Beantwoord

Geen wifi door slechte aansluiting monteur en lage snelheid internet

  • 17 November 2022
  • 26 reacties
  • 235 keer bekeken

Avond iedereen ik ben vandaag 17-11-22 overgestapt naar kpn.
Een monteur zou alles komen installeren zo gezegd zo gedaan.
2 uur later kreeg ik een email van kpn dat de modem niet goed zou werken en hebben ze 24-11-22 een nieuwe afspraak ingepland.

IK kom thuis van mijn werk en ik merk dat ik geen wifi heb, zodoende de klantenservice gebeld en ik heb idd geen wifi uberhaupt geen internet van KPN want de aansluitdatum is opeens ook een week verschoven vanwege problemen met de router.( oude spullen van T-mobile zijn al op de post gedaan)
Na contact met kpn gehad te hebben moest ik contact opnemen met t mobile want de fout moet daar liggen die horen op de hoogte zijn.
Ik heb netjes t mobile  gebeld en die weten nergens vanaf en hebben een doormeting gedaan en ik ben helemaal niet meer bekend op hun netwerk daardoor heb ik weer contact opgenomen met KPN 1,5 uur verder zucht) 
En zij kon mij eindelijk vertellen dat er een switch omgezet moet worden in de modem waardoor de wifi geactiveerd zou moeten worden en dus ook mijn snellere internet van 1GB glasvezel.

Nu moet ik een week wachten op die monteur en heb ik dus een week geen wifi en slecht internet.
Is dit echt niet op te lossen met spoed de dag erna ? een schakelaar omzetten in de modem zou niet  zoveel tijd moeten kosten lijkt mij ? en zeker niet bij een nieuwe klant?

Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen vergoeding te vragen etc  maar ik heb geen idee waar ik dat zou moeten doen aangezien ik een hekel heb aan digitaal klachten af te handelen. ( ziggo was hier 100 x beter in)

Hoe nu verder ?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 20 November 2022, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Leroy Veldhuis en welkom op het forum! Dat is geen beste start. 😥 Je gaf eerst aan helemaal geen internet te hebben, ook niet bekabeld, en geeft later aan dat je alleen geen wifi hebt en dat internet slecht werkt. Heb je wel een verbinding, of werkt het helemaal niet? In het laatste geval, zou je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen, en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? 

Kpn medewerker zei zelf dat ik helemaal gwwn internet van hun zou moeten hebben omdat de startdatum naar 24-11  is gegaan vanwege modem problemen. Nu blijkt echter dat ik wel internet heb maar niet de snelheid waar ik voor betaal 1 gb down en up.. momenteel 60 mb max.

 

Dus ik heb nu wel internert maar gewoon erg laag. en geen wifi 

 

hierdoor kan ik verschillende dingen niet gebruiken tablets en laptops. 

Reputatie 7
Badge +10

Vreemd verhaal. Als je internet hebt, heb je ook wifi.

Je hebt een Box12 neem ik aan. Het 2e lampje brand dus niet?

Op de linkerkant zitten 2 knopjes. Hou de onderste ingedrukt totdat het wifi lampje aangaat.

 

@Sanne_M Wat is dit, geen modemkoppeling?

2e lampje brand ja maarchet netwerk is niet te vinden.. klantenservice zei dat de monteur een switch was vergeten om te zrtten in de modem en dat kan alleen de monteur blabala @DennisA78 

Reputatie 7
Badge +10

2e lampje brand ja maarchet netwerk is niet te vinden.. klantenservice zei dat de monteur een switch was vergeten om te zrtten in de modem en dat kan alleen de monteur blabala @DennisA78 

 

Ik heb nog nooit een "switch" om hoeven zetten om de wifi actief te krijgen. Als het modem is opgestart en er internet binnenkomt, werkt de wifi ook, zonder iets specifieks te doen.

Ik snap niet wat hier het probleem is. Gaat het misschien om wifi6 die jouw apparatuur niet aan kan? Dan zie je het netwerk namelijk ook niet. 

