FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN

Toon eerste bericht

1377 reacties

Badge

En zie ook niks staan over het Gastennetwerk op de Fritz! en ook of dat op LAN-4 kan worden verkregen zoals bij XS4ALL en de 7581 kan, heb dit zo bij mijn oom geïnstalleerd...

Reputatie 7
Badge +9

Volgens KPN Webcare kan de Fritz!Box 7490 niet gebruikt worden, maar alleen de beide door KPN in huur aangeboden Fritz!Boxen. ​​​​​

Je moet niet alles geloven wat gezegd wordt. Ook voor KPN Webcare is dit gloedje nieuw en ik kan me helemaal voorstellen dat zij nog niet over alle benodigde informatie beschikken.

De FRITZ!Box 7490 kan gebruikt worden, tenzij je bonded VDSL of VPLUS (200Mbps over één aderpaar) hebt.

Wat voor een aansluiting heb je?

 

Ik krijg net een berichtje van KPN Webcare dat het eigen modem-verhaal ook geldt voor de Fritz!Box 7490 op VDSL. @wjb 

 

Dat eigen modem-verhaal geldt ook voor de Fritz!Box 7490, neem ik aan? 

Bij de FRITZ!Box 7490 ALLEEN als er gebruikt gemaakt wordt van de LAB FW. Deze vindt je hier: https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Groet,

AVM GmbH 

Eric

 

Maar nu zijn er weer tegenstrijdige berichten over het gebruik van OS-versie 07.12 of OS-versie 07.19 (Lab FW). @Eric van Uden 

Tja, alle begin is moeilijk… :wink:

Piet.

Dat eigen modem-verhaal geldt ook voor de Fritz!Box 7490, neem ik aan? 

Zeker! Je bent helemaal vrij in wat je aansluit. Zolang het een model is dat geschikt is voor je type aansluiting (ADSL/VDSL/Bonding/Glas) dan zal hij werken.

Let wel inderdaad even op de profielen. Versie 7.1x en ouder hebben een KPN profiel voor Internet en TV, maar géén voor Bellen. Als je VoiP dan wilt instellen moet je daar kiezen voor Other provider en alles zelf doen.

Versies 7.13 en 7.15 op, respectievelijk, de 7590 en de 7583, hebben ook een KPN profiel bij Bellen. Dat maakt het instellen makkelijker.

Voor jouw 7490 kun je dan of alles handmatig doen voor Bellen, of je kunt de test versie van aankomende release (7.20) installeren via het FRITZ!Lab .Deze heeft ook KPN profiel voor Bellen.

 

Ik heb een Hussel Glas 500/500 abonnement. Indien ik overweeg mijn Experiabox V10 te vervangen voor een FritzBox welk model krijg ik dan, de 7583 of 7590? en zijn beide boxen aan de muur te bevestigen?

Kan allebei in jouw geval. Voor zover ik weet kun je ze ophangen, maar durf ik niet helemaal te garanderen.

 

Even voor mij als NOOB… 

Wat zijn de voordelen van de Fritzbox vs Experia V10?

Wat zijn de nadelen??

Ben zelf al aan het zoeken geweest maar kan niet echt vinden wat ik zoek...(ohhh lekker cryptisch)

FRITZ!Box geeft je meer mogelijkheden om dingen in te stellen (parental controls bijvoorbeeld) en biedt meer ingebouwde opties (VPN, NAS). Deze pagina van AVM, de fabrikant, geeft een globaal overzicht. 


en mooie dect functies telefoon centrale en zelfs kun je je huistelefoon via mobiel afhandelen via fon app

https://nl.avm.de/actueel/nieuws-van-fritz/2020/drie-tips-voor-de-fritzapp-fon/

wel leuke functies als je de huistelefoon gebruikt

En zie ook niks staan over het Gastennetwerk op de Fritz! en ook of dat op LAN-4 kan worden verkregen zoals bij XS4ALL en de 7581 kan, heb dit zo bij mijn oom geïnstalleerd...


Gast netwerk kun je instellen voor wifi en voor poort 4

Bij kpn of andere provider geen verschil

 

 

Badge

Heb net via Webcare gehoord dat je idd niet kunt kiezen, jammer.

