Inloggen router lukt niet omdat oude netwerknaam wordt aangegeven

  • 25 June 2022
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Hierbij even een vraagje. Ik heb een kpn aansluiting genomen. Nu wilde ik inloggen in de router maar dat lukte niet via de ip adres van de modem. Nu heb ik gebeld met de service desk van kpn en daar hebben zij mij een nieuwe modem geadviseerd. Deze heb ik nu opgehaald en geinstalleerd. Nu zie ik dat de netwerknaam van de modem nog op het oude naam van de vorige modem staat. Mijn nieuwe modem geeft een heel andere netwerknaam aan. Mijn vraag is hoe kan dit en klopt dit? Ondanks mijn nieuwe modem kan ik nog steeds niet inloggen op de router. Graag zou ik advies willen. Alvast bedankt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nu zie ik dat de netwerknaam van de modem nog op het oude naam van de vorige modem staat. Mijn nieuwe modem geeft een heel andere netwerknaam aan. Mijn vraag is hoe kan dit en klopt dit?

Ja dit klopt. Uw WiFi netwerk naam en wachtwoord staan bij KPN opgeslagen. Zodra u een nieuwe Experiabox of KPN Box aansluit haalt deze de netwerk gegevens op bij KPN en stelt deze zo in.

Ondanks mijn nieuwe modem kan ik nog steeds niet inloggen op de router.

Waarom kunt u niet inloggen? Wat gebeurt er als u naar http://192.168.2.254 gaat?

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg de volgende melding:

 

Je toegang tot internet wordt geblokkeerd

De verbinding is mogelijk geblokkeerd door de firewall of antivirussoftware.

Probeer dit eens:

ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!?

 

Reputatie 7

Hoi @Ricardo-S, welkom bij ons op het forum. Dat de naam van het Wifi netwerk gelijk is aan dat van het oude modem is geen probleem zoals Nick al beschrijft. Dat doen we zodat je niet op alle apparaten opnieuw moet verbinden met het netwerk, je blijft verbonden. 

Krijg je die melding op verschillende apparaten als je probeert in te loggen in het modem? En is dit alleen als je het draadloos probeert of ook als je het met een kabel doet? Werkt het internet zelf verder wel?