@DennisA78  geen idee dit is wat de klanten service mij verteld heeft.. en die hebben td aan de lijn gehad etc.. alleen de monteur kon dit oplossen...  ik heb een nieuwe pc alles is nieuw binnengekomen van kpn  en het is een 12 serie wat ze hebben aaangesloten 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus wel internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Kunt u dan inloggen op http://mijnmodem.kpn?

@Nick83 de site werkt wel op de pc maar ik kan niet inloggen met de gegevens die achterop staan. 
dit komt omdat niets is aangesloten kennelijk... als ik in  opdrachtpromp kijk staat ook alles met wireless Media disconnected

@Sanne_M  zo goed mogelijk ingevuld.
ik heb momenteel wel bekabeld internet maar vraag niet hoe en van welke provider.. want zover ik nu weet heb ik gewoon random internet van iets of iemand want mijn KPN ID zegt telkens dat er geen internetabbo aanwezig. 

terwijl mijn default gateway wel  gewoon die van KPN is 

50mbs verbinding terwijl het 1GB hoort te zijn en wifi wat niet werkt. 
dus al sla je me dood :)

 

2e lampje brand ja maarchet netwerk is niet te vinden.. klantenservice zei dat de monteur een switch was vergeten om te zrtten in de modem en dat kan alleen de monteur blabala @DennisA78 

 

Ik heb nog nooit een "switch" om hoeven zetten om de wifi actief te krijgen. Als het modem is opgestart en er internet binnenkomt, werkt de wifi ook, zonder iets specifieks te doen.

Ik snap niet wat hier het probleem is. Gaat het misschien om wifi6 die jouw apparatuur niet aan kan? Dan zie je het netwerk namelijk ook niet. 

wifi 6 geen idee mijn pc is nog geen jaar oud  en de telefoons zijn nog geen maand oud .. dus ik mag toch hopen dat die het allemaal kunnen :) S21 Mobieltjes en een gloednieuwe ryzen game pc tegen de 3000 euro dus daar kan het echt niet aan liggen lijkt mij

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 de site werkt wel op de pc maar ik kan niet inloggen met de gegevens die achterop staan. 
dit komt omdat niets is aangesloten kennelijk... als ik in  opdrachtpromp kijk staat ook alles met wireless Media disconnected

Er hoeft helemaal niets aangesloten te zijn. U bent via kabel verbonden, dus dan heeft u geen WiFi nodig. Als u op die site kunt komen, dan zou u moeten kunnen inloggen. Maar de monteur zal al ingelogd hebben en daarbij het wachtwoord veranderd hebben. Dus om in te loggen zult u de box moeten resetten. 

Ik zou vermoeden dat de monteur u in de wijkcentrale aangesloten heeft op de aansluiting van een andere KPN klant. U heeft dus dan de snelheid van die andere klant: 50 mbit. En de KPN Box heeft ook het WiFi netwerk van die andere klant overgenomen uit het motive systeem van KPN. 

Door in te loggen op de KPN Box via http://mijnmodem.kpn kunt u achterhalen welk WiFi netwerk er ingesteld staat.

@Nick83 de site werkt wel op de pc maar ik kan niet inloggen met de gegevens die achterop staan. 
dit komt omdat niets is aangesloten kennelijk... als ik in  opdrachtpromp kijk staat ook alles met wireless Media disconnected

Er hoeft helemaal niets aangesloten te zijn. U bent via kabel verbonden, dus dan heeft u geen WiFinodig. Als u op die site kunt komen, dan zou u moeten kunnen inloggen. Maar de monteur zal al ingelogd hebben en daarbij het wachtwoord veranderd hebben. Dus om in te loggen zult u de box moeten resetten. 

Ik zou vermoeden dat de monteur u in de wijkcentrale aangesloten heeft op de aansluiting van een andere KPN klant. U heeft dus dan de snelheid van die andere klant: 50 mbit. En de KPN Box heeft ook het WiFi netwerk van die andere klant overgenomen uit het motive systeem van KPN. 