Maar je kunt ze beiden ophangen en idd gastennetwerk via WiFi en LAN-4.

Ze zijn beiden bijna identiek op 2 xDSL profielen na, en voor mij met Glas maakt het dus niks uit.

Maar vind de 7583 mooier en praktischer, heb bij mijn oom de 7581 via XS4ALL geïnstallerd…

 

Dus nu maar afwachten welke er komt...

Ga voor een 7581 werkt super op glasvezel

Telefoon niet getest omdat ik de 7590 heb draaien

7581 heb ik er nog 3 van liggen

Net als een extra 7590 en een 7490

Nadeel van de 7490 is dat je een lan poort in levert voor een wan poort bij glasvezel

 

Rotzooi er vanmiddag uit gehaald

 

 

 Paar kabels nog weg werken

Reputatie 7

Nouja, ik ga hem toch ook even voor een half jaartje in bruikleen nemen :)

Wat bedoel je

Over de fritzboxen heb ik een partij opgekocht

wou een mash op gaan zetten

maar hou het bij mijn netgear r9000

met een experia wifi voor de kelder

Reputatie 1

Eindelijk is het er door! Alleen jammer dat ik nog steeds mijn SIP gegevens niet kan opvragen want elke keer krijg ik foutmelding. Heeft met DDos te maken heb ik gehoord. Zal morgen nog wel een keer proberen.

@Hurricane28 

Ik heb het met Firefox gedaan zonder problemen

https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

€7,49 boven de standaard maandprijs? Dan lijkt kopen voordeliger. 

€7,49 boven de standaard maandprijs? Dan lijkt kopen voordeliger. 


Let op lenen kost geld :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 1

@Hurricane28

Ik heb het met Firefox gedaan zonder problemen

https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Na paar keer weer geprobeerd te hebben is het me ook eindelijk gelukt. 

Vanmiddag lukte het niet. Alles werkt nu naar behoren en ben een happy camper :D 

€7,49 boven de standaard maandprijs? Dan lijkt kopen voordeliger. 


Let op lenen kost geld :stuck_out_tongue_winking_eye:

Precies de 7590 is vanaf 190,00 te koop niet zo moeilijk na iets meer dan 24 maanden heb je hem al betaald. 

Reputatie 2
Badge

Hallo ik las dat je bij  KPN nu ook een fritsbox kan nemen via KPN voor 7.49 euro per maand mijn vraag 1 is welk model levert KPN 

2 werkt dit goed met glasvezel

3 als ik die fritsbox bestel en ik denk naar 2 maanden dit is niks kan ik hem dan ook weer stop zetten zodat ik niet meer er voor hoef te betalen dus ik bedoel is dit ook maandelijks opzegbaar

Reputatie 5
Badge +4

Volgens KPN Webcare kan de Fritz!Box 7490 niet gebruikt worden, maar alleen de beide door KPN in huur aangeboden Fritz!Boxen. ​​​​​

Je moet niet alles geloven wat gezegd wordt. Ook voor KPN Webcare is dit gloedje nieuw en ik kan me helemaal voorstellen dat zij nog niet over alle benodigde informatie beschikken.

De FRITZ!Box 7490 kan gebruikt worden, tenzij je bonded VDSL of VPLUS (200Mbps over één aderpaar) hebt.

Wat voor een aansluiting heb je?

 

Ik krijg net een berichtje van KPN Webcare dat het eigen modem-verhaal ook geldt voor de Fritz!Box 7490 op VDSL. @wjb 

 

Dat eigen modem-verhaal geldt ook voor de Fritz!Box 7490, neem ik aan? 

Bij de FRITZ!Box 7490 ALLEEN als er gebruikt gemaakt wordt van de LAB FW. Deze vindt je hier: https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Groet,

AVM GmbH 

Eric

 

Maar nu zijn er weer tegenstrijdige berichten over het gebruik van OS-versie 07.12 of OS-versie 07.19 (Lab FW). @Eric van Uden 

Tja, alle begin is moeilijk… :wink:

Piet.

Ik snap de verwarring.

De FRITZ!Box 7590 met een FW >= 07.13 en de FRITZ!Box 7583 met een FW >= 07.15 zijn de twee routers die je bij KPN kan bestellen. Deze hebben kant en klaar profielen voor Internet, TV en Voice in de instellingen.

