Beantwoord

Inloggen in KPN Box 12 lukt niet, kan daardoor geen instellingen wijzigen

  • 29 June 2022
  • 16 reacties
  • 219 keer bekeken

Hallo,

sinds vorige week heb ik een tweetal superwifi apparaten. Daarbij heb ik dus mijn wifinetwerk opnieuw ingesteld en een tweede netwerk een andere naam gegeven. 
inmiddels is de kpnbox 2x gereset en dan reset ook de naam van het tweede netwerk; niet van het eerste.

Dat moet ik dan weer veranderen door in te loggen op de kpnbox. En daar zit het probleem; ik log wel in maar 9 van de 10 keer krijg ik geen enkele info op het scherm, alsof de data niet opgehaald worden. Dit is heel storend aangezien de basisapparatuur thuis (lampen etc.)het doen op het tweede netwerk waar ik dan dus dagen niet in kan.

kan iemand mij helpen?

Gr Frits 

icon

Beste antwoord door Frits Aarts 1 July 2022, 09:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 3
Badge

Browser cache legen, browser sluiten en opnieuw inloggen op 192.168.2.254. 
welke firmware heb je in de box 12?

Reputatie 7
Badge +9

Andere browser proberen

Reputatie 7
Badge +24

En werk vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Of doet u dat al? Wellicht werkt het dan beter.

Dank voor de tips: andere browser geprobeerd: geen effect; bekabeld; geen effect.

daarna naar weer stekker los en opnieuw opgestart. 
Uiteindelijk gelukt….

Reputatie 7

Welkom op het forum @Frits Aarts, als de interface in de Box 12 niet laadt is dat inderdaad lastig! Nadat je 'm eerder had gereset was het opnieuw opstarten uiteindelijk de oplossing om overal weer bij te komen dus?

Blijkbaar reset of veranderd de KPN box dit een aantal keer per week? Is echt super storend.

moet dus aantal malen per  week zelf box resetten en de boel weer aanpassen..

de helpdesk bij KPN biedt ook geen oplossing want weten het ook niet.

Reputatie 7

Dat hoort het modem niet te doen, er kan af en toe een update zijn maar zeker niet een paar keer per week. Welke versie van de firmware heeft jouw Box 12 nu, als je in het modem bent ingelogd? De nieuwste versie eindigt op 528, als je die nog niet hebt kan je die met een modemreset laten installeren.

Het kan wel zijn dat dit niet hoort maar ook het inloggen in het modem zelf is een drama; gaat nog niet in de helft van de gevallen goed!

En dat als ik de rest heb gedaan weer moet inloggen in het modem om het netwerk weer aan te passen…

Reputatie 7

Als je eigen instellingen in het modem hebt is dat geen pretje inderdaad. Heb je wel de nieuwste versie van de firmware op het modem nu, zoals ik in mijn vorige bericht vroeg?

Reputatie 7

Nog een kleine toevoeging: dit kan soms voorkomen na een update. Door het modem helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen kan dat dan opgelost worden. Die reset had je al gedaan maar het hielp nog niet. Ik kan vanaf hier ook een reset doen, als je je forumprofiel invult en een seintje geeft kan ik dat voor je doen.

De softwareversie eindigt op 516; ik neem aan dat dit automatisch ge-update wordt ?

Daarnaast is het dus heel vervelend dat elke keer het tweede netwerk de standaard naam krijgt ipv die die ik er aan geef.

mijn stokoude Apple netwerk deed dit toch beter…

Reputatie 7
Badge +8

Daarnaast is het dus heel vervelend dat elke keer het tweede netwerk de standaard naam krijgt ipv die die ik er aan geef.

mijn stokoude Apple netwerk deed dit toch beter…

Dat probleem zit in de 516 maar is er in de 528 uit. Echter het moeilijke inloggen op de v12 is nog onveranderd.

Reputatie 7

Als je de ontvanger een echte reset geeft zal die de software al moeten ophalen. Je zei dat je een aantal keer een reset had gedaan, hoe heb je die reset gedaan @Frits Aarts? Was dat door de modem stroomloos te maken of heb je een paperclip gebruikt? De update wordt geïnstalleerd als je de tweede optie doet, niet bij de eerste. 

Tot nu toe alleen de stekker uit gehad.

voor nu werkt het; wat mij tegen staat is het zeer lastig inloggen in het modem na de reset om daarna de boel dus weer aan te moeten passen.

Reputatie 7

Dat was geen reset, dat is een herstart. Daarbij wordt niet gezocht naar nieuwe firmware. Zou je de reset met de paperclip ook kunnen doen? Zoals BruisTablet al zegt wordt het probleem met het netwerk wat je noemt daarmee verholpen.