Beantwoord

Hoe Wifi op de Experia Box v10a uit te schakelen?

  • 7 June 2022
  • 12 reacties
  • 702 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik ben in bezit van een kpn Experia box v10a.

Ik ben 1 maand geleden verhuisd en heb mijn netwerk thuis opnieuw ingeregeld. Echter ik wil de WiFi uitschakelen. Radio staat uit gevinkt in de instellingen in de experia box. Bij overzicht staat echter radio nog aan. Ook brand het lampje van de wifi aan de zijkant blauw. Ik wil deze uit hebben aangezien ik geen hinder wil creëren met mijn andere accespoints. Iemand een oplossing.

 

Zie afbeeldingen voor extra duidelijkheid.

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 June 2022, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @NUPPIE, welkom!
Wifi kun je ook uitzetten met het knopje/lampje aan de zijkant.
 

Deze zelfde knop is ook te gebruiken om de wifi aan of uit te zetten. Druk hem daarvoor 10 seconden in. Het wifilampje gaat dan aan of uit om aan te geven dat het gelukt is. 


Meer informatie over je V10a kun je vinden in ons kennisbankartikel!

 

Bedankt voor je reactie, ik ben bekend met het knopje, echter werkt dit ook niet meer. Na het indrukken gaat het knopje wel uit. Maar staat de WiFi nog steeds aan, ook in instellingen.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is gek, en als je je andere accesspoints uitzet? Gebruik je ook Wifiversterkers van ons? Zoals de Experia Wifi of Superwifipunten? Die blijven namelijk het oorspronkelijke netwerk uitzenden.

Reputatie 7
Badge +20

@NUPPIE heb je nog kunnen vinden waar het wifinetwerk vandaan komt?

Nee, ik heb alleen jullie router. Mijn accespoints zijn deco m4 . Heb het altijd goed ingesteld maar sinds ik verhuisd ben en alles opnieuw heb ingesteld gebeurd dit. 

Update: mijn WiFi is nu uit na een reboot en opnieuw uitzetten van het vinkje bij WiFi radio. Maar dit was de vorige keer ook, als het modem nu een reboot krijgt is de WiFi hoogstwaarschijnlijk weer terug. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel merkwaardig inderdaad, bij een reset kan dat voorkomen maar bij een herstart niet. Zie ook het onderstaande topic:

Als hij echt bij een herstart al weer vanzelf aangaat is de makkelijkste manier om m uit te zetten met de knop aan de zijkant.

De eerste stap om het dan permanent  op te lossen is het terug te zetten naar de fabrieksinstellingen door het paperclipknopje ingedrukt te houden en zodra alles weer helemaal opgestart is weer handmatig uit te zetten.

Bedankt voor de info, echter bij het gebruik banned paperclip zal de router naar fabrieksinstellingen gaan maar vervolgens pushen jullie vanuit kpn de WiFi settings terug naar het device waardoor ik weer terug bij af ben helaas. Nog andere oplossingen? Enig idee wanneer er weer een update komt voor deze router? 

Reputatie 5

@NUPPIE  Als de aangedragen opties niet weken , zou je nog gebruik kunnen maken van de WLAN Scheduler ( WLAN altijd inactief maken) om de WIFI uit te zeten .

 

Werkt helaas ook niet. Nog andere opties?

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt ook altijd even met ons bellen op 0800-0402 om de opgeslagen wifigegevens te laten verwijderen, daarna zit je met een paperclip-reset weer op de echte standaardinstellingen!

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat reeds gedaan, echter de vrouwelijke telefoonmedewerkster zei dat dit niet mogelijk was. Ik zal het nog eens  proberen.Â