Beantwoord

Inloggen op box 12 lukt niet, logininformatie niet correct? Hoe zet ik het lampje van een SuperWifi punt uit?

  • 7 December 2022
  • 12 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik wil inloggen op mijn modem (Box 12) maar krijg steeds de melding dat de logininformatie niet correct is. Ik gebruik het ww dat op het modem staat. Ook heb ik het modem al een keer gereset.

Verder wil ik eigenlijk het lampje van het superwifi uitzetten. Hoe kan ik dat doen?

icon

Beste antwoord door RBxx 7 December 2022, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @LBJansen antwoord op vraag 1:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

 

Hallo JanD, 



Dank voor je reactie. Die link geeft een onveilige site aan. Zie 1e bijlage.

Ik heb al een andere site gevonden om in te loggen maar krijg telkens een foutmelding. Zie 2e bijlage.

Als ik het modem met het kleine knopje aan de achterzijde naast de groene contactjes indruk en 3-5 seconden ingedrukt houdt, dan reset het modem zich ook niet. Via de kpn website heb ik het al gereset (geeft aan dat het gelukt is) maar toch werkt het ww niet dat achterop het modem staat.

 

Hallo @LBJansen die foutmelding kun je negeren, c.q. doorheen enteren, je maakt immers intern met je netwerk verbinding, dus er kan niets fout gaan.

Ik zie geen bijlagen, maar weet wat je bedoelt, vandaar mijn bovenstaande reactie.

 

 

Dank je. Ik zit er nu in. Kan ik hier ergens de lampjes van de Superwifi uitzetten?

Dank je. Ik zit er nu in. Kan ik hier ergens de lampjes van de Superwifi uitzetten?

Hallo @LBJansen volgens mij kun je dat alleen regelen binnen de thuis-app op je telefoon of tablet.

 

dat heb ik ook al geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat hij geen Experia Box heeft gevonden. Als ik vervolgens opnieuw de stappen doorloop om het modem toe te voegen krijg ik uiteindelijk de melding dat het gelukt is. Vervolgens staat er toch weer "Geen Experia Box gevonden" en kan ik weer opnieuw beginnen zonder dat het werkt.

 

er zijn in de app namelijk twee opties.

  1. ja, ik ben al langer klant. Dan kun je kiezen voor A)modem aansluiten na verhuizing (is niet het geval), B) defect modem vervangen (is ook niet het geval) en C) modem aansluiten op glasvezel (het is al aangesloten op glasvezel want alles werkt al).
     
  2. nee, ik ben net klant geworden. Dat is ook niet het geval want ik ben al drie maanden klant
Reputatie 7
Badge +21

Hallo @LBJansen 

Je bent dus ingelogd op webinterface van de KPN Box 12? Zie je dan wat lager op de Home pagina de Network Map en daarin ook de SuperWiFi's? Klik dan op één van de plaatjes van wifipunten. Op de volgende pagina (WiFi Access Points) vind je links (onder de wifipunten) de optie LED →  ON / OFF

 

Yes, gelukt. Dank je wel. Het lampje (in de slaapkamer haha) is uit. Wel vreemd at ik in de network map maar 1 superwifi zie terwijl ik er twee heb.

Super bedankt voor je hulp.

 

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan, maar die laatste opmerking is vreemd. Ik zie op mijn overzicht beide SuperWiFi's.
Hoe zijn ze bij jou aangesloten? Kabel of draadloos? Brandt op beide units het groene lampje?

 

dat is idd vreemd. Ik zie er zo maar een staan. Wel andere apparaten.

 

Reputatie 7
Badge +8

Snelle route is wps knopje indrukken daarmee is ook het ledje uit te zetten.