Beantwoord

Internet beheren via KPN Thuis app en Box 12 werkt niet

  • 18 September 2023
  • 8 reacties
  • 153 keer bekeken

Vandaag vd box V10 naar box V12 over gegaan. V12, Nieuwe televisiekastjes en de wifiversterkers zijn door monteur geïnstalleerd.

Wat een ellende! Ik kan niet meer inloggen in de modem , niet naar mijn modem via de thuis app, dus kan de thuis app niet gebruiken waar ik m voor gebruikte: beheren netwerk en gastnetwerk, wifi versterkers

Monteur zegt doodleuk geen tijd te hebben terug te komen

Uiteindelijk na vele telefoontjes krijg ik wel een kundige jongen aan de lijn die me vertelt dat er iets niet goed is met de app/inlogpagina vd modem

Hij heeft me gezegd wat exact in te typen om zo wel bij de juiste inlogpagina te komen. Dit klopte en nu kon ik wel in mijn modem maar werkt nog steeds niet naar behoren, want is niet gekoppeld met de app, dus kan geen wijzigingen doorvoeren. 

T is echt belachelijk.  Net n nieuw contract afgesloten voor iets (v12)wat niet werkt. "Internet" doet t toch zegt dan n dame vd klantenservice.... ik wil mn internet kunnen beheren, daarvoor zou de v12 erg goed moeten zijn, maar t is echt bagger zoals t nu is. Hoe gaan jullie dit oplossen@kpn?!

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 September 2023, 21:19

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi @TamaraHaJa . Welkom op het forum.

Wat wil je aanpassen? Je hebt nu wel toegang tot de box12? 

(welke firmware staat er trouwens op de box12)

Hoi Erwin

Dank je wel voor je reactie. 

Ik kan in de Box 12 via deze url: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Maar als ik via de kpn Thuis app wil inloggen in mijn modem, of bij mijn Wifi op telefoon 'Router beheren" klik, linkt ie naar http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/en dan zegt ie dat de inlog gegevens niet kloppen, dus kom ik zo mn modem/router/box12 niet in en dat is voor mij wel nodig om mijn wifi,gastnetwerk en mijn wifiversterkers te beheren.

Er klopt dus iets niet met de link, het doorlinken naar de juiste inlogpagina voor de modem.

In de box 12 staat bij Software : SGEJ1000060E  

 

Groetjes Tamara 

Hallo @TamaraHaJa de thuis-app nadert zijn einde. Steeds meer toepassingen van de thuis-app zijn nu ondergebracht in MijnKPN.

 

Hoi @JanD 

Zou je mij dan kunnen zeggen waar ik in de MijnKPN app die toepassingen kan vinden? Ik zie alleen de tegel Wifinetwerk beheren.  Die linkt door naar de Thuis app…

Alvast bedankt voor je reactie

Hallo @TamaraHaJa ik zou dan inloggen via https://192.168.2.254 

mijn softwareversie op de KPNBox12 is verder en daarom kan ik er wel bij via MijnKPN.

Hoi @TamaraHaJa . Ik kan proberen om jou ook op die nieuwste firmware te krijgen.  Dat is nog wel beta.  Dus er zitten ook nog dingetjes in die niet 100% werken.

Mocht je dit willen, laat het hier even weten.

@Erwin van KPN ik heb eenzelfde probleem, vorige week van V10 naar Box12 omgeschakeld, ging prima met de thuis-app, ook het opnieuw installeren van de superwifi2 punten verliep met de thuis app prima.

Sinds enkel dagen vindt de thuis app het modem en wifi punten niet meer. Aan en uitzetten modem heloen niet, ik kan nu via de thuis app mijn wifi netwerk niet meer 'beheren'. 

Nalezen hier op forum leert dat de thuis app eruit gaat en dat alles via de mijnkpn app gaat. Als ik dat probeer via de internet pagina, wifi netwerk beheren schakelt hij over naar de thuis app en begint probleem van voren af aan. 

Is de oplossing dat ik nieuwe firmware op de box 12 moet hebben zodat alles werkt via de mijnkpn app?

@RJ Borst  Los van de apps moet het sowieso werken. Je box12 webinterface wordt dan je centrale overzichtspagina. 

Ik stuur je een privébericht

Reageer