FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels is de vrije modemkeuze bij KPN een feit!

Voor klanten die wel graag meer vrijheid willen, maar ook ondersteuning vanuit KPN, bieden we de mogelijkheid om via ons een FRITZ!Box af te nemen. Voor €7,49 per maand kun je deze huren. Je krijgt dan de FRITZ!Box 7590AX, of de 7583 als je pairbonding hebt, samen met gratis KPN Service Plus ondersteuning hiervoor. 

 

Hoe kan ik de KPN FRITZ!Box bestellen?

Je kunt via je MijnKPN of de klantenservice de FRITZ!Box aan je abonnement toevoegen. Je hebt hem dan binnen enkele dagen in huis. 

 

Hoe installeer ik de KPN FRITZ!Box?

Volg de bijgeleverde handleiding voor het aansluiten van de FRITZ!Box. Na het aansluiten open je http://fritz.box in je browser. Vervolgens kun je daar de wizard doorlopen om de FRITZ!Box te installeren voor gebruik op het KPN netwerk. Voor hulp daarbij, zie de installatiehandleiding.

Vervolgens kun je zelf naar keuze met de overige instellingen van de FRITZ!Box aan de gang.

 

Vaste telefonie en de SIP-gegevens

Als je ook vaste telefonie van ons afneemt, dan moet je de SIP-gegevens in je modem invullen. De gebruikersnaam en de server hebben we voor je. Je wachtwoord echter niet. Hiervoor hebben we een servicetool ontwikkeld. Hiermee stel je zelf een SIP-wachtwoord in. De tool vind je op kpn.com/eigenmodem.

Let op: jij bent de enige die dat wachtwoord weet. Als je hem vergeet, dan moet je de tool opnieuw doorlopen en een nieuw wachtwoord instellen.

Dit doen we vanwege de veiligheid. Je kunt namelijk met je SIP-gebruikersnaam en -wachtwoord vanaf elke KPN-verbinding bellen met je eigen nummer. En dus op jouw kosten. Zorg er dan ook voor dat je dit SIP-wachtwoord geheim houdt. 

Toevoeging: Je logt met je KPN ID in op de servicetool om je wachtwoord in te stellen. De tool checkt je of je op je thuisverbinding zit, zo ja, dan mag je het wachtwoord instellen. Vervolgens kun je met dit wachtwoord één SIP basisstation (ingebouwd in een modem, of een los apparaat) instellen en gebruiken. Dit ingestelde basisstation is verder te gebruiken op elke KPN verbinding. Dus je kunt, als je wilt, met het apparaat op stap en hem ergens anders aansluiten (i.p.v. een Experia Box) en bellen met jouw nummer, op jouw kosten. In de praktijk zal dit niet veel voorkomen. Houd het wel in gedachten voor als je ooit besluit je SIP apparaat van de hand te doen. Reset hem dan eerst.

 

Ik heb hulp nodig met de FRITZ!Box, waar kan ik terecht?

Bij de FRITZ!Box zit KPN Service Plus inbegrepen, dus je kunt altijd bij hen terecht. Ook voor dingen die niets met de FRITZ!Box te maken hebben. Bel hiervoor naar ons reguliere nummer 0800-0402. Je wordt dan automatisch doorgezet naar een van de KPN Service Plus-medewerkers.

Natuurlijk hebben we ook handleidingen voor de FRITZ!Boxen die we aanbieden.

Je mag je vraag daarnaast ook op het forum stellen, andere gebruikers en de moderators zullen je dan proberen te helpen naar gelang hun kennis. We hebben ook een topic met links en tips over het aansluiten van een eigen modem.

Als je problemen merkt met je diensten check dan als eerste of er een storing bekend is. Als dat het geval is kun je op de site meer informatie vinden. Als er geen storing is, bel dan met 0800-0402.

 

Welke diensten werken niet met de FRITZ!Box?

