Beantwoord

Kan ik een eigen modem gebruiken in plaats van een Experia Box?

  • 28 May 2023
  • 8 reacties
  • 329 keer bekeken

Kun je een niet kpn geleverde modus ook installeren ipv een van kpn?

ik ben er klaar mee inmiddels .

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 May 2023, 07:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Bijvoorbeeld een fritzbox is goed mogelijk. 

Hallo Johan,

Dat is mogelijk.Een Fritzbox bijvoorbeeld.De 7490 is voor relatief weinig te koop.

 

Maar welke problemen ervaar je precies?Mogelijk zijn die ook op een andere manier op te lossen.

Zolang ik KPN heb was ik trots dat het altijd deed. Sind een maand of vier is het kut . Probleem , weg vallend internet maar op een of twee apparaten . Haperende tv geluid , of helemaal geen internet. Er is altijd wel netwerk beschikbaar . 
al paar keer contact gehad . Een expert melde dat het kon komen door dat er iets was veranderd ( ik had ESPN opgezegd) De modem van glasvezel 30 min uit op gestart . En eerlijk het heeft het toen paar dagen goed gedaan . Daarna weer problemen alles blijven we resetten maar is gewoon  f….cm. Mij gevoel zegt dat het modem te weinig apparaten  aan kan . Ook kon ik vroeger in de tuin gewoon op internet . Nu al twee super WiFi punten aangeschaft . Daar mee heb ik dan wel WiFi in tuin maar het wegvallen en haperen 

is daar niet mee op gelost. 
vandaar dat ik denk dat er maar een kanaal werkt en overbelast is in de modem . 
Vandaar dat ik zit te denken aan een sterkere modum 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Johan Akkerman ,

Het is zeker mogelijk om een eigen modem te gebruiken. Daar vind je hier een uitgebreid artikel over: 

En op de kennisbank: 

 

Hoi @Johan Akkerman ,

De fritzbox is wel degelijk stabieler, dat ga ik niet ontkennen.Maar het KPN modem werkt over het algemeen ook gewoon prima.Het zou ook zomaar kunnen dat het achterliggende netwerk niet op orde is.

Daarnaast kunnen versterkers beter bekabeld aangesloten worden, draadloos kan door de afstand ook uitval optreden.

 

Mocht je het toch nog willen proberen met de Experia Box, hierbij wat vragen:

-Welk modem heb je?

-Valt bekabeld ook uit?

-Hoe zijn de wifi versterkers verbonden?Via een kabel of draadloos?

 

De media v10 kabel valt ook uit en netwerk is al jaren zo .

de versterkers zijn draadloos .maar die heb ik juist aangeschaft omdat het daar voor ook al niet goed ging .

tv Kasjes zijn bedraad en vallen ook uit 

nogmaal jaren goed geweest niets verander in netwerk toch ellende .

 

 

Vervelend @Johan Akkerman .

Heb je koper of glasvezel?En kun je een omschrijving geven van hoe je netwerk in elkaar zit, heb je een DVS, switch(zo ja, welk type?), smarthome apparatuur en dergelijke?

 

Reputatie 7
Badge +12

Als het tv signaal ook weg valt denk ik eerder dat het aan de glasvezelverbinding ligt dan aan het modem, blijven de lampjes op het glasvezelkastje allemaal normaal branden wanneer je diensten wegvallen?