Beantwoord

Inloggen op KPN Box 12 werkt niet in Chrome, wel in Edge

  • 30 November 2022
  • 15 reacties
  • 823 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Echt onvoorstelbaar, ik probeer op mijn box V12 in te loggen.

Werkt niet, onjuist pasword. Terwijl ik zeker weet dat dit goed is.

Ik gebruik standaard de Chrome browser. Ook nog vanuit incognito modus geprobeerd, zelfde resultaat. Daarna via de telefoon Andriod 13 en Chrome browser geprobeerd, ook niet.

Toen met Edge geprobeerd, geen probleem.

Maar daarna met Chrome weer niet mogelijk.

Rare bedoening en vreemde situatie, waar zit dit, hoe dit op te lossen en waarom zo onlogisch?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 December 2022, 09:12

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit is bekend. Het is gewoon 1 van de vele bugs in de KPN Box 12.

Reputatie 2
Badge

Dit is bekend. Het is gewoon 1 van de vele bugs in de KPN Box 12.

Haha, hij was mij nog onbekend, maar dank voor je reactie.

Zowel inloggen via Chrome

Gebeld worden en opnemen (werkt niet) waarna een herstart van het modem nodig is

Gesprek niet kunnen weigeren, volgens mij ook modem ding

En misschien zijn er nog wel heel wat meer. Is er ergens een lijstje beschikbaar met alles wat niet werkt?

Vreemd dat dergelijke problemen er al zo lang in zitten, bij zo'n bedrijf als KPN, dat valt mij persoonlijk echt vies tegen!

Zelfde probleem. Inloggen werkt perfect op mijn telefoon (iOS), maar op Chrome (Windows) “Onjuiste login” terwijl er toch echt hetzelfde staat. Dit is niet altijd zo geweest. Een paar maanden geleden nog kunnen inloggen.

Raar probleem wat niet moet kunnen. Ik heb nu enkel op een apparaat waarbij het extreem onhandig is toegang tot het modem.

 

-Edit-
Inloggen via het intern IP werkt wel. Weliswaar onbeveiligde verbinding (Ja, ook intern kan een verbinding onbeveiligd zijn en dus kwetsbaar), maar het werkt. Zou toch graag de beveiligde verbinding terug zien @KPN.

 

Gr,

Niels

Reputatie 7
Badge +20

  

Hoi @sschot, bedankt voor je feedback! Het inloggen lijkt soms even problematisch inderdaad, daar wordt aan gewerkt. Inloggen via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ zou beter moeten werken.

Bellen en gebeld worden hoort natuurlijk gewoon goed te werken, wanneer heb je je modem voor het laatst een factory reset gegeven? Dat wil hierbij nog wel eens helpen.

Admin:
Met een komende update wordt dit opgelost:

Meer informatie hierover kun je vinden op onze kennisbank:

Reputatie 2
Badge

Via de onbeveiligde link werkt het wel, dank daarvoor.

Factory reset is nog even geleden, maar dan moet ik alle parameters weer gaan instellen, dus eigenlijk zit ik er helemaal niet op te wachten, of kan je bij de Box 12 al een back up maken van je settings en deze terug zetten?

Hallo @sschot , nee dat kan niet bij dit modem.

 

Zelfde chrome de link hierboven werkt wel of Firefox gebruik ook. Net kpn 12 box nieuwe geïnstalleerd upgrade naar 1 gb glasvezel. Reset gedaan alles werd terug gezet mbt wifi standaard chrome heeft nog zelfde inlog probleem.

 

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Niet met Chrome of Edge in te loggen, wel met Internet Explorer, maar wie heeft dat tegenwoordig nog.

Deze maand overgestapt van Ziggo naar KPN,, wat heb ik een spijt zeg..TV box erg traag, slecht beeld, internet valt steeds weg..

Maar goed, nog 12 maanden...

 

Reputatie 6
Badge +6

Waarom wordt dit probleem niet aangepakt? We zijn niet de enige die Google Chrome gebruiken denk ik zo.

Reputatie 7
Badge +20

Dit wordt met een komende update opgelost:

Reputatie 6
Badge +6

Oh fantastisch. Heel erg bedankt voor de melding. 

Dit wordt met een komende update opgelost:

Gisteren net een nieuwe BOX12 geinstalleerd gekregen. Toegang via Chrome werkt niet, ook niet obv ip adres. De versie op mijn BOX12 is SGEJ1000060E naar ik begrijp bedoeld voor werking ism SuperWifi?  Maar wat is er dan gaande met de versie V12.C.23.04.32? is ‘mijn’ versie nog niet upgraded naar versie V12.C.23.04.32 en zo niet, is er een planning voor de upgrade?

--Edgar

Hallo @edgarhildering via https://192.168.2.254 moet je gewoon in kunnen loggen. Beveiligingsmeldingen kun je negeren.

Je hebt de nieuwste firmwareversie. De versie ...32 is voor testers en wordt na akkoord door KPN stapsgewijs uitgerold naar de ‘standaard’ gebruikers.

 

Hallo @edgarhildering via https://192.168.2.254 moet je gewoon in kunnen loggen. Beveiligingsmeldingen kun je negeren.

Je hebt de nieuwste firmwareversie. De versie ...32 is voor testers en wordt na akkoord door KPN stapsgewijs uitgerold naar de ‘standaard’ gebruikers.

 

dank voor het antwoord over de nieuwste versie, maar… helaas kan ik niet inloggen via Chrome, op geen enkele manier. Edge heb ik niet (geen Windows), via Firefox lukt het wel. Aangezien Firefox zich (bij mijn weten) strikt aan standaards houdt, ligt het verwijt denk ik niet bij de BOX12 maar de oplossing helaas wel :-) 

tot zover maar weer, --Edgar

Ook bij mij nog steeds hetzelfde probleem in Chrome, alleen in te loggen via http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/, met https gaat ook. In Firefox werkt het wel via http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ . Na 10 maanden nog steeds niet opgelost, terwijl Chrome door 60-70% van de mensen wordt gebruikt.

Reageer