Sneller Internet Buitengebied werkt alleen als je een Experia Box V10 of V10A gebruikt. Dit omdat we bij SIB een apart stukje software gebruiken in de Experia Box om de DSL en 4G verbinding als één te laten werken. Dit stukje software, waar wij een licentie op hebben, is niet vrij verkrijgbaar.

Ook werken de verschillende servicetools die via kpn.com beschikbaar zijn niet met de FRITZ!Box.

Apparaten zoals Experia Wifi en de SuperWifi punten kun je prima gebruiken met de FRITZ!Box. Maar, deze apparaten zijn gebouwd om samen te werken met een Experia/KPN Box. Je zult dan ook merken dat deze apparaten niet automatisch de wifi overnemen van de FRITZ!Box. Dit moet je zelf instellen. Ook kunnen de apparaten niet mesh-roamen met de FRITZ!Box, alleen met de Experia/KPN Box.

Als alternatief kun je FRITZ!Repeaters gebruiken, die vormen wel een mesh netwerk met de FRITZ!Box. Wij bieden in onze webshop de FRITZ! Repeater 2400 aan.

 

Veelgestelde Vragen

  • Is de FRITZ!Box maandelijks opzegbaar?
    Nee, als je de FRITZ!Box toevoegt aan je abonnement is dit voor minimaal zes maanden. Daarna kun je het weer verwijderen als je zou willen.
  • Ik zie de optie om FRITZ!Box te bestellen niet in MijnKPN
    Heb je een héél oud abonnement? In dat geval kun je de FRITZ!Box alleen bestellen als je overgaat naar een huidig abonnement. Ook dit kan in de MijnKPN of via de klantenservice. Je kunt dan in één wijziging zowel de overstap naar Hussel maken als de FRITZ!Box toevoegen.

 

Installatie Tips

In het algemeen, dit is wat wij zien als de handigste volgorde om dingen te doen als je een Experia/KPN Box vervangt door een  FRITZ!Box. Of dat nu een is die je via ons huurt of zelf koopt. Het voordeel hiervan is dat je ook, als het nodig mocht zijn, de Experia Box terug kunt plaatsen zonder dat je weer opnieuw van alles hoeft aan te passen.

  1. Check en update de software van de F!B. Dit kan op 2 manieren:
    1. Sluit de F!B aan achter de Experia Box (WAN-aansluiting), dan kun je inloggen en de firmware controleren en updaten.
    2. Sluit de F!B direct aan en kies, als het firmware 7.12 is, voor XS4ALL als provider. Daarna kun je dan updaten en alsnog KPN kiezen als provider. Is het firmware 7.13 of hoger, kies dan gelijk KPN. Dit profiel is sowieso aanwezig in 7590 en 7583. Heb je zelf een ander model aangeschaft, dan is het KPN profiel in veel gevallen ook aanwezig.  
  2. Pas de DHCP IP reeks aan naar dezelfde als de Experia Box.
  3. Stel Wifi in op hetzelfde SSID, wachtwoord en WPA als de Experia Box.
  4. Herstart je tv ontvanger.
  5. Check of al je wifi apparaten verbinding hebben.
  6. Overige instellingen die je wilt aanpassen (port forwards, NAS, etc...).
  7. Stel dan telefonie in, als je dat hebt, met de servicetool die we hebben voor het aanmaken van je wachtwoord (zie eerder in dit bericht).
  8. Koppel je DECT telefoon(s) aan de F!B, dit heeft de voorkeur boven bedraad aansluiten via de FON poort. Heb je geen DECT toestellen, gebruik dan wel gewoon de poort.

 

Updates

FRITZ!Boxen met een KPN profiel zijn standaard ingesteld dat firmware updates door ons gepusht kunnen worden. Heb je de beheerfunctie uitgeschakeld, dan ben je zelf verantwoordelijk voor updates. Vanaf FRITZ!OS versie 7.20 zit er een auto-update functie in de FRITZ!Box. Deze kun je zelf aanzetten. 

