Beantwoord

Ik mis de gele aansluiting op mijn nieuwe tv-ontvanger

  • 1 October 2022
  • 28 reacties
  • 1072 keer bekeken

Ik heb vandaag mijn nieuwe kastje opgehaald en gelijk de oude ingeleverd. Nu wil ik hem aansluiten maar dat lukt niet. Op mijn oude kastje zat een geel blokje die je in het apparaat moest steken maar nu heb ik een pennetje en dat past natuurlijk niet, en nu?

icon

Beste antwoord door Nick83 1 October 2022, 20:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19

Dag @Hanneke H her ligt waarschijnlijk aan mij dat ik niet helemaal helder heb wat je bedoelt. Kan je een fotootje plaatsen?

dat gaat helaas niet via mijn laptop.

op het oude kastje zat een soort vierkant stekkertje (ethertnet) geel en ik dacht gewoon weer zo'n zelfde stekker erin te doen maar het is een geel pennetje aan de stroom adapter en geen blokje 

Badge +19

Welk type modem heb je nu?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u nu de zwarte KPN Box? 

 

Hallo @Hanneke H ik lees iets over een stroom-adapter. Daar gaat het hoogstwaarschijnlijk over???

Ik hoop dat je wel de stroom-adapter gebruikt die bij het modem meegeleverd is en niet de oude, want die oude past natuurlijk niet en moet ook mee terug met het oude modem.

Wat een reacties dank.

@Joep; ik heb een Motorola VIP853

@Nick83 op mijn oude kastje zat 1 gele aansluiting net zoals op de foto (4stuks)

@ JanD  Ja ik heb de adapter gebruikt die in de doos zat maar daar zit een pennetje aan met een gele binnenkant

Hallo @Hanneke H ,

Kunt u met uw mobiel of camera een foto maken?Dan kunt u dat evt doorsturen naar uw laptop.

Motorola kan je omruilen, die is sterk verouderd: kpn.com/omruilen 

@Martijn vd Borne Het gaat juist om een omgeruilde modem zoals je in het 1e bericht kan lezen

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat een reacties dank.

@Joep; ik heb een Motorola VIP853

Dat is geen modem. Dat is een tv ontvanger. 

 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

nou sorry hoor

@Martijn vd Borne Het gaat juist om een omgeruilde modem zoals je in het 1e bericht kan lezen

 

Een omgeruild modem (experia box) is wat anders.Of bedoel je dat je een vip1853 hebt gekregen?Lijkt me sterk, maar het zou theoretisch kunnen…

En kan je een foto maken van wat je bedoelt, wij hebben geen glazen bol helaas...

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u nu de Arris VIP 2952 gekregen? Die ziet er zo uit:

Sticker aan de onderkant:

De achterzijde:

De stekker die bij uw Motorola in de gele poort zat moet nu helemaal links. Die poort is nu niet geel, maar er zit wel een geel balkje onder.

Badge +12

Wat een reacties dank.

@Joep; ik heb een Motorola VIP853

Dat is geen modem. Dat is een tv ontvanger. 

*zucht*

doe ff normaal @Nick83 ...als je zo met je *zucht* reageert met op klanten die gewoon iets willen vragen, blijf dan alsjeblieft weg van het forum. 

Nick, als ik verstand van dit soort dingen had , hoefde ik geen vragen te stellen op dit forum toch??

ik heb inderdaad de box zoals op de foto.  maar ik heb geen stekkertje die in de meest linkse ingang op de laatste foto moet maar een pennetje aan mijn adapter. ik heb het vermoeden dat ze mij de verkeerde adapter gestuurd hebben

Hallo @Hanneke H kun jij mij uitleggen wat jij met het woord ‘adapter’ bedoelt?

De meest linkse aansluiting is een aansluiting voor een netwerkkabel, om de tv-decoder op je modem aan te sluiten.

De meest rechtse aansluiting naast de aan/uit-schakelaar is de aansluiting voor de voedingsadapter.

 

Reputatie 7
Badge +24

Gaat het om de voedingsadapter? Die in het stopcontact moet?

Toen u de oude ontvanger terug gestuurd heeft, heeft u toen de voedingsadapter meegestuurd? En heeft u bij de nieuwe tv ontvanger een nieuwe voedingsadapter erbij gekregen? Deze krijgt u niet aangesloten op de tv ontvanger? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hanneke H,

Zou je een foto willen maken van de achterkant van je kastje, zodat we mee kunnen kijken naar de ingangen die daar op zitten? En de kabels die je nu nog niet aan hebt gesloten? Dan kunnen we je beter verder helpen hiermee!

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord @Hanneke H en ik hoop dat dit inhoudt dat het alsnog gelukt is om alles goed aan te sluiten!

Ja hoor alles is gelukt, mijn zoon heeft het kunnen oplossen

dank jewel.

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn dat je zo'n handige zoon hebt @Hanneke H 😊

Bedankt dat je het nog even laat weten!

Reputatie 5
Badge +1

Ik zal wel onnozel zijn, maar het nieuwe "kastje” is geen modem/router maar een ip-ontvanger. Je pakt een -meestal gele- lan-poort in je modem/router en je prikt het andere eind van de kabel in de ip-ontvanger. Dat kan niet mis gaan, omdat de stekker maar op één aansluiting past. Voor het beeld sluit je dan de HDMI-kabel aan in de ip-ontvanger en in de televisie op een HDMI-ingang.

Zo te lezen werkt nu alles weer naar tevredenheid. Wat me aan deze noodkreet stoorde is dat er constant van een modem/router gepraat werd terwijl het hier toch echt om een ip-ontvanger ging.

Reputatie 7
Badge +21

Stop deze onzin discussie, het gaat er om dat we de klant helpen en geen geruzie over de juiste naam, daar helpen we niemand mee.

Reputatie 7
Badge +20

Stop deze onzin discussie, het gaat er om dat we de klant helpen en geen geruzie over de juiste naam, daar helpen we niemand mee.

Helemaal mee eens, dus de off topic berichten hierover even verwijderd!

Reputatie 7
Badge +7

👍 zie mijn motto 😉