Vraag

Experiabox V10 gekregen in plaats van de Box12

  • 28 June 2022
  • 16 reacties
  • 154 keer bekeken

xperia box gekregen terwijl ik een nieuwe klant ben  nog geen 3 weken geleden kan ik de modem alsnog omruilen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @Eli101 ,

Dan heb je waarschijnlijk 4G buitengebied of pairbonding.Voor beide snelheden voldoet wifi 5 prima, en is wifi 6, mi, nutteloos.

De v10 is trouwens stabieler en heeft beter bereik dan de box 12.

Buitengebied, ja dat niet.. Maar wel een langzaam gebied, Venray.. Gaan nu pas eens beginnen met glasvezel.. De xperia box heb ik in de meterkast en de wifi komt niet verder dan de woonkamer als ik buiten zit heb ik geen wifi.. Boven heb ik maar 1 streepje.. Dan dus noodgedwongen de superwifi aangeschaft werkt dat dus ook niet stabiel omdat ze zeggen samen te werken , maar de superwifi neemt de wifi over , maar omdat ik al mijn wifinaam heb veranderd werkt dat niet samen met de superwifi 

Staat wifi van de v10 uit?

En is super wifi bekabeld of draadloos?

Ja die staat uit, dat doet de superwifi zelf uitschakelen en je kunt hem ook niet aanzetten op de modem (handmatig) want de superwifi schakelt de modem direct weer uit (wifi) 

ja superwifi is bekabeld 

Probeer dit eens:

Koppel super wifi af.

Reset de v10 met een paperclip.

Reset de superwifi's(hou deze afgekoppeld van de v10).

Plaats de superwifi weer terug.

Ja snap hoe het werkt alleen erg jammer dat de superwifi niet samen werkt met xperia , maar de wifi overneemt .. erg bedankt voor je reactie ‘s

Hallo @martijn197108 alle Experiaboxen van de V10 en lager zetten standaard de wifi uit als er andere KPN versterkers aangesloten worden. Dit is zo geprogrammeerd omdat de versterkers niet met de v10 en lager samen kunnen werken.

Als je naast de V10 of lager een KPN versterker wilde, moest je er minimaal 2 kopen, de 1e om de wifi van de modem te vervangen ende 2e als extra wifipunt.

 

 

Hallo @martijn197108 alle Experiaboxen van de V10 en lager zetten standaard de wifi uit als er andere KPN versterkers aangesloten worden. Dit is zo geprogrammeerd omdat de versterkers niet met de v10 en lager samen kunnen werken.

Als je naast de V10 of lager een KPN versterker wilde, moest je er minimaal 2 kopen, de 1e om de wifi van de modem te vervangen ende 2e als extra wifipunt.

 

 

V10 wel in principe, maar dat zou mis gegaan kunnen zijn.

Niet alle oude modems zetten het trouwens uit zich zelf uit( thomsons bijvoorbeeld)😊

Reputatie 7
Badge +24

U kunt rechtstreeks op de SuperWiFi's zelf inloggen. Daarvoor zult u wel het ip moeten weten van 1 van de SuperWiFi's. Dat ip kunt u vinden in de Experiabox. 

Als het goed is staan de SuperWiFi's in de 2de kolom. Tik het ip wat er bij staat in op de adresbalk van een nieuw tabblad in de browser. Met "http://" er voor.

Vervolgens ziet u dit:

En 1 SuperWiFi knippert blauw als het goed is. Achterop dit exemplaar staat het wachtwoord wat u nodig heeft om in te kunnen loggen.

Hallo @martijn197108 alle Experiaboxen van de V10 en lager zetten standaard de wifi uit als er andere KPN versterkers aangesloten worden. Dit is zo geprogrammeerd omdat de versterkers niet met de v10 en lager samen kunnen werken.

Als je naast de V10 of lager een KPN versterker wilde, moest je er minimaal 2 kopen, de 1e om de wifi van de modem te vervangen ende 2e als extra wifipunt.

 

 

V10 wel in principe, maar dat zou mis gegaan kunnen zijn.

Niet alle oude modems zetten het trouwens uit zich zelf uit( thomsons bijvoorbeeld)😊

Hallo @martijn197108 Thomson is ook geen Experiabox en zullen ook niet meer in gebruik zijn, de oudste gangbare en tevens steeds meer uit beeld verdwijnende box is de V8.

Hoi @JanD ,

Ik wil niet te ver off topic gaan, maar de thomson is wel echt een experiabox😉,

Kijk maar eens linksboven:

 

Hoi @Eli101 .  Gaat er bij jou zo'n Y-kabeltje in het modem? Dat duidt op pairbonding en zou het kunnen verklaren waarom er een v10 is gestuurd.

(wat verder een zeer goed modem is, maar inderdaad niet samenwerkt met de superwifi's )

Hoi Erwin

nee kabeltje hadden ze wel meegestuurd, maar doordat bij mij de kabel was doorgeknipt (kpn telefoonlijn) kon er geen kastje tussen ( contactdoos)  komen maar is ie direct aangesloten op het modem .. Heb alles nou werkende voorlopig geen problemen.. 

in ieder geval bedankt voor de reactie 

Hmm.  Als er bij jou wél pairbonding mogelijk is en je hebt 'm maar op één aderpaar aangesloten, krijg je maar de helft van je potentiele snelheid binnen. Dat is ook zonde.

Bij pairbonding wordt trouwens altijd een monteur meegestuurd. Is die ook bij jou geweest?

Ja die is geweest en heeft het zo aangesloten 

Branden de lampjes L1 en L2 aan de zijkant van de v10 wel?