 

Heb je verdere vragen over de FRITZ!Box bij KPN, stel ze hieronder! Dit kan ook als je zelf een FRITZ!Box hebt aangeschaft (een 7590/7583 of een ander model).

 

Laatste update: 05-11-2021


1377 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

Reputatie 6
Badge +7

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Reputatie 4
Badge +4

Mijn Fritzbox “ziet” de update nog niet, maar heb de 7590 AX zelf geplaats dus niet via KPN

FRITZ!OS is het besturingssysteem van de FRITZ!Box. Momenteel is de volgende FRITZ!OS-versie op uw FRITZ!Box geïnstalleerd:

FRITZ!OS: 

07.31

Geïnstalleerd op: 

21.10.2022 16:25

De laatste keer dat naar een nieuw FRITZ!OS is gezocht, was op: 

30.11.2022 21:52

Reputatie 6
Badge +7

Mijn Fritzbox “ziet” de update nog niet heb nu op de 7590 AX zelf geplaats dus niet via KPN

FRITZ!OS is het besturingssysteem van de FRITZ!Box. Momenteel is de volgende FRITZ!OS-versie op uw FRITZ!Box geïnstalleerd:

FRITZ!OS: 

07.31

Geïnstalleerd op: 

21.10.2022 16:25

De laatste keer dat naar een nieuw FRITZ!OS is gezocht, was op: 

30.11.2022 21:52

@Koudhe de 7.50 update is op dit moment alleen nog maar beschikbaar voor de 7590 zonder ax toevoeging. 

Reputatie 4
Badge +4

Thanx @Eric89 voor deze info👋

Reputatie 7
Badge +9

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

Reputatie 6
Badge +7

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Dat durf ik niet te zeggen... er is momenteel geen lab versie voor de 7490 dus ik vermoed van niet. Misschien kan @Eric van Uden daar meer over zeggen.

XS4ALL router AVM 7590: Versie 7.50 was beschikbaar in de zoekknop “Nieuwe FritzIOS zoeken” versie geupdate en alles ziet er goed uit ook alle VPN- & Telefonie- verbindingen, Telefonie is gelijk omgezet van oud “sip.XS4ALL” naar “ims.imscore.net”.

Reputatie 5
Badge +4

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Dat durf ik niet te zeggen... er is momenteel geen lab versie voor de 7490 dus ik vermoed van niet. Misschien kan @Eric van Uden daar meer over zeggen.

Ja, de 7.50 firmware komt ook voor de FRITZ!Box 7490. We zijn begonnen met de FRITZ!Box 7590 andere modellen volgen de komende weken.

Een belangrijke verbetering is de toevoeging van Wireguard VPN. Zie o.a. https://nl.avm.de/service/vpn/

T.a.v. de update zie; https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-750/ Deze pagina wordt ook in het Nederlands vertaald.

Reputatie 7
Badge +7

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

Voor wie het (nog) niet kent, deze AVM site vermeld alle actuele en definitieve firmware versies: https://download.avm.de/fritzbox/

De images zijn hier te downloaden om vervolgens handmatig te installeren. Maak voor alle zekerheid wel eerst een back-up van je instellingen en telefoonboek.   

 

Reputatie 6
Badge +6

Afgelopen week bij iemand de Fritzbox 7590 en Fritz Repeater 3000 geïnstalleerd nadat hij is overgestapt is naar KPN Glasvezel.

KPN monteur alles geïnstalleerd met Box 12 met behoud van vaste telefoonnummer. Ik een paar uur later de Box 12 vervangen voor de Fritzbox 7590.

Eerst de Fritzbox 7590 geupdate naar versie SW 7.50, daarna aangegeven dat hij verbonden is met KPN Glasvezel. Ging allemaal vlotjes en snel.

Tot mijn verbazing gaf de Fritzbox gelijk al het vaste telefoonnummer aan en kon gelijk al gebeld worden en ermee bellen.

