Vraag

Inloggen op de KPN box 12 lukt alleen via Safari browser :-(

  • 10 August 2022
  • 45 reacties
  • 1638 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

 

Ik heb problemen met het inloggen op mijn KPN box 12. 3 weken geleden kon ik nog inloggen en heb daar wat wachtwoord wijzigingen doorgevoerd. Na een hoop gelezen te hebben heb ik besloten mijn modem te resetten, helaas kwam ik er nog niet in. TOTDAT.. ik dit probeerde met een andere browser.

 

Mij valt dus op dat ik niet inloggen kan op mac OSX via Chrome/Firefox.. maar wel met safari. Ik heb cookies gewist, alles… maar het probleem blijft onder chrome en firefox. Ben benieuwd of andere dit fenomeen ook hebben? Of heb ik het gewoon te warm? 😅


45 reacties

Ik sluit me aan in de rij van gebruikers die hier de “hard way” achter moesten komen. De helpdesk begreep niets van het probleem. Wel een heel vriendelijke jongen hoor. Firefox geeft geen probleem maar Chrome, Edge en Chromium wel. Inderdaad https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ gebruiken en dan onbeveiligt doorgaan NADAT ik een eigen wachtwoord had ingesteld werkt.

@KPN Wordt een keer zaak dat dit wordt opgelost. 6 maanden om dit probleem van niet kunnen inloggen met chrome. (v12), enkel Safari moet toch voldoende zijn.

 

Denk dat we dan maar eens moeten bellen om een nieuw modem op te sturen. En dat is nog steeds irritant, alles weer te moeten configgen)

Reputatie 7
Badge +15

@Jooat Ook met Chrome inloggen zou moeten lukken. 

Als je 1 keer door de certificaatmelding heen klikt moet je hierna door naar 192.168.2.254 te gaan gewoon kunnen inloggen. 

Aangezien de melding vanuit de interface van de modem komt zal een nieuw modem de situatie niet oplossen. 

Hi @Rutger_ Ik heb geen certificaat probleem. Het probleem is dat ik niet met Chrome kan inloggen en wel mer Safari. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Met Safari lukt het ook niet altijd. Soms de melding: ‘wrong login information’ soms ook ‘there is a communication error with the server’, soms ook niks. 

Blijft beetje knudde, dit. 

Niet iedereen weet overigens dat je ‘veiligheidswaarschuwing’ kunt negeren. Kan me best voorstellen dat mensen ervan schrikken en als provider die veiligheid zo hoog heeft staan, zou je dit ook niet moeten willen.

 

Ik ervaar hetzelfde probleem. Inloggen via Chrome en Edge lukt niet. Via Safari wel. KPN please fix!

Reputatie 1

Hier hetzelfde vergelijkbare probleem. (ben bezig met een actie om alle wachtwoorden opnieuw in te stellen):

met bestaande wachtwoord (wat ik ooit heb ingesteld op de KPN Box 12) kwam ik er om duistere reden niet in:

niet in Google Chrome

niet In Edge

ook niet in de in-private modes van Chrome of Edge

toch maar eens Firefox geprobeerd: inderdaad waarschuwing van onveilige site, toch doorgegaan en voilá :  het wachtwoord van admin wordt nu wel geslikt.  Nieuw wachtwoord verzonnen.  En daarna weer geprobeerd in Chrome en Edge. Allebei niet er in komen en Firefox wel.

Er moet dus één of andere instelling in Chrome-based browsers zijn die de boel frustreert, maar welke ? Huiswerk voor KPN !!

Voorlopig dus maar Firefox gebruiken voor modem-instellingen.

Reputatie 1

aanvulling:

ook in Chrome werkt de volledige url https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ 

Krijg je inderdaad ook de certificaatmelding, maar je wachtwoord wordt wel geslikt.  Probleem zit hem dus ergens in het resolven van de domeinnaam mijnmodem.kpn.

Reputatie 7
Badge +8

Lijkt ook geen prioriteit dit op te lossen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal. 

Omdat er in dit topic toch nog regelmatig reacties komen nog een reactie vanuit mijn kant. 

Er zijn inderdaad meerdere klanten die moeilijkheden ervaren met het inloggen op voornamelijk de Box 12. 

In het topic over de specificaties van de Box 12 wordt een word around geboden. 

De reden dat je een certificaatfoutmelding krijgt is omdat we stoppen met certificaten voor het inloggen. 

Omdat je browser wel een certificaat verwacht ontstaat deze melding. 

Bij mijn Box 12:

Chrome: wrong information

Edge: wrong information (heeft wel eens gewerkt)

FireFox: werkt prima.

Wanneer wordt hiervoor een oplossing verwacht?

Reputatie 3
Badge

Hallo allemaal. 

Omdat er in dit topic toch nog regelmatig reacties komen nog een reactie vanuit mijn kant. 

Er zijn inderdaad meerdere klanten die moeilijkheden ervaren met het inloggen op voornamelijk de Box 12. 

In het topic over de specificaties van de Box 12 wordt een word around geboden. 

De reden dat je een certificaatfoutmelding krijgt is omdat we stoppen met certificaten voor het inloggen. 

Omdat je browser wel een certificaat verwacht ontstaat deze melding. 

Ook met de voorgestelde work around kom ik niet verder in chrome dan een foutmelding !

Wanneer wordt er nu een echt werkende oplossing geboden ?

Hier nog steeds het zelfde probleem met de v12. Waardeloos modem.

Via Chrome werkte het totdat ik mijn nieuwe v12 kreeg.

Toen kon het nu nog via Edge en dat werkt nu ook ook niet meer.

Nu bezig met firefox deze werkt nog wel zo lang het duurt.

Wat moet de volgende browser worden?? brave?? Echt te waardeloos voor woorden dit.

 

Het word door de klanten service ook maar een beetje belabberd afgedaan. Heb 6 abbo's lopen hier waaronder 2 internet verbindingen maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

 

Voor een instelling welke je binnen 2 minuten kan voltooien nu al 3 uur met volle frustratie bezig geweest.!!

Reputatie 3
Badge

@Erwin Barte,

Als tijdelijke oplossing (4 maanden geleden gerapporteerd) - werkt bij mij nog steeds.

 

JanD schreef:

Hallo @TonKon , @JosAms , @33l @Lopster en @JackZZ13 probeer het eens met onderstaande link:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

werkt bij mij goed via Chrome.

@TonKon 
cc @33l @Lopster en @JackZZ13

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ werkt bij mij inderdaad.
Zowel Brave en Chrome (beide Chromium 111.0.5563.64) als Firefox (111.0)

Thanks!

Indrukwekkend! Een jaar later, en dit probleem speelt nog steeds. Workaround werkt, maar kom nou… Hoe kan hier gewoon geen enkele prioriteit aan gegeven worden?

@Rutger_ , misschien nog eens een bump bij de product owner van het team dat op de Experia box zit? Of is er inmiddels ook een nieuwer model dat wel werkt?

Reputatie 7
Badge +8

Gaat niet opgelost worden in deze softwareserie daarom wordt er een complete nieuwe reeks uitgebracht voor de v12.

 

Bedankt @BruisTablet !

Firmware versie V12.C.23.04.38 loste hier inderdaad dit probleem op. Bij diverse eerdere firmware versies was ook GUI performance (ook via Firefox) om te huilen. Zeg maar: ronduit onwerkbaar. Ook dit probleem lijkt opgelost in deze versie.

Reageer