Vraag

Genexis kasje en knipperende lampjes

  • 23 September 2022
  • 13 reacties
  • 650 keer bekeken

Vandaag heb ik een nieuwe glasvezel van Genexis geinstalleerd. Maar het connection (lampje) flikkert de hele tijd bij glasvezel en bij de modem de internet (lampje). De ethernetlamp van glasvezel is oranje. Hoe kan ik het oplossen zodat?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Pablo087 . Welkom op het forum.

Jij bent een nieuwe klant?  Zat het glasvezelkastje al bij jou in de woning? 

Nee, ik heb al bijna 1 jaar glasvezel van KPN. Maar vandaag krijg ik een nieuwe kasje en wil ik hem aansluiten. Ik heb een snelheid update van 500MB naar 1GB, momenteel heb ik de oude geïnstalleerd,

Maar is dat geen klus voor een monteur? Heb je een foto van het kastje en de aansluiting?

dit is 5-10min werk, plaats gewoon een nieuwe kasje op de aansluitdoos, je krijgt ook instructies hoe je het moet doen,

connectionlampje knippert

 

@NHendriks . Heb jij praktische tips voor ons?

Reputatie 7
Badge +11

Zekers! Toevallig had ik vandaag ook een dergelijke bon waar de klant een ONT had ontvangen, helaas was deze niet geactiveerd. Na activatie via de tools die wij als monteur gebruiken kwam deze in dienst zoals dat altijd gaat. Volgens mij is er ook een ONT activatie desk binnen KPN voor CS of RTR maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Dank @NHendriks .  Die directe lijn hebben wij niet.  Maar het is nuttige info en meestal vind ik dan intern wel ergens iemand die dit kan fiksen. Maar bij Pablo is nu iets anders gebeurd.

 

@Pablo087 . Ik zie nu een installatie monteur staan voor 28-9. Daarmee is de aansluitdatum ook op 28-9 gezet.  Komt dat omdat je via andere weg contact hebt gezocht?

Reputatie 7
Badge +11

Dank @NHendriks .  Die directe lijn hebben wij niet.  Maar het is nuttige info en meestal vind ik dan intern wel ergens iemand die dit kan fiksen. Maar bij Pablo is nu iets anders gebeurd.

 

@Pablo087 . Ik zie nu een installatie monteur staan voor 28-9. Daarmee is de aansluitdatum ook op 28-9 gezet.  Komt dat omdat je via andere weg contact hebt gezocht?

Ah, goeie kans dat hier inderdaad hetzelfde is gebeurd als wat ik had bij een klant vandaag. Deze klant had contact gezocht met KPN dat het nieuwe ONT niet werkte en van daaruit kwam een monteursaansturing.

Ik heb niets gedaan, het is ingesteld door KPN in dezelfde tijd dat ze het kastje hebben verzonden, kan dit worden aangepast naar 27-9? 28-9 Ik ben niet thuis en kan niet van mijn werk gaan

Dat kan via mij.  Maar ik ben hier natuurlijk niet altijd. 

Hoe komt die monteur er nou in dan? Heb jij gebeld? 

Ik heb niets gedaan, het is ingesteld door KPN in dezelfde tijd dat ze het kastje hebben verzonden, kan dit worden aangepast naar 27-9? 28-9 Ik ben niet thuis en kan niet van mijn werk gaan,

wat heb je nodig om het te activeren, moet ik verbonden zijn met deze nieuwe kastje?

@Pablo087  Wonderlijk dat die afspraak er zomaar in staat.   Ben jij deze ochtend telefonisch bereikbaar?  Zo ja, dan bel ik even en verzetten we die afspraak. (kan waarschijnlijk alleen verder de toekomst in)