Geen SIP gegevens meer nodig?

 

Reputatie 3
Badge

Mijn “avontuur” met de FB4060 is voorbij omdat er geen analoge FON aansluiting meer op zit.😥 Vanwege (vermoedelijk) een radio-piraat in mijn omgeving begon de trilwekker op mijn nachtkastje spontaan gedurende de nachtelijke uren op willekeurige momenten af te gaan terwijl er geen rook- of CO-alarm was.

Wat te doen? Dat apparaat (een Bellman Visit) kan echter ook aangestuurd worden via een analoog telefoonsignaal en mijn Fritz!Fon heeft een Babyfoon-functie… zou dit werken?

Lang verhaal kort: FB4060 verkocht, FB7590AX aangeschaft en alles werkt naar behoren. Wel dit analoge apparaat zodanig instellen dat het niet reageert op inkomende gesprekken, vreemd genoeg instellen om alleen te reageren op de volgende externe nummers: () - dat is dus de lege lijst. De Fritz!Fon-als-Babyfoon belt bij aanhoudend gedruis intern nummer **1 en dan geht’s los!

Reputatie 7
Badge +7

XS4ALL router AVM 7590: Versie 7.50 was beschikbaar in de zoekknop “Nieuwe FritzIOS zoeken” versie geupdate en alles ziet er goed uit ook alle VPN- & Telefonie- verbindingen, Telefonie is gelijk omgezet van oud “sip.XS4ALL” naar “ims.imscore.net”.

 

Vanmiddag ook naar 7.50 geüpdatet, vlotjes en geen problemen. Same here!

Reputatie 7
Badge +9

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Dat durf ik niet te zeggen... er is momenteel geen lab versie voor de 7490 dus ik vermoed van niet. Misschien kan @Eric van Uden daar meer over zeggen.

Ja, de 7.50 firmware komt ook voor de FRITZ!Box 7490. We zijn begonnen met de FRITZ!Box 7590 andere modellen volgen de komende weken.

Een belangrijke verbetering is de toevoeging van Wireguard VPN. Zie o.a. https://nl.avm.de/service/vpn/

T.a.v. de update zie; https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-750/ Deze pagina wordt ook in het Nederlands vertaald.

Is al bekend wanneer de 7.50 firmware beschikbaar komt voor de 7490, @Eric van Uden? (P.S.: Leuk webinar onlangs!).

Piet.

Reputatie 5
Badge +4

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Dat durf ik niet te zeggen... er is momenteel geen lab versie voor de 7490 dus ik vermoed van niet. Misschien kan @Eric van Uden daar meer over zeggen.

Ja, de 7.50 firmware komt ook voor de FRITZ!Box 7490. We zijn begonnen met de FRITZ!Box 7590 andere modellen volgen de komende weken.

Een belangrijke verbetering is de toevoeging van Wireguard VPN. Zie o.a. https://nl.avm.de/service/vpn/

T.a.v. de update zie; https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-750/ Deze pagina wordt ook in het Nederlands vertaald.

Is al bekend wanneer de 7.50 firmware beschikbaar komt voor de 7490, @Eric van Uden? (P.S.: Leuk webinar onlangs!).

Piet.

Er is gisteren (10.02.2023) een labversie gekomen voor de FRITZ!Box 7490. https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/ Het is te verwachten dat we binnen een paar weken naar de Release Firmware gaan.

Bedankt voor de complimenten. We verzamelen onderwerpen voor een volgende Webinar.

Reputatie 5
Badge +4

Afgelopen week bij iemand de Fritzbox 7590 en Fritz Repeater 3000 geïnstalleerd nadat hij is overgestapt is naar KPN Glasvezel.

KPN monteur alles geïnstalleerd met Box 12 met behoud van vaste telefoonnummer. Ik een paar uur later de Box 12 vervangen voor de Fritzbox 7590.