Ook de FRITZ!Box 7490 alsmede 7530 hebben deze instellingen standaard in de FW. Hiervoor moet er echter de LAB Firmware worden geïnstalleerd https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Bij andere FRITZ!Boxen kan het ook werken, maar dan moet de gebruiker veel meer zelf met de hand gaan instellen. Vandaar het advies om in eerste instantie te werken met producten waar de instellingen al in de software zitten. Voor iedereen die geen probleem heeft met het handmatig instellen, ga vooral je gang. Meld aub hier met welke boxen e.e.a. werkt. 

Groet,

 

AVM GmbH 

 

Eric

Reputatie 1

Werkt de FRITZ!Repeater 2400 - Wifi versterker - 2400 Mbp  via de experia box v10 ook goed?

Reputatie 7
Badge +9

Volgens KPN Webcare kan de Fritz!Box 7490 niet gebruikt worden, maar alleen de beide door KPN in huur aangeboden Fritz!Boxen. ​​​​​

Je moet niet alles geloven wat gezegd wordt. Ook voor KPN Webcare is dit gloedje nieuw en ik kan me helemaal voorstellen dat zij nog niet over alle benodigde informatie beschikken.

De FRITZ!Box 7490 kan gebruikt worden, tenzij je bonded VDSL of VPLUS (200Mbps over één aderpaar) hebt.

Wat voor een aansluiting heb je?

 

Ik krijg net een berichtje van KPN Webcare dat het eigen modem-verhaal ook geldt voor de Fritz!Box 7490 op VDSL. @wjb 

 

Dat eigen modem-verhaal geldt ook voor de Fritz!Box 7490, neem ik aan? 

Bij de FRITZ!Box 7490 ALLEEN als er gebruikt gemaakt wordt van de LAB FW. Deze vindt je hier: https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Groet,

AVM GmbH 

Eric

 

Maar nu zijn er weer tegenstrijdige berichten over het gebruik van OS-versie 07.12 of OS-versie 07.19 (Lab FW). @Eric van Uden 

Tja, alle begin is moeilijk… :wink:

Piet.

Ik snap de verwarring.

De FRITZ!Box 7590 met een FW >= 07.13 en de FRITZ!Box 7583 met een FW >= 07.15 zijn de twee routers die je bij KPN kan bestellen. Deze hebben kant en klaar profielen voor Internet, TV en Voice in de instellingen.

Ook de FRITZ!Box 7490 alsmede 7530 hebben deze instellingen standaard in de FW. Hiervoor moet er echter de LAB Firmware worden geïnstalleerd https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Bij andere FRITZ!Boxen kan het ook werken, maar dan moet de gebruiker veel meer zelf met de hand gaan instellen. Vandaar het advies om in eerste instantie te werken met producten waar de instellingen al in de software zitten. Voor iedereen die geen probleem heeft met het handmatig instellen, ga vooral je gang. Meld aub hier met welke boxen e.e.a. werkt. 

Groet,

 

AVM GmbH 

 

Eric

 

Overweegt AVM om met een update (07.13) te komen voor de 7490 waarin de KPN-profielen voor internet, TV en telefonie al zijn opgenomen, @Eric van Uden ? Zo ja, op welke termijn valt dat dan te verwachten?

Piet.

Reputatie 5
Badge +4

Volgens KPN Webcare kan de Fritz!Box 7490 niet gebruikt worden, maar alleen de beide door KPN in huur aangeboden Fritz!Boxen. ​​​​​

Je moet niet alles geloven wat gezegd wordt. Ook voor KPN Webcare is dit gloedje nieuw en ik kan me helemaal voorstellen dat zij nog niet over alle benodigde informatie beschikken.

De FRITZ!Box 7490 kan gebruikt worden, tenzij je bonded VDSL of VPLUS (200Mbps over één aderpaar) hebt.

Wat voor een aansluiting heb je?

 

Ik krijg net een berichtje van KPN Webcare dat het eigen modem-verhaal ook geldt voor de Fritz!Box 7490 op VDSL. @wjb 

 

Dat eigen modem-verhaal geldt ook voor de Fritz!Box 7490, neem ik aan? 