Door in te loggen op de KPN Box via http://mijnmodem.kpn kunt u achterhalen welk WiFi netwerk er ingesteld staat.

hoezo zou een monteur inloggen op een ander netwerk? die snap ik niet helemaal en mocht hij dat wel gedaan waarom is,dat dan niet netjes gemeld?

 

en resetten? en dan werkt straks helemaal niets meer zeker... daar zit ik niet op te wachten... tot de 24ste dan geen tv internet etc.. 

 

zoals ik al zei kpn gaf aan de modem werkt niet goed. 

 

die komen ze de 24ste vervangen of maken.

hierdoor werdt de aansluitdatum ook een week verschoven als ik alles goed heb begrepen.. dmaar goed

Reputatie 7
Badge +24

hoezo zou een monteur inloggen op een ander netwerk? die snap ik niet helemaal en mocht hij dat wel gedaan waarom is,dat dan niet netjes gemeld?

Waar zeg ik dat de monteur inlogt op een ander netwerk? De monteur heeft ingelogd op uw modem via http://mijnmodem.kpn en heeft daarbij het wachtwoord veranderd. Dat moet helaas, want anders kom je niet verder.

en resetten? en dan werkt straks helemaal niets meer zeker... daar zit ik niet op te wachten...

Dat begrijp ik dat u daar bang voor bent. Maar het is de enige manier om achter uw WiFi netwerk te komen. 

Reputatie 7
Badge +24

Althans... zit ik me net te bedenken... er is ook nog een online service tool op de site van KPN waarmee ik uw WiFi netwerk in kunt stellen. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Moet u wel een goed werkend MijnKPN account hebben. 

Althans... zit ik me net te bedenken... er is ook nog een online service tool op de site van KPN waarmee ik uw WiFi netwerk in kunt stellen. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Moet je wel een goed werkend MijnKPN account hebben. 

ik zal daar vanavond naar kijken als ik thuis ben.. 

 

klantenservice heeft zelf echter 2 maal gezegd dat ik iss geen wifi verbinding heb volgens hun metingen... en dat komt dan doordat de aansluit datum is verschoven. In mijnkpn wordt ook gezegd dit adress heeft geen abbo blabla of is niks aangesloten erg raar allemaal terwijl de monteur gisteren is geweest

Reputatie 7
Badge +24

WiFi word in uw eigen huis gemaakt door de KPN Box. Dat komt niet bij KPN vandaan. Zelfs als er helemaal geen internetverbinding is zou u nog steeds WiFi moeten hebben.

U zou bijvoorbeeld nog gewoon moeten kunnen printen naar een printer die op WiFi aangesloten is als er een hele grote graafmachine bij u in de straat de internetkabel kapot getrokken heeft.

Maar ja ... dan zou u dus wel de netwerknaam en wachtwoord moeten weten. Ik ben er van overtuigd dat de KPN Box een WiFi netwerk uitzend. Maar alleen u weet niet welke, en u weet het wachtwoord niet.

WiFi word in uw eigen huis gemaakt door de KPN Box. Dat komt niet bij KPN vandaan. Zelfs als er helemaal geen internetverbinding is zou u nog steeds WiFi moeten hebben.

U zou bijvoorbeeld nog gewoon moeten kunnen printen naar een printer die op WiFi aangesloten is als er een hele grote graafmachine bij u in de straat de internetkabel kapot getrokken heeft.

is de klantenservice dan zo onbekwaam dat ze mij onzin verkopen? ze hebben 2 maal contact gehad met de TD en de laatste x werd er gezegt dat de monteur iets moet doen bij de modem en dan zou de wifi ook weer werken blabla er werd ook gezegd dat ik momenteel niet op het netwerk van kpn zou zitten maar oo dat van t mobile omdat de aansluitdatum een week verschoven is. Dus ik moest tmobile bellen... dat heb ik netjes gedaan en die na een meting mij helemaal niet vinden op hun netwerk wat logisch is want de monteur heeft mij daar afgesloten bij aankomst... 