Eerst de Fritzbox 7590 geupdate naar versie SW 7.50, daarna aangegeven dat hij verbonden is met KPN Glasvezel. Ging allemaal vlotjes en snel.

Tot mijn verbazing gaf de Fritzbox gelijk al het vaste telefoonnummer aan en kon gelijk al gebeld worden en ermee bellen.

Geen SIP gegevens meer nodig?

 

Dat is het voordeel van KPN. Als je een FRITZ!Box aansluit op een KPN lijn, dan worden in de meeste gevallen ook de telefoonnummers automatisch in het modem geplaatst.  Dit maakt e.e.a. een stuk vriendelijker in gebruik.

Nu ook 7.50 beschikbaar op 7583VDSL en 7583. Geupdatet en werkt hier prima!

Reputatie 1

De 'grotere’ FRITZ-repeaters hebben 2 ingangen voor een netwerkkabel. Het gaat hier om de 3000AX.

Kan ik deze als volgt gebruiken om KPN tv aan te sluiten: een netwerkkabel tussen de FRITZ box 7950 en een ingang van de repeater en een andere netwerkkabel tussen de andere repeater-ingang (van dezelfde repeater) en de settopbox van KPN tv?

Ik vraag dit in verband met mogelijke IGMP snooping-problemen.

Als er geen problemen zijn en dit is een goede oplossing, geldt dit dan ook voor de 6000 die 2 verschillende ingangen heeft?

Reputatie 1

Excuus, het gaat om de FRITZ box 7590

Reputatie 5
Badge +4

De 'grotere’ FRITZ-repeaters hebben 2 ingangen voor een netwerkkabel. Het gaat hier om de 3000AX.

Kan ik deze als volgt gebruiken om KPN tv aan te sluiten: een netwerkkabel tussen de FRITZ box 7950 en een ingang van de repeater en een andere netwerkkabel tussen de andere repeater-ingang (van dezelfde repeater) en de settopbox van KPN tv?

Ik vraag dit in verband met mogelijke IGMP snooping-problemen.

Als er geen problemen zijn en dit is een goede oplossing, geldt dit dan ook voor de 6000 die 2 verschillende ingangen heeft?

Ik heb Iptv via vershillende Repeaters getest. Zonder problemen. De Settopbox via bekabeling is natuurlijk altijd de beste optie, maar als alternatief werkt in de meeste gevallen de verbinding via een repeater ook. 100% garantie kan nooit gegeven worden omdat de omgevings factoren, het blijft een draadloosnetwerk, niet bekend zijn

Reputatie 1

De 'grotere’ FRITZ-repeaters hebben 2 ingangen voor een netwerkkabel. Het gaat hier om de 3000AX.

Kan ik deze als volgt gebruiken om KPN tv aan te sluiten: een netwerkkabel tussen de FRITZ box 7950 en een ingang van de repeater en een andere netwerkkabel tussen de andere repeater-ingang (van dezelfde repeater) en de settopbox van KPN tv?

Ik vraag dit in verband met mogelijke IGMP snooping-problemen.

Als er geen problemen zijn en dit is een goede oplossing, geldt dit dan ook voor de 6000 die 2 verschillende ingangen heeft?

Ik heb Iptv via vershillende Repeaters getest. Zonder problemen. De Settopbox via bekabeling is natuurlijk altijd de beste optie, maar als alternatief werkt in de meeste gevallen de verbinding via een repeater ook. 100% garantie kan nooit gegeven worden omdat de omgevings factoren, het blijft een draadloosnetwerk, niet bekend zijn

Dank voor je reactie. De verbinding is, zoals aangegeven, geheel bekabeld. Beide ingangen van de repeater worden dus benut. Mijn vraag is of de repeater die er tussen zit niet voor IGMP snooping of andere storingen kan zorgen. En bij de 6000?

 

Reputatie 7
Badge +9

Sinds vandaag 01-12-2022 is er een nieuwe firmware update beschikbaar voor de Fritzbox 7590, namelijk versie 7.50.

