Beantwoord

Kan niet meer inloggen op de Box 12

  • 18 March 2023
  • 25 reacties
  • 19115 keer bekeken

Badge

Goedendag KPN,

Gisteren met medewerker Steven gesproken over de Experiabox V12 over het feit dat inloggen in de modem niet mogelijk is terwijl ik m'n wachtwoord niet heb veranderd 17 April pas een update van kracht dan wel weer mogelijk zou kunnen zijn....pff.

Medewerker heb ik later licentie gegeven om van afstand mijn modem te resetten maar is zijn afspraak niet na gekomen.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 March 2023, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 3
Badge

Klinkt als hetzelfde probleem wat ik heb(zie ook dit topic). Ik wacht intussen de update wel af. 
Bij mij konden ze eerst op afstand niet eens het wachtwoord wijzigen en hebben ze een nieuw modem gestuurd. Is even goed gegaan toen maar na een tijdje kon ik dus ineens niet meer inloggen.

Ik wacht nu wel ff de update af (heb het toch te druk met andere zaken en projectjes thuis).

Er werden mij wel diverse goedbedoelde tips gegeven om de inlogpagina te kunnen bereiken maar dat was geen oplossing voor het niet kunnen wijzigen van het wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Sebastiaan83@HertogBas, welkom (terug).

Sinds de laatste update is er geen beveiligingscertificaat meer voor het benaderen van de webinterface van de Box 12.

Je kunt inloggen op de webinterface met het IP adres (192.168.2.254) of met de url mijnmodem.kpn. Beide kun je dan invullen met http of https ervoor. Het beveiligingscertificaat van het modem zorgt ervoor dat je de webinterface kunt bereiken via https.

Een dergelijk certificaat heeft altijd een bepaalde einddatum. Het huidige certificaat van de Box 12 verloopt binnenkort. Daarom in deze update een aanpassing zodat er geen beveiligingsertificaat meer nodig is.

Na de update leiden alle bovengenoemde manieren van inloggen naar http://mijnmodem.kpn.

 

Hiermee is het inloggen in de basis juist makkelijker geworden. Maar, sommige browsers vinden dit lastig. Die verwachten dan alsnog wel een certificaat. En als die er dan niet is, dan geven ze een waarschuwing.

Daarvoor hebben we dan de volgende tips:

Let op! Lukt inloggen niet van mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt. Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Wat betreft wachtwoord wijzigen, of meldingen over verkeerd wachtwoord: dit zien we soms ook voorkomen. Het gaat dan meestal om mensen die het wachtwoord hebben gewijzigd via een browser en dan later via een andere browser proberen in te loggen. Probeer in zo'n geval dezelfde browser als waarin je het wachtwoord hebt gewijzigd om ook in te loggen. 

 

Het wachten op een volgende update is in dit geval niet de beste optie. Het kan namelijk nog een poos duren voor je de update krijgt. De aankomende update voor de Box 12 zit op dit moment in testuitrol. Er is nog niet bekend wanneer en in welke mate dit algemeen uitgerold gaat worden.

Badge

Goedenavond Erik,

Heb bovenstaande wat jij schreef alles geprobeerd om in mijn modem V12 te komen. Helaas ik mijn zonnepanelen en Resedio thermostaat niet monitoren.

Gr, Sebastiaan 

Reputatie 7
Badge +30

Het is nog niet gelukt om in te loggen, @Sebastiaan83?

Of is het inloggen wel gelukt maar heb je andere issues/vragen over de verbinding met je zonnepanelen/thermostaat?

Badge

Nee, stuur mij maar een nieuwe Eperiabox V12 toe.

 

Telefonisch zijn jullie amper bereikbaar voor "Trouwe klanten"

Reputatie 7
Badge +30

Met de informatie die ik op dit moment van je heb, is het niet mogelijk om de Box 12 te vervangen, @Sebastiaan83.

Je geeft aan dat je alle stappen die ik aangaf geprobeerd hebt en dat het dan alsnog niet wil. Kun je hier wat meer toelichting op geven?

Welke browsers heb je gebruikt? Heb je eventueel ook verschillende apparaten (computer, telefoon, etc.) geprobeerd? Lukt het via de KPN Thuis app ook niet om in te loggen?

