt een stabiel apparaat. Ruïneer dat dan niet met terug in de tijd rampen firmware op te dringen.

 

Reputatie 1

Is er ondertussen al meer bekend over een update, waarbij ik 5GHz weer kan uitschakelen?

Duurt wel erg lang voor dat geld wat ik elke maand inlever bij KPN

 

k ben bang dat dit nog wel n half jaar duurt eer ze weer hun gebruikelijke update doen.

Het is toch ook te zot voor woorden!!!
Een perfect stukje wifi in mijn huis, KPN denkt even interessant te komen doen met hun mesh gedoe…. Heel mijn huis ontregeld….. Ik heb die fantastische update van die tv ontvangers nog niet eens verwerkt (Waar ze overigens ook mee kwamen zonder overleg) nog geen half jaar later en ze komen met de volgende aanfluiting.

Denk dat ik ook maar stop met betalen tot ik mijn diensten weer kan gebruiken zoals ik van ze mag verwachten,,, kijken of zij dat ook zo leuk vinden. Wordt er echt pislink van:rage:

Reputatie 4
Badge +5

Is deze update uitgesteld ?? Het 21 aug maar mijn modem draait oude software nog mooi zo houden na deze berichten te lezen maar was er benieuwd naar

Is deze update uitgesteld ?? Het 21 aug maar mijn modem draait oude software nog mooi zo houden na deze berichten te lezen maar was er benieuwd naar

Hier ook nog geen update.

Reputatie 1

Is deze update uitgesteld ?? Het 21 aug maar mijn modem draait oude software nog mooi zo houden na deze berichten te lezen maar was er benieuwd naar

Hier ook nog geen update.

Wees er alsjeblieft blij mee.... 1 brok ellende die update!! 

Reputatie 4
Badge +5

Is deze update uitgesteld ?? Het 21 aug maar mijn modem draait oude software nog mooi zo houden na deze berichten te lezen maar was er benieuwd naar

Hier ook nog geen update.

Wees er alsjeblieft blij mee.... 1 brok ellende die update!! 

Ja maar dan mogen ze wel ff melden of status doorgeven hoe het voor staat 

Hallo,

Ik heb op 9 augustus een SMS gekregen mbt de update en sindsdien merk ik dat mijn wifi juist minder is geworden. Nu kom ik erachter dat de experia wifi het gewoon niet doet. Hij is helemaal uit, geen power, aan/uit en reset werkt niet. 

Nog tips?

Hoi @Les84 : Even alles loshalen en in een ander stopcontact proberen? Desnoods even de installatieprocedure opnieuw doorlopen?

Reputatie 7

Even alles loshalen en in een ander stopcontact proberen? 

Wat zou een ander stopcontact dan kunnen verbeteren?

Reputatie 4
Badge +5

@Erwin_  dat is bedoeling tocht na een update alles opnieuw instellen moet niet mogen. Maar word update nog uitgerold of ??? Vind echt raar dat echt alleen negatieve reacties zijn. Jammer dat vanuit kpn geen uitleg nu is over hoe en wat

Even alles loshalen en in een ander stopcontact proberen? 

Wat zou een ander stopcontact dan kunnen verbeteren?

Misschien lees ik het niet goed maar ik krijg de indruk dat er geen stroom meer op dat ding staat. Vandaar mijn verzoek om even een ander stopcontact te proberen.

Ik kreeg het idee dat dit iets is dat los staat van de update. Maar goed, dat is een aanname. 

edit: misschien is het woordje ‘alles’ ongelukkig gekozen. Ik doel uiteraard op die wifi versterker die het niet meer lijkt te doen.

Reputatie 1

Even alles loshalen en in een ander stopcontact proberen? 

Wat zou een ander stopcontact dan kunnen verbeteren?

Misschien lees ik het niet goed maar ik krijg de indruk dat er geen stroom meer op dat ding staat. Vandaar mijn verzoek om even een ander stopcontact te proberen.

Ik kreeg het idee dat dit iets is dat los staat van de update. Maar goed, dat is een aanname. 

edit: misschien is het woordje ‘alles’ ongelukkig gekozen. Ik doel uiteraard op die wifi versterker die het niet meer lijkt te doen.

@Erwin_ het is de algehele update die voor de problemen heeft gezorgd, ik ik kan tot op heden mijn sonos niet gebruiken… Wanneer komt die update dat ik 2,4 en 5 GHz kan scheiden en uitschakelen zoals ik dat zelf wens.

Echt luisteren naar de klant gebeurt niet meer heb ik het idee.

@Rickert1993 : wellicht is dit topic aan je aandacht ontsnapt: 

 

Zou je daar een reactie kunnen achterlaten met jouw wensen?

Sinds de update heeft mijn PS4 moeite om verbonden te blijven. Wordt er iedere keer uitgegooid terwijl de PS4 wel gewoon internet/wifi verbinding heeft. Hebben meer mensen dit probleem? En hoe kan ik het oplossen?

Reputatie 7

Als je de PS4 met een netwerkkabel aansluit, blijft de verbinding dan wel in stand?

Hoi @Les84 : Even alles loshalen en in een ander stopcontact proberen? Desnoods even de installatieprocedure opnieuw doorlopen?

Nou ik ga wel even kijken, het is destijds geïnstalleerd door een monteur van jullie. Iets opnieuw doorlopen zou ik dus niet kunnen, kan ik dat ergens terugvinden? Het zit niet in een stopcontact, het is direct op het aansluitpunt aangesloten. Het stopcontact direct ernaast heeft gewoon stroom.