 

en zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd en dat op dag 1 van je aansluiting een regel rechte aanfluiting als je het mij vraagt 

Reputatie 7
Badge +17

Erg vreemd allemaal. Heb je van T-Mobile wel mail binnen dat je aansluiting is opgezegd? Ik zie namelijk dat je gebruikmaakt van de overstapservice, dus we zeggen je aansluiting bij T-Mobile pas op als je aansluiting bij ons actief is. Je order staat nog open in het systeem, de leverdatum staat op 24 november, ook het moment dat de monteur komt. Je aansluiting via T-Mobile moet dus nog werken. Als die ook aangeven dat alles al afgesloten is, is het mij ook een mysterie waar je internet vandaan komt. 

Ik zie wel dat je op de 18e nog gebeld hebt, en dat mijn collega een internetbundel voor je mobiele abonnement heeft aangevraagd en Digitenne om in de tussentijd toch TV te kunnen kijken. Hopelijk kun je hiermee goed uit de voeten tot de monteur er is! 

dat klopt ondertussen vanaf vrijdag helemaal niets meer. door fout van kpn/monteur/onkunde wie zal het zeggen zit ik nu helemaal nergens meer bij. kpn heeft de aansluitdatum verschoven naar de 24e wn nu hebben we dus niks.. ja,100gb data bundel... lekker ongemakkelijk alles op je mobiel doen als je weet hoe alles werkt.

 

zo behandel je een nieuwe klant kennelijk.

 

 

 

Wordt er vrijdag een digitenne beloofd zaterdag aanwezig te zijn dooe jullie klantenservice en het is nu al zondag en we hebben nog geen digitenne.(zal wel weer dimsdag worden ofzo)  Dus weer beloftes niet nakomen. 

4 x verschillende verhalen aangehoord van de klantenservice..  beloofd weinig goeds en weinig vertrouwen voor de rest van het jaar.. 

 

 

@Sanne_M 

Erg vreemd allemaal. Heb je van T-Mobile wel mail binnen dat je aansluiting is opgezegd? Ik zie namelijk dat je gebruikmaakt van de overstapservice, dus we zeggen je aansluiting bij T-Mobile pas op als je aansluiting bij ons actief is. Je order staat nog open in het systeem, de leverdatum staat op 24 november, ook het moment dat de monteur komt. Je aansluiting via T-Mobile moet dus nog werken. Als die ook aangeven dat alles al afgesloten is, is het mij ook een mysterie waar je internet vandaan komt. 

Ik zie wel dat je op de 18e nog gebeld hebt, en dat mijn collega een internetbundel voor je mobiele abonnement heeft aangevraagd en Digitenne om in de tussentijd toch TV te kunnen kijken. Hopelijk kun je hiermee goed uit de voeten tot de monteur er is! 

aansluitdatum is idd verplaatst door jullie slechte monteur want de aansluitdatum was gewoon 17-11  maar goed ik wil er geen woorden meer aan vuil maken want ik ben maar een zandkorrel voor kpn dat is wel gebleken aan de onzin die de klantenservice verkoopt en beloofd

we zullen het maar moeten doen met 1 euro nog iets per dag vergoeding.. ten tijden van het  wk sinterklaae journaal etc geweldig gewoon  kuch kuch ik mag hopen dat ze een entertainment pakket erbij minimaal want dit slaat nergens op

Reputatie 7
Badge +17

Als je een telefoon hebt waarmee je een hotspot kunt maken, dan kun je dit nog instellen op het toestel waar je de 100 GB op hebt gekregen. Je kunt dan andere apparaten met de wifi van je telefoon verbinden, ook een laptop of Smart TV bijvoorbeeld. Op die manier kun je dan op een wat groter beeld TV kijken, de laptop kun je bijvoorbeeld met een HDMI kabel op je TV aansluiten. Morgen komt de monteur, dus hopelijk werkt alles dan snel naar behoren. Tot die tijd kun je met deze tip hopelijk toch redelijk TV kijken en/of is de Digitenne ontvanger inmiddels binnen! 

