Beantwoord

Geen verbinding Wifi Manager ondanks juiste firmware versie Box12

  • 7 January 2022
  • 21 reacties
  • 123 keer bekeken

@Bart_Z modem harde reset gegeven, kan nog steeds geen verbinding maken met de wifi manager.

 

(Versie is nu 312 dus ik denk dat de rollback ook niet meer nodig is)

 

Moet ik een nieuw topic voor de verbindingsproblemen openen?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 1 February 2022, 21:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Goedendag bij mij werkt de wifi manager al enkele dagen niet meer. Kunt u dit checken? (Heeft overigens nooit gewerkt)

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +17

 @Wiellem een rollback gaat inderdaad niet helpen in dit geval. Ik heb even voor je gekeken en ik denk dat voor nu inderdaad een eigen topic handiger is. Met de gegevens in je profiel zie ik vanuit onze kant vandaag 4 keer wegvallende verbinding. Eigenaardig is wel dat ik van andere dagen dit niet zie. Heb je zelf ook wegvallende diensten ervaren in de afgelopen dagen?

@Bram_ dat kan kloppen heb vandaag 2 keer reset gedaan en 1 keer de glasvezel. 

 

Wat nu vooral wegvalt is het internet, eens in de zoveel tijd verbinden apparaten opnieuw met de superwifi.

 

Wat ik vooral vreemd is dat de manager geen verbinding kan maken,  kunt u dit nakijken?

 

(Ik zag vanmiddag dat het wifi lampje op de box q3 knippert dus zal die iig uitschakelen)

@Bram_ 

 

Helaas nog geen verbetering, kunt u nakijken of alles juist ingesteld staat.

 

Krijgen jullie wel verbinding met de modem?

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem ik kan wel gewoon verbinding krijgen met je modem. Al gaat dat lijkt het soms met wat vertraging. Ik heb in dit geval niet direct een oplossing dus ga ik het doorzetten. Wat ik je zou willen vragen is in de tussentijd hier te laten weten of verder alles goed gaat met de wifi zodat we daar wellicht iets in kunnen doen als dat nodig is.

@Bram_ ik wil juist de wifi manager gebruiken omdat de wifi steeds wegvalt of het internet via de wifi.

 

Dus zou super zijn als hier naar gekeken kan worden.

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem ik heb het voor je overlegd en ik wil hier later deze week op terugkomen. Ik zie de verbrekingen ook aan deze kant ook en heb het neergelegd bij een andere afdeling waar ik snel reactie van verwacht. Het is me nog niet volledig zeker of met het weghalen van de verbrekingen ook gelijk het bereiken van de Wifi Manager weer klaar is. Maar als we dat eerst oplossen kan je in ieder geval zorgeloos internetten terwijl we naar de Wifi Manager kijken voor je. 

@Bram_ bedankt fijn dat het goed aangepakt word. Gisteren weer meerdere uitvallers namelijk. 

 

Als de wifi en het internet goed werken is de wifi manager iig niet nodig voorlopig.

@Bram_ is er inmiddels al meer bekend?

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem ja! Ik kan je gelukkig wat meer vertellen. We hebben hard gewerkt om een nieuwe firmwareversie te kunnen uitrollen. Details hiervan kan je lezen in de update in het Box12 Mesh topic. Omdat deze specifiek ontworpen is om problemen met de Box12 op te lossen zoals jij die nu ervaart verwacht ik dat daarmee de stabiliteit weer terug moet keren. Vanaf morgen moeten we upgrades aan kunnen vragen en ik ga je meenemen in die communicatie om dat te regelen. 

@Bram_ dat klinkt veelbelovend ik wacht het even af bedankt voor het aanvragen!

@Bram_ is het aanvragen gelukt? Betekend dat dat ik de update deze week al ga krijgen?. Zou heel fijn zijn!

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem het aanvragen is inderdaad gelukt. Ik zal vandaag nog even afwachten en anders de aanvraag vanavond nogmaals voor je doen. 

@Bram_ helaas vannacht nog geen nieuwe versie. Ik weet ook niet hoe lang het duurt als een aanvraag verwerkt is?

 

Moet ik de modem dan resetten?

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem een reset moet niet nodig zijn. De update moet vanzelf gaan. Ik wacht vandaag nog even af en kijk vanavond of er nogmaals actie nodig is voor je. 

@Bram_ ik weet niet of er ook in het weekend geüpdatet word maar helaas nog niks.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem de nieuwe firmware versie is succesvol geïnstalleerd in je modem. Ik had voorzichtige hoop dat het voor het weekend zou lukken maar dat is dus helaas niet gelukt. Daarvoor wel mijn excuses. 

@Bram_ super inderdaad alles is geüpdatet en de box werkt als wifi punt.

 

Echter vanochtend bleef de wifi om de 5 a 10 minuten uitvallen,  dus alles even stroomloos gemaakt en nu doet het het weer even hou het in de gaten.

 

Zou het kunnen dat er een ipv6 apparaat binnen het netwerk zit dat de boel verstoord? Tevens werkt de wifi manager helaas nog steeds niet, misschien is de koppeling van mijn account met de modem niet goed gegaan?

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem ik zie van onze kant alleen nog maandagavond en dinsdagochtend  1 keer een wegvallende verbinding. Dit lijkt doordat het modem is uitgezet en komt niet meer vanuit de verbinding. Het is daarmee dus inderdaad vrijwel zeker dat dit iets in het netwerk is. De beste manier om dit te testen is de verbinding met alle apparaten verbreken en 1 voor 1 toevoegen. Dat kan natuurlijk onhandig zijn op het moment dat het even duurt voor de verbrekingen naar boven komen. Ik kom morgen terug op de Wifi Manager vraag. 

@Bram_ we hebben nu meer problemen dan ooit. Zelfs apps als Netflix blijven bufferen of verbinden zelfs niet.

 

Tevens nog steeds veel uitvallers, heb al meerdere apparaten kosgekoppeld. Tevens vaak hele lange laadtijden wat met een modemreset op te lossen is… ook de wifi punten gereset en geüpdatet.

 

En de wifi manager doet het nog steeds niet anders had ik dat geprobeerd.

 

Zou je dit nog eens kunnen overleggen?

Reputatie 7
Badge +17

@Wiellem je modem heeft de laatste firmware versie. Dat is goed. Ik kan de verbinding doormeten. Die is goed. Ik zie de wegvallende verbinding van de afgelopen dagen niet in de lijn. Het lijkt er dus op dat als de apparaten verbinding met het modem verliezen dat je modem wel verbonden blijft met ons netwerk. Wat ik nog wil vragen is alleen je FTU 2 minuten lang stroomloos te maken. En ik wil nog graag weten of ook je tv-ontvanger problemen geeft als de wifi wegvalt. Dit zijn trouwens de laatste paar stappen die ik nog wil doen. Als dit niet helpt zou de eerstvolgende stap zijn een monteur te sturen.