Beantwoord

Glasvezel op Experia Box v10A: snelheid niet hoger na omzetting

  • 1 December 2022
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Sinds kort glasvezel gekregen en gelijk onsĀ internetsnelheid opgeschroefd naar 200 mbit/s. We merken er alleen weinig van. Na wat onderzoek zie ik dat de kabel die uit de muur komt in de dsl poort zit en volgens mij in de WAN poort moet. Na dit gedaan te hebben en het modem gereset blijft het lampje rood. Ik ben een enorm leek en snap er niks van. In de meterkastĀ zit een glasvezelkastje met een dikke oranje kabel die de grond in verdwijnt. Mijn experia modem is verbonden met zoā€™n klein internetkabeltje met aan de andere kant een stekker die in de muur zit. Naar mijn weten is dat stopcontact verbonden met het glasvezelkastje. Zo ging het iig wel toen ik nog via koper verbonden was.Ā Volgens mij gaat dat niet helemaal goed. HELP!

icon

Beste antwoord door Joep1965 1 December 2022, 21:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Dag @Ilse1982Ā kan je een foto van het glasvezelkastje plaatsen en van het modem?

@Joep1965Ā Ā 

Ā 

Badge +19

O maar je bent nog helemaal niet aangesloten op glasvezel. Er moet nog een kastje komen.Ā  Bel even met de klantenservice 0800-0402 en graag of je verbinding omgezet kan worden naar glasvezel.Ā 

@Joep1965Ā  dat is vreemd. Ik heb daar helemaal geen bericht van gehad van KPN. Betaal dus al dik een maand voor iets wat ik nog niet eens heb šŸ¤”

Badge +19

Dat lijkt me stug want er is geen prijsverschil tussen dsl en glasvezel.Ā  Welke snelheid heb je nu?

Oh nee dat is waar. Ik ben van 100mbit/s naar 200 gegaan

Badge +19

Dat je ook met dsl halen.Ā  Er is denk dus niet zoveel aan de hand.Ā 

Reputatie 6

Heb je geen mail gekregen dat een monteur langskomt?. Of je moet wel dicht in de buurt van een telefooncentrale wonen om 200mb te krijgen.