Beantwoord

KPN Box 12, inloggen lukt niet

  • 6 December 2022
  • 5 reacties
  • 1602 keer bekeken

Ik kan niet meer inloggen op mijn KPN box 12.

Om een of andere reden pikt hij het wachtwoord niet meer.

Ik heb het modem een reset gegeven, het rode lampje ging aan, daarna is het modem opnieuw opgestart.

Ook hierna kon ik niet inloggen met het admin password op de achterkant van het modem.

Tot mijn verbazing is ook het wifi pasword ongewijzigd gebleven en alle tablets en kamera's bleven gewoon wifi houden zonder opnieuw in te loggen.

Wie kan me verder helpen?

Wat doe ik fout?

Met groet 

Theo

 

icon

Beste antwoord door Nick83 6 December 2022, 20:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Probeer het eens met een andere browser... Edge bijvoorbeeld? 

een andere browser brengt niks. Al geprobeerd.

Dat het modem zich niet laat resetten, staat hier ook los van.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @kleinesloper 

 

Je modem is waarschijnlijk wel gereset, de WiFi gegevens worden daarna automatisch weer teruggezet vanaf een server van KPN, alle overige instellingen zijn wel terug naar de default instellingen.

 

Probeer eens of je via deze link kan inloggen in het modem: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Al dat niet lukt welke melding krijg je dan?

Ik heb je link geprobeerd. Hij werkt niet met het paswoord van het modem(achterkant) en ook niet met mijn paswoord dat tot enkele maanden geleden heeft gewerkt. (heb al een lange tijd niet meer ingelogd).

Nu nog een vreemde reactie.

Via mijn Android tablet heb ik de KPN thuis app opgestart.

Hier kun je een paswoord aanmaken om in te loggen op het modem. Ik kan inderdaad via de thuis app inloggen. (Eerste keer dat ik hier een paswoord heb aangemaakt)

Met dit paswoord heb ik twee keer kunnen inloggen op het modem via mijn PC. (windows 10)

Daarna kreeg ik de melding:

"Communicatiefout met de gateway”

Dit zegt me verder niet veel.

Dus als u een oplossing weet hou ik me aanbevolen.

Overigens: Alles werkt zoals het moet werken.

Groet

kleinesloper

Ik heb net ingelogd met de browser van Firefox, EN HET WERKT