De vorige stabiele versie was 7.29 (Als je niet meedoet met de Fritzlab versies)

Wie heeft de firmwareversie op de Fritzbox 7590 al bijgewerkt?

https://nl.avm.de/service/updatenieuws/download/product/fritzbox-7590/

 

@Sebas14 ik heb sinds begin van de middag 7.50 op mijn 7590 draaien 

Komt deze update ook beschikbaar voor de 7490?

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Dat durf ik niet te zeggen... er is momenteel geen lab versie voor de 7490 dus ik vermoed van niet. Misschien kan @Eric van Uden daar meer over zeggen.

Ja, de 7.50 firmware komt ook voor de FRITZ!Box 7490. We zijn begonnen met de FRITZ!Box 7590 andere modellen volgen de komende weken.

Een belangrijke verbetering is de toevoeging van Wireguard VPN. Zie o.a. https://nl.avm.de/service/vpn/

T.a.v. de update zie; https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-750/ Deze pagina wordt ook in het Nederlands vertaald.

Is al bekend wanneer de 7.50 firmware beschikbaar komt voor de 7490, @Eric van Uden? (P.S.: Leuk webinar onlangs!).

Piet.

Er is gisteren (10.02.2023) een labversie gekomen voor de FRITZ!Box 7490. https://en.avm.de/fritz-lab/fresh-from-development/fresh-from-development/ Het is te verwachten dat we binnen een paar weken naar de Release Firmware gaan.

Bedankt voor de complimenten. We verzamelen onderwerpen voor een volgende Webinar.

@Eric van Uden Zit in versie 7.50 ook het profiel voor Budget Alles-in-1, Eric?

Piet.

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb op dit moment de FRITZ!Box 7590 via KPN, is het mogelijk om deze over te kopen? Dan hoef ik de bestaande fritzbox niet van de muur af te halen en te vervangen voor een exemplaar die ik zelf koop. Of eventueel zelf een nieuwe FRITZ!Box kopen en dan op sturen naar KPN wanneer ik de extra optie uit KPN verwijder. Wil graag even weten wat de mogelijkheden daarin zijn. Alvast bedankt voor de info.

Ik heb op dit moment de FRITZ!Box 7590 via KPN, is het mogelijk om deze over te kopen? Dan hoef ik de bestaande fritzbox niet van de muur af te halen en te vervangen voor een exemplaar die ik zelf koop. Of eventueel zelf een nieuwe FRITZ!Box kopen en dan op sturen naar KPN wanneer ik de extra optie uit KPN verwijder. Wil graag even weten wat de mogelijkheden daarin zijn. Alvast bedankt voor de info.

Hallo @Lukas_, nee, dat kan niet, bij KPN huur je de FB, wil je hem niet meer, dan kun je na minimaal een ½ jaar huur weer terug naar je standaard modem/router.

 

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb op dit moment de FRITZ!Box 7590 via KPN, is het mogelijk om deze over te kopen? Dan hoef ik de bestaande fritzbox niet van de muur af te halen en te vervangen voor een exemplaar die ik zelf koop. Of eventueel zelf een nieuwe FRITZ!Box kopen en dan op sturen naar KPN wanneer ik de extra optie uit KPN verwijder. Wil graag even weten wat de mogelijkheden daarin zijn. Alvast bedankt voor de info.

Hallo @Lukas_, nee, dat kan niet, bij KPN huur je de FB, wil je hem niet meer, dan kun je na minimaal een ½ jaar huur weer terug naar je standaard modem/router.

 

Ja dat snap ik, heb de box al ongeveer 2jaar maar wil graag de nieuwprijs betalen zodat ik de huidige Fritz!Box kan laten hangen en niet exact dezelfde hoef te kopen en alles weer opnieuw moeten installeren in de meterkast. Dan ben ik van het maandelijkse bedrag af als het ware :)

Reageer