Als je een telefoon hebt waarmee je een hotspot kunt maken, dan kun je dit nog instellen op het toestel waar je de 100 GB op hebt gekregen. Je kunt dan andere apparaten met de wifi van je telefoon verbinden, ook een laptop of Smart TV bijvoorbeeld. Op die manier kun je dan op een wat groter beeld TV kijken, de laptop kun je bijvoorbeeld met een HDMI kabel op je TV aansluiten. Morgen komt de monteur, dus hopelijk werkt alles dan snel naar behoren. Tot die tijd kun je met deze tip hopelijk toch redelijk TV kijken en/of is de Digitenne ontvanger inmiddels binnen! 

ja nou daar worden we  vrolijk van ik kan geen normale zenders kijken alleen netflix hbo en die onzin.. want ik zit zogenaamd nergens aaangesloten door dat gekloot van kpn... 

jullie kunnen mooi praten maar de klantenservice laat ernstige steken vallen..

 

Dood leuk er vanuit gaan dat iedereen een laptop thuis heeft staan volgens mij is dit nog steeds 2022 waar iedereen op zijn geld moet letten.. dus zomaar effe zeggen sluit je laptop maar via hdmi aan slaat nergens op.. ( of zit die laptop ook in je noodpakketje van 100 gb? )  ownee dat was een digitenne die vrijdag besteld was en zaterdag hier zou aankomen als noodpakket en nooit hier is aangekomen.. kuch kuch. Kpn sluit je af van je vorige provider en je kunt het zelf uitzoeken en dan ook nog verwachten dat je een laptop hebt liggen helemaal toppie.NOT

 

ben er wel klaar mee en we zullen zien wat die monteur morgen te vertellen heeft..

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Prima, dan bespreek ik geen mogelijk alternatieven meer met je om mogelijk toch TV te kunnen kijken. Ik begrijp je frustratie, maar hoop ook dat je begrijpt dat ik met je mee probeer te denken. Mocht je na het bezoek van de monteur nog vragen hebben, laat het hier gerust weten. 

Prima, dan bespreek ik geen mogelijk alternatieven meer met je om mogelijk toch TV te kunnen kijken. Ik begrijp je frustratie, maar hoop ook dat je begrijpt dat ik met je mee probeer te denken. Mocht je na het bezoek van de monteur nog vragen hebben, laat het hier gerust weten. 

Ik snap dat je probeert mee te denken.. maar de meeste dingen liggen voor de hand.. en om standaard er vanuit te gaan dat mensen alles maar thuis hebben door nalatigheid van kpn vind ik gewoon erg vervelend en dan trigger je mij enorm. 

 

Monteur is geweest zoals verwacht verkeerd aangesloten door de  vorige monteur... die heeft mij willekeurig op een ander werkend netwerk aangesloten niet op het kpn netwerk waar ik op hoor te zitten.. iets wat binnen 5 min was opgelost een week op moeten wachten en 6 verschillende verhalen en leugens aan moeten horen.. noodpakket met digitinenne nooit ontvangen.. klantenservice krijgt daarom een zware onvoldoende vanuit mijn kant..

 

Probleem bleek achteraf dat de kabel in de wijkkast niet aangesloten was... fout van de monteur of wie dan ook van kpn. Deze monteur zag het meteen ow geen wifi ? geen aansluiting? dan zal de kabel er wel niet inzitten die er uit is gehaald door iemand die weg is gegaan bij kpn en hebben jullie dezelfde poort gekregen.

hij rijdt naar de kast plugged hem in en alles werkt..

 

rarara hoe kan zoiets onbenulligs zoveel ellende en onvein veroorzaken.. dit heeft de eerste monteur op het einde vqb zijn dag gewoon kunnen fixen in 5 min maja 

Â