Wat voor foutmelding of -meldingen krijg je te zien?

Heb je ook zelf een reset geprobeerd?

alles geprobeerd om in te loggen op mijn modem

helaas niks werkt.

verschillende browsers gebruikt en mobiel maar hij pakt de wachtwoorden gewoon niet.

schijnt dat maar weinig klanten daadwerkelijk kunnen inloggen op Mijn modem…...

Bij mij lukt het alleen als ik Internet Explorer gebruik. Dus niet met Edge , Chrome en Firefox.

Reputatie 2

ik heb dit probleem ook gehad.

Modem resetten (1 keer via de browser, 1 keer hard reset) betekent alle instellingen kwijt en 30 minuten onstabiel internet en TV.

Via Edge en Chrome geprobeerd, steeds foutmelding

Cookies en cache geleegd, helpt niet

UIteindelijk gelukt via firefox, uren mee bezig geweest.

Kan KPN niet gewoon zorgen dat het werkt , ipv allemaaal workarounds, hoe moeilijk kan het zijn??

Ligt dus aan de veiligheidscertificaten bij edge en chrome?

Reputatie 7
Badge +30

Probleem van het probleem is, dat het niet algemeen voorkomt. Het lijkt wel zo omdat er op het forum regelmatig melding van wordt gemaakt. Maar al die mensen waarbij er niets aan de hand is, die komen dat niet hier vertellen :)

We hebben, in de laatste updates voor de Box 12 op de huidige firmware hier al verbeteringen in kunnen aanbrengen. En in aanvulling daarop werkt voor veel mensen een van de gegeven tips/workarounds. In de huidige firmware gaan we geen verdere updates meer uitvoeren.

Zoals aangegeven zijn we bezig met de uitrol van volledig nieuwe software op de Box 12. Hiermee is inloggen geen probleem meer. Deze software gaat nu eerst nog naar mensen die alleen een Box 12 hebben aangesloten, zonder wifipunten van KPN. De rest volgt daarna. 

Reputatie 2

Dank Eric voor het bericht.

Het heeft altijd goed gewerkt, en blijkbaar na een software upgrade van KPN niet meer, dus dat moet altijd terug te herleiden zijn. En het feit dat de software upgrades niet actief gecommuniceerd worden naar klanten is het heel frustrerend als iets niet werkt en het dus aan de KPN software ligt .

Dan ga je uren proberen om het werkend te krijgen

Dus ik denk dat de kpn software beleid wel wat beter kan.

Heb je enig idee wanneer deze software update komt, ik heb geen kpn wifi punten, maar een deco mesh netwerk?

Reputatie 7
Badge +30

De meest recente software update (voor de huidige, nog beperkte, uitrol van de nieuwe) was de update naar SGEJ1000060E. Die is in september 2022 uitgevoerd. Die update heeft juist veel van de bestaande issues rondom inloggen verholpen. Waar de resterende meldingen dan precies aan liggen is helaas ook niet geheel duidelijk. 

Software upgrades worden individueel gecommuniceerd als er merkbare impact is voor klanten. 60E had geen merkbare impact, dus daarbij is geen individuele communicatie gedaan. Maar voor de updates ervoor zijn klanten via sms geïnformeerd. Meer informatie over het verloop van de updates daarvoor vind je in dit topic

Wat betreft de huidige uitrol, die is gaande. Maar het is helaas niet te zeggen wie wanneer aan de beurt is. Wel ben jij, zolang je geen KPN wifipunten gebruikt, wel onderdeel van de groep die als eerste voltooid gaat worden.

Reputatie 2

Nou ja, er is weer wat verandert (inlog scherm) dus weer een software upgrade zonder bericht !!!! en nu lukt het insignen ook met firefox niet meer en kan ik helemaal niet meer in de modem komen

 

KPN : jullie maken er een zooitje van met al die onaangekondigde updates en niet kunnen insignen op de modem!!! beetje software ontwikkelaar zou dit toch moeten kunnen oplossen?

En dan krijg ik als antwoord dat het password niet goed is terwijl dat het niet is, want in mijn password kluis heb ik dat opgeslagen en is vorige week dat insignen wel gelukt,.

