Vraag

Hoe/wanneer wordt een modem(v10) omgeruild?

  • 7 December 2022
  • 26 reacties
  • 311 keer bekeken

Reputatie 2

LS,
Komt het voor dat KPN op regelmatige basis het modem vernieuwd, heb nu een Experiabox V10, alweer > 5 jaar oud.
Indien ja, komt KPN dan met een voorstel of moet de klant een vervangingsvoorstel initiƫren?
Wat kan een voordeel zijn van een nieuwer/jonger modem, een sterker Wifi signaal ??
bvd voor beantwoording van vraag,

mvg,
GeOs

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Wees blij met de v10. Het beste modem wat kpn heeft. Er zijn verbindingen die alleen werken met de v10. De vraag is dus of een ander modem bij jou wel kan.

Hallo @GeOsĀ Alleen defecte modems en modems die niet meer aan de eisen van KPN voldoen worden omgeruild, dat is bij jouw modem (nog) niet het geval, wees blij met zoā€™n goed modem.

Ā 

Momenteel is kpn actief bezig met, in batches, omruilen van modems die nog geen 5 Ghz wifi ondersteunen. Dat zijn de H22N (ookwel v7 genoemd), de v8 en de v9.Ā 

De v10 voldoet nog aan alle eisen. En heeft nog een wat groter zendbereik voor wifi dan de Box 12. Wees dus blij met de v10. Ik heb 'm hier ook. Tot volle tevredenheid. Heeft maand of 2 geleden nog weer nieuwe software gehad en dus is volledig up to date.

Reputatie 2

Hallo Joep1965 en JanD,

Beide dank voor de vlotte beantwoording.
Mijn vraag was puur informatief bedoeld.Ā 
Dus idd happy blijven met de V10 totdat deze de geest geeft. Geen probleem voor mij.
Heb ook mijn netwerk deels bekabeld, korte afstands overbrugging tot het modem gebruik ik wifi.
Voor TV gebruik ik de Satelliet ,Ā af en toe streaming om terug te kijken.

Ben voldoende geĆÆnformeerd, nogmaals dank.
mvg,
GeOs

Reputatie 7
Badge +21

(...)
Wees dus blij met de v10. Ik heb 'm hier ook. Tot volle tevredenheid. Heeft maand of 2 geleden nog weer nieuwe software gehad en dus is volledig up to date.

HĆ©Ā @PeterGĀ , de v10 is recent bijgewerkt?Ā Dat bericht heb ik gemist. Welk versienummer heeft die gekregen?Ā Ik hoor het graag, want ik ga nog steeds uit vanĀ V1.01.00T03.8V4 in mijn reacties. Maar die versie is al meer danĀ een jaar oud (februari 2021).

Reputatie 2

Hallo PeterG,
Wat is dit forum toch een interessant forum!!
vwb de software update van het modem: Is dat een door KPN automatisch gegenereerd proces?Ā 
Of handmatige update?Ā  Heeft het bij jouw iets aan toegevoegde waarde gebracht of zijn het eerder veiligheids zaken,Ā die gerepareerd worden?Ā Kan ik in het modem zien of (na inloggen) of er een update is geweest?
Als je de kennis hebt en wilt delen, altijd welkom.
mvg,
GeOs

Er schijnt iets gepatcht te zijn. Beveiligingsupdate. Leidt niet tot nieuw versienummer dat soort updates. Ik hou me er verder niet zo mee bezig aangezien het voor ons als gebruiker niets veranderd. Maar kpn moet z'n netwerk, waar de modems ook toe behoren, natuurlijk wel up to date houden qua beveiliging.

Qua werking ga je er verder niks (meer) van merken. Het blijft een 1 Gb/s modem en de wifi veranderd ook niet. Beveiliging moet wel steeds weer aangepast.

