Vraag

Kan niet inloggen op modem: krijg melding dns_probe_finished_nxdomain

  • 19 September 2022
  • 8 reacties
  • 66 keer bekeken

Badge

Regelmatig of liever gezegd bijna altijd krijg ik onderstaande melding als ik inlog op mijn experiabox.

Of ik nu 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn in toets maakt niets uit.  We hebben de laatste tijd ook regelmatig dat de Experiabox ineens helemaal uitvalt, dan ligt bekabeld en wifi er gewoon helemaal uit. We hebben al eens gereset, maar ook dit is geen oplossing. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mieni80! Vervelend dat het niet goed lukt in te loggen.

Van welke browser maak je gebruik? En krijg je de melding ook als je in-private browsing gebruikt?

Wil je ook aangeven of er iets speciaals is aan de momenten waarop het wel lukt?

Badge

Hi @Mieni80! Vervelend dat het niet goed lukt in te loggen.

Van welke browser maak je gebruik? En krijg je de melding ook als je in-private browsing gebruikt?

Wil je ook aangeven of er iets speciaals is aan de momenten waarop het wel lukt?

Hallo Bram,

we hebben de Chrome browser. Wat is in-private browsing?

 

ik zou niet weten waarom het soms wel lukt?

 

groet Mieni80

Reputatie 7
Badge +17

@Mieni80 in-private browsing is gebruikmaken van de browser zonder dat deze gebruik maakt van opgeslagen instellingen. En deze onthoudt ook niet welke sites er gebruikt zijn. Bij Google Chrome kan je een nieuwe pagina openen door “Ctrl+Shift+N” tegelijkertijd in te drukken. Je kan ook rechtsbovenin op de drie puntjes klikken en in dat menu kiezen voor “Nieuw incognitovenster”. 

In het nieuwe venster staat “Je bent incognito". Verder kan je deze gebruiken zoals je gewend bent. Als je in deze pagina naar mijnmodem.kpn of 192.168.2.254 gaat, lukt het dan wel gelijk?

Zou je verder willen kijken of, wanneer het wel normaal lukt, je op dat moment iets anders doet?

Als laatste wil ik je vragen of er een speciale reden is waarom je vaak in het modem in moet of wilt loggen. En of daar iets is waar ik bij kan helpen.

Badge

@Mieni80 in-private browsing is gebruikmaken van de browser zonder dat deze gebruik maakt van opgeslagen instellingen. En deze onthoudt ook niet welke sites er gebruikt zijn. Bij Google Chrome kan je een nieuwe pagina openen door “Ctrl+Shift+N” tegelijkertijd in te drukken. Je kan ook rechtsbovenin op de drie puntjes klikken en in dat menu kiezen voor “Nieuw incognitovenster”. 

In het nieuwe venster staat “Je bent incognito". Verder kan je deze gebruiken zoals je gewend bent. Als je in deze pagina naar mijnmodem.kpn of 192.168.2.254 gaat, lukt het dan wel gelijk?

Zou je verder willen kijken of, wanneer het wel normaal lukt, je op dat moment iets anders doet?

Als laatste wil ik je vragen of er een speciale reden is waarom je vaak in het modem in moet of wilt loggen. En of daar iets is waar ik bij kan helpen.

 

@Bram_ net geprobeerd in het incognitovenster, maar ook daar dezelfde melding 

De reden waarom ik in het modem wil is, om dingen na te kijken, een extra WIFI gast aan te maken en/of andere dingen. Dat is zeker niet elke dag of elke week, maar wanneer ik dit wil is dit eigenlijk bijna nooit mogelijk. Volgens mij lukt dit alleen wanneer de cookies en/of geschiedenis wordt gewist.

Badge

Dit heeft te maken met je DNS cache. Wat je kunt doen is even een command prompt openen (Windows vlaggetje + R en typ vervolgens cmd en klik op de knop Ok. Er verschijnt een zwart venster waar je het volgende commando ingeeft: ipconfig /flushdns

 

Je krijgt dan een melding dat de DNS cache is leeggemaakt waarna je wel weer kunt inloggen op je modem zonder problemen. 

Badge

Dit heeft te maken met je DNS cache. Wat je kunt doen is even een command prompt openen (Windows vlaggetje + R en typ vervolgens cmd en klik op de knop Ok. Er verschijnt een zwart venster waar je het volgende commando ingeeft: ipconfig /flushdns

 

Je krijgt dan een melding dat de DNS cache is leeggemaakt waarna je wel weer kunt inloggen op je modem zonder problemen. 

 

@Edgar81  Dit heb ik vanmorgen geprobeerd, helaas zonder succes 😔

Reputatie 7
Badge +17

@Mieni80 zou je nog willen laten weten of je een virusscanner op je computer aan hebt staan? Bijvoorbeeld Avast?

Badge

@Mieni80 zou je nog willen laten weten of je een virusscanner op je computer aan hebt staan? Bijvoorbeeld Avast?



@Bram_  Ik heb KPN veilig erop staan 😀