Bij de FRITZ!Box 7490 ALLEEN als er gebruikt gemaakt wordt van de LAB FW. Deze vindt je hier: https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Groet,

AVM GmbH 

Eric

 

Maar nu zijn er weer tegenstrijdige berichten over het gebruik van OS-versie 07.12 of OS-versie 07.19 (Lab FW). @Eric van Uden 

Tja, alle begin is moeilijk… :wink:

Piet.

Ik snap de verwarring.

De FRITZ!Box 7590 met een FW >= 07.13 en de FRITZ!Box 7583 met een FW >= 07.15 zijn de twee routers die je bij KPN kan bestellen. Deze hebben kant en klaar profielen voor Internet, TV en Voice in de instellingen.

Ook de FRITZ!Box 7490 alsmede 7530 hebben deze instellingen standaard in de FW. Hiervoor moet er echter de LAB Firmware worden geïnstalleerd https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/

Bij andere FRITZ!Boxen kan het ook werken, maar dan moet de gebruiker veel meer zelf met de hand gaan instellen. Vandaar het advies om in eerste instantie te werken met producten waar de instellingen al in de software zitten. Voor iedereen die geen probleem heeft met het handmatig instellen, ga vooral je gang. Meld aub hier met welke boxen e.e.a. werkt. 

Groet,

 

AVM GmbH 

 

Eric

 

Overweegt AVM om met een update (07.13) te komen voor de 7490 waarin de KPN-profielen voor internet, TV en telefonie al zijn opgenomen, @Eric van Uden ? Zo ja, op welke termijn valt dat dan te verwachten?

Piet.

Nee, we gaan geen andere update maken voor de FRITZ!Box 7490. De weg naar voren is de FW die nu aangeboden wordt in de LAB FW. 

 

Met vriendelijke groet,

 

AVM GmbH for ICT

Eric

Reputatie 5
Badge +4

Werkt de FRITZ!Repeater 2400 - Wifi versterker - 2400 Mbp  via de experia box v10 ook goed?

 

Ja, dat kan. Maar je krijgt dan niet de MESH functies. 

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzrepeater-2400/knowledge-base/publication/show/3487_FRITZ-Repeater-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden#zd

 

Groet,

 

AVM GmbH for ICT

Eric

Badge

Heb zojuist de 7590 binnen gekregen, dus zo de VoIP credentials opvragen en gaan met de Fritz!Banaan, en ik huur deze omdat je eigenlijk € 5.00 betaald voor de TechDesk en dus de Fritz! huurt voor maar net € 2.49…

 

En je bent zeker van hulp mocht er iets mis zijn, want je provider verhuurt hem met garantie…

 

Reputatie 7
Badge +30

Ziet er goed uit, @peter-keetfm

Fijn dat het alsnog gelukt is met de SIP tool, @Hurricane28 :)

 

paul_kuiper wrote:
ben benieuwd of je zelf de Fritz! mag uitkiezen, want ik wil de 7583 maar zie de keuze optie niet…

Weet iemand of en zo ja, waar ik dat kan kiezen?

 

​Erik_ wrote:
Je kunt niet zelf kiezen, je krijgt een opgestuurd gebaseerd op je verbinding. Voor de meeste verbindingen kunnen beide. Bij pairbonding krijg je sowieso de 7583, bij ADSL2+ de 7590. Voor de rest check ik even.


Dit heb ik gecheckt en iedereen krijgt een 7590, tenzij je pairbonding hebt, dan krijg je de 7583. Dit heb ik ook even toegevoegd aan het startbericht. Wil je echt helemaal zelf kiezen, dan kun je hem beter los aanschaffen.
 

Reputatie 1

Ik heb van XS4ALL een FritzBox 7581 staan met 07.13 firmware/software. Als ik bij XS4ALL weg kan ik deze afkopen. Werkt die FritzBox ook vanuit KPN? Dan hoef ik namelijk niets te veranderen.

@Patrick1610

ik heb maanden een 7581 er achter gehad achter glasvezel itv en internet werken goed

inmiddels kun je ook huistelefoon via fritz gebruiken

deze heb ik vervangen door een 7590 omdat ik deze ook had liggen

7581 werkt ook perfect

Reageer