Reputatie 7
Badge +21

Ok, apart. Het versienummer is dus nog steeds V1.01.00T03.8V4 ?Ā 

Reputatie 2

Dank PeterG.
Wel begrijpelijk dat KPN zijn netwerk scherp in de gaten houdt.
Er zijn al genoeg Cyber aanvallen, zolang je niet getroffen bent, dan leven we onbezorgdĀ verder.
mvg,
GeOs

Hallo @GeOsĀ KPN heeft 2 bewakingscentra die 24/7 bemand zijn om alles te monitoren wat er binnen het KPN netwerk gebeurt.

Ā 

Reputatie 2

Goedemorgen JanD,
Bijzonder dat dit nodig is! Ervaring zal eea geleerd hebben van wel.
Service van KPN is buitenkijf. Zelf ben ik al zoā€™n +/- 45 jaar met KPN opgegroeid.
Ook van thuis uit warenĀ wij KPN, dus een lange geschiedenis met de onderneming.
mvg,
Gerrit

Goedemorgen JanD,
Bijzonder dat dit nodig is! Ervaring zal eea geleerd hebben van wel.
Service van KPN is buitenkijf. Zelf ben ik al zoā€™n +/- 45 jaar met KPN opgegroeid.
Ook van thuis uit warenĀ wij KPN, dus een lange geschiedenis met de onderneming.
mvg,
Gerrit

Hallo @GeOsĀ dat is niet alleen voor de veiligheid, maar ook om de kwaliteit van het netwerk te waarborgen, zodat alle klanten er 24/7 optimaal gebruik van kunnen maken.

Ik ben ook tevreden met KPN, voorheen PTT.

Wij hadden thuis zelfs nog draadomroep van de PTT en een zwarte telefoon en ā€˜deftige en rijkeā€™ mensen hadden een witte telefoon, daar heb ik ook nog een exemplaar van, alhoewel ik niet rijk en deftig ben, gewoon voor de verzameling.šŸ™‚

Ā 

Hallo @GeOsĀ zie onder een paar fotoā€™s van een veiligheidscentrum van KPN:

Ā 

Reputatie 2

Wow JanG, wat een datacentre.
Hier zijn wel een paar windmolens voor nodigšŸ˜„
Om eerlijk te zijn, althans voor wat mij betreft, een leuke plek om te werken.
Hoewel ik een Chemische achtergrond heb, veel met data gewerkt tot op Amerikaanse servers toe, is deze foto indrukwekkend. Ben nu pensionada, maar kijk met plezier naar dit beeld, techniek heeft me altijd geĆÆnteresseerd. Zou daar geen baantje zijn voor een pensionada om verkeerde data te tackelen?
ergens eind 50-ties vorige eeuwĀ zie ik nog(op mijn netvlies) zoā€™n draadomroep staan op de plank van een oom+tante, mogelijk kon je 10 radiozenders ontvangen, anno 2022/23 heb ik internet radio met wel 10.000 zenders, all over the place.
Tijden veranderen, zegt men!
mvg,
Gerrit

HalloĀ @GeOsĀ toen ik nog bij Telfort klant was, ben ik een keer in zoā€™n bewakingscentrum geweest, is inderdaad heel indrukwekkend en dat is alleen nog maar het gedeelte dat je publiekelijk mag zien, het s een persfoto uit de beeldbank van KPN. Onderhuids is nog veel meer, maar dat is super top secret.

Zelf ben ik ook pensionado en heb veel administratief gewerkt en in de automatisering vanaf de begintijd toen computers nog inĀ airconditioned zalen stonden en we met ponskaarten werkten.

ā€œgoeie ouwe tijdā€.šŸ˜‰

Mijn huidige mobiel heeft meer rekenkracht en intern geheugen dan onderstaande computer waar ik heel vroeger mee gewerkt heb:

IBM 360 serie

Ā 

Ā 

Reputatie 2

Hey JanG,
Zeker, herken deze IBM systemen, meestal voor/op kantoren, salaris administratie, etc.
In deze tijd kon je de kantoorruimte hiermee waarschijnlijk warm stoken.
Heb hier nooit meegewerkt. De eerste computerĀ die ik had was een Atari 1040 ST.
Zakelijk werdĀ het een open VMS systeem(DEC). Geen idee of zoiets nog bestaat, waren wel stabiele systemen.
We gaan wel wat off-topic! Maar goed, we chatten maar een beetje, hebben de tijd.
In ieder geval, begon met een modem vraag!
De admin zal zo wel ingrijpen.Ā šŸ˜Ŗ
mvg,
GeOs

Hallo @GeOsĀ als het moderatieteam hierop durft in te grijpen, is dit meteen mijn laatste reactie in dit forum en kunnen ze me anonimiseren en mijn account opheffen!!!