Dan ben je zo maar weer uren bezig met het restten van het password terwijl het daarna dan nog steeds niet werkt

Help!!! wat te doen 

 

Reputatie 7
Badge +8

Welke software versie en modem type hebben we hier mee te maken?

Reputatie 2

Firmwareversie V12.C.23.04.28UI-versie 06-06-2023_HF1

Kpn experiabox12

 

Firmwareversie V12.C.23.04.28UI-versie 06-06-2023_HF1

Kpn experiabox12

 

Hier moet je gewoon zonder problemen op in kunnen loggen @bkrol01 .

Anders de modem even een fabrieks reset geven en inloggen met de gegevens die op de modem staan.

 

Reputatie 2

Weet je het zeker? Want dan zijn de instellingen weer weg en duurt het weer 15 minuten voordat alles weer up en running is.

Waardeloos dat dit steeds moet, kan die software niet van wat betere kwaliteit worden. 

Het feit dat je de boodschap krijgt dat je password niet klopt terwijl dat het zeker niet is geeft al aan dat het rammelt.

Reputatie 7
Badge +8

Weet je het zeker? Want dan zijn de instellingen weer weg en duurt het weer 15 minuten voordat alles weer up en running is.

Waardeloos dat dit steeds moet, kan die software niet van wat betere kwaliteit worden. 

Het feit dat je de boodschap krijgt dat je password niet klopt terwijl dat het zeker niet is geeft al aan dat het rammelt.

Zou eerst eens bij de browser beginnen en daar de historie en cache leeg gooien of een incognito window starten. De browser staat waarschijnlijk nog oude informatie te gebruiken omdat de software wel veranderd is maar de contact url nog steeds identiek is aan de voorgaande softwareversie.

En ondertussen is de V12.C.23.04.32 versie uitgebracht. Upgraden kan via instellingen menu als het inloggen lukt.

Reputatie 2

Inderdaad modem resetten heeft het probleem verholpen , dank u 

gelijk maar weer software upgrade gedaan

Tot nu toe alles up en running als een zonnetje

wel jammer dat dit zo'n gedoe geeft

Reputatie 2

en na een software update weer dit probleem. V12 C23.04.36 van 30-08-2023

ik  ga maar weer resetten

Reputatie 7
Badge +8

en na een software update weer dit probleem. V12 C23.04.36 van 30-08-2023

ik  ga maar weer resetten

Was dit een update die in de nacht langs is gekomen of is dit zelf gestart via de web interface?

Beide kan. Ik heb de modem ook handmatig bijgewerkt en wordt daarna herstart.

Reputatie 2

Was handmatige update, zag hem toevallig staan.

Herstart was niet genoeg, moest resetten naar fabrieksinstellingen. Dus instellingen weer kwijt.

Ok, nu ga ik iets raars zeggen:
Het wachtwoord wat achterop het modem staat werkt niet bij mij, ook niet na resetten van de modem.
Ik heb de QR-code gescand om er zeker van te zijn dat het wachtwoord klopt, ik heb het met copy and paste in het wachtwoordveld gezet (zonder extra spatie o.i.d. erachter).

Dus.. toen heb ik het ook nog een keer handmatig ingevuld.. en toen werkte het wel! Ik heb de Chrome browser gebruikt. Zou plakken in dat wachtwoordveld misschien niet werken??

Willen de mensen bij wie het niet werkt het wachtwoord eens handmatig invullen?

Hallo Allemaal,

Sinds deze week overgestapt naar KPN Glasvezel en na wat gedoe alles werkende. Vandaag wil ik de ‘SuperWifi’ punten gaan verplaatsen om een betere dekking te krijgen. Tot gisteren kon ik nog via Edge inloggen op het modem (een KPN box 12) maar na een update van Edge vanochtend is dat ook niet meer mogelijk. Chrome ging al niet en werkt nog steeds niet, net Brave geïnstalleerd welke ook niet werkt. Firefox vervolgens geïnstalleerd welke nog wel werkt. Via de KPN ‘thuis’ app werkt dit ook nog wel maar op een groot scherm is toch wel iets beter.

Ik kan verder dus deze info helpt anderen wellicht die met hetzelfde probleem zitten.

Fijn weekend!