Beantwoord

Kan ik na software update KPN Box 12 wel tussen 2,4 en 5 Ghz schakelen?

  • 18 January 2022
  • 7 reacties
  • 689 keer bekeken

Er is vannacht een update van de software van het modem geweest (Experia Box 12). Kan ik nu wel schakelen tussen 2,4 en 5 Ghz?

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 20 January 2022, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Tom nieuwe klant , ja dat kan nu door dat extra wifi-kanaal waarbij de onafhankelijk van elkaar de 2,4- en de 5.0-band aan- of uit kan zetten.

 

Hoi JanD,

 

Dank voor je snelle reactie.

Wat mooi om te zien dat dat nu kan.

Weet je misschien ook waar ik dat aan kan passen op mijnmodem.kpn/ ?

Dat zou helemaal een enorme hulp zijn;-)

 

Groeten Tom

Daarnaast zit hier ook de eerder aangekondigde Extra Wifi in (voor meer info, klik op Toon Inhoud).

Dit is een extra SSID dat je aan kunt zetten waarbij je de mogelijkheid hebt om deze te splitsen in 2,4 en 5GHz, of om een van deze beide frequenties uit te laten. Deze extrawifi staat standaard uit. Je kunt het aanzetten door in te loggen op de webinterface en te gaan naar de wifiinstellingen.

Deze Extra Wifi is niet te zien of te beheren via de Thuis app.

 

 

Staat in bovenstaand topic.

Reputatie 7
Badge +19

@Tom nieuwe klant Hi Tom, ik zie dat je al de goede kant op gewezen bent, super. Er wordt inderdaad gewerkt aan de update waarin je de 2.4 en 5 GHz verbinding kan scheiden. De versie waarin je de wifi verbinding kan splitsen is versienummer SGEJ10000516. Je leest er alles over in het KPN Box 12 mesh-update topic, dat Doornekamp hierboven noemt. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Hoi Alexandra,

 

Dank voor je berichtje. Inmiddels ben ik ingelogd op het modem. En ik zie dat ik zowel 2,4 als 5 GHz “up en down” kan zetten. Ik maak gebruik van wifi schakel verlichting via de Google assistant. En deze werkt enkel via 2,4 GHz. Kun je me misschien vertellen hoe ik dit nu verder instel? Ben er helaas niet zo in thuis. Maar met een beetje hulp ben ik ervan overtuigd dat dit moet lukken. Alvast bedankt voor die hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom Vaanholt

Reputatie 7
Badge +19

@Tom nieuwe klant Fijn dat je de opties om 2.4 en 5 GHz in te stellen te zien krijgt, dat betekent dat je de nieuwe update hebt. Je leest er meer over in het startbericht van ons Box 12 mesh update topic. Ik raad je ook aan om de laatste reacties eens door te lezen voor tips en tricks, en gebruikerservaringen.

Reputatie 3
Badge

Hoi Alexandra,

 

Dank voor je berichtje. Inmiddels ben ik ingelogd op het modem. En ik zie dat ik zowel 2,4 als 5 GHz “up en down” kan zetten. Ik maak gebruik van wifi schakel verlichting via de Google assistant. En deze werkt enkel via 2,4 GHz. Kun je me misschien vertellen hoe ik dit nu verder instel? Ben er helaas niet zo in thuis. Maar met een beetje hulp ben ik ervan overtuigd dat dit moet lukken. Alvast bedankt voor die hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom Vaanholt

Zet alleen je extra WiFi 2,4 ghz aan hiervoor. Pas een goed wachtwoord toe die je kan onthouden en koppel deze verlichting aan de ssid met bijhorend wachtwoord aan de extra WiFi 2g benaming.