We hebben niets, naar dan ook niets, tegen de huisregels gedaan.

Ā 

Reputatie 7
Badge +21

Ik verwacht niet, dat de moderators hier een reden zien om in te grijpen.Ā 
Zolang topicstarter GeOsĀ aan deze discussie meedoet is het "zijn feestjeā€Ā šŸ˜Ž.

Denk dat ze het na @JanD 's reactie al helemaal niet meer zullen doenšŸ˜‰

Ā 

Reputatie 2

Ha, ha, dat is mooi.
JanDĀ for president!!
Een beetje soepelheid in het denken, kan geen kwaad.Ā 
We zijn per slot van rekening aan het brainstormen.
@JanD: Wat doen jullie zoal aan/metĀ een hobby activiteit?
Vroeger hobby-de ik nog weleens met elektronica projecten, repareerde weleens een buizenradio of TV,Ā 
tegenwoordig in de winterperiode af en toe een WasGij puzzle, of ander type puzzle..
De meeste lol beleef ik nu aan muziekmaken met het keyboard, dat houdt ook in: style(begeleidingen) aanpassen, een beetje de randzaken van het muziekmaken. Het is maar hobby.
Brede muzieksmaak van James Last tot aan Abba, The Beatles, vind de 60-ties het moois.
mvg,
GeOs
Ā 

HalloĀ @GeOsĀ mijn grootste hobby is het provider-forum en mensen proberen te helpen, dit doe ik al sinds Zonnet/Versatel/Tele2/UPC/Ziggo/Telfort en dan nu KPN.

Bij Tele2, Ziggo en Telfort zelfs ā€˜superuserā€™ geweest, het aanbod om bij KPN ā€˜superuserā€™ te worden beleefd afgeslagen.

En in de vorige eeuw via de BBSā€™en, bulletin board systems met een inblemodem van pieeeeeeeeeep

We gaan nu wel erg off-topic, ik krijg binnenkort vast een (tijdelijke) ban aan mijn broek, we zienĀ het wel.šŸ˜Ž

Ā 

Reputatie 2

Mogge JanD,
Rijke historie! Goed bezig trouwens, kost je toch tijd om te antwoorden.
Zelf zou ik het niet kunnen opbrengen.Ā 
Wat je allemaal niet doet voor de community!
Heb zelf ook al een ban zitten denken, maar zoals andere lezers suggereren zal dat hopelijk meevallen, we doen niks aanstootgevends, lijkt me.
Keep up !
mvg,
GeOs
Ā 

Hoi @JanD ,

Je komt over alsof je ook het forum binnenkort wil laten zoals het nu is, klopt dat?

Bij Ziggo had je een tijd terug ook je account laten verwijderen volgens mij(N.N toch?), ik las daar toen wel eens mee.

Reputatie 2

Hoi Martijn,
Denk het niet. JanD komt uit een generatie van nooit opgeven, de Die Hards.
Net als Bruce Willis!
mvg,
GeOs

HoiĀ @JanD ,

Je komt over alsof je ook het forum binnenkort wil laten zoals het nu is, klopt dat?

Bij Ziggo had je een tijd terug ook je account laten verwijderen volgens mij(N.N toch?), ik las daar toen wel eens mee.

HalloĀ @martijn197108Ā zolang KPN het goed vindt blijf ik gezellig bij deze club. Soms heb ik er even genoeg van of heb ik andere dingen in de privĆ©sfeer aan mijn hoofd en houd ik me even rustig en als het weer begint te kriebelen, meld ik me weer.

Met Ziggo heb ik inderdaad al 4 jaar niets meer te maken en heb al mijn gegevens laten verwijderen.