KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178460 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Dit zie ik via pc

 

Prima post… dan weet je tenminste wat je hiermee in huis haalt.

Kon het trouwens niet zo snel vinden in de beschrijving of de reacties en misschien staat er ook niet: is er een maximum aantal voor de IP-reserveringen zoals bij de EBV10? Bij de experia was er een maximum van 10… 

@Henry7581  je bent niet de eerste met deze vraag, maar het antwoord is altijd hetzelfde.

KPN vervangt alleen modems die defect of verouderd zijn. De Experia Box v10 is een recent en gangbaar model, niets mis mee.

Naar mijn idee voegen die modem upgrades meestal weinig toe. Bij de v12 is dat door WiFi6 een uitzondering.

Maar ook WiFi6 is niet per definitie een voordeel Als je (hele) oude WiFi apparaten hebben die WiFi6 niet ondersteunen, moet je WiFi6 uitschakelen en heb je er niets aan. Als je niet veel (<10) WiFi apparaten in gebruik hebt, is de winst ook maar beperkt. Dus eigenlijk alleen als je veel (>10) WiFi apparaten hebt en al deze apparaten kunnen met WiFi6 overweg (dus niet al te oud), dan heb je op dit moment baat bij WiFi6. Naarmate er meer WiFi6 apparaten komen en oude apparaten afgevoerd zijn, ga je er meer profijt van hebben, maar dan zijn we weer een paar jaar verder.

Maar kan het dus bij de V12 ook?

Op de V12 zet je niet de wifi uit maar geef je apparaten toegang tot Internet binnen bepaalde tijdslots. Dit kan je per apparaat aangeven.

Snap ik maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil de Wifi op bepaalde tijdstippen voor alle apparaten uit. Dat kan dus met de V10. Kan het ook bij de V12?

De wifi gaat niet uit, maar je kunt wel alle apparaten in éèn keer de toegang ontzeggen voor een tijdslot. Dat komt op hetzelfde neer tenzij het je om de "straling" te doen is.

Als het om straling te doen is, dan werkt WiFi op het modem uitschakelen averechts. Zodra het WiFi signaal op het modem verdwijnt, gaan alle apparaten zoeken naar WiFi, ofwel op maximaal vermogen zoeken naar een WiFi punt. Je schakelt dus op één plek WiFi uit en alle andere WiFi apparaten gaan vervolgens maximaal zenden.

Om straling te minimaliseren kan je beter de WiFi op je modem ingeschakeld laten. Als je WiFi op je modem ingeschakeld blijft, zullen de andere apparaten - de zogenaamde clients - verbonden blijven en als ze niet in gebruik zijn met een minimaal zendvermogen (slaapstand) slechts af en toe kortstondig uitzenden om te controleren of de WiFi nog bereikbaar is. Dat is vele malen minder dat het zoeken naar een WiFi modem dat er niet is.

Overigens is het reduceren van straling door WiFi onzin omdat WiFi slechts heel weinig zendvermogen heeft, slechts enkele milliwatts. Een radiator van je CV straalt honderdduizend keer meer straling (infrarood) uit. CV uitschakelen reduceert dus substantieel veel meer straling.

Reputatie 1

Is het niet mogelijk om de 2.4GHz en 5GHz SSID’s te scheiden en ze een aparte naam te geven?

Nee, dat is niet mogelijk.

 

i would also like to have the option of different names for your wifis, now i need to disable 2.4 altogether so that my phone connects only on 5G. that said, some older devices don’t connect to 5.

Reputatie 1

Maar kan het dus bij de V12 ook?

Op de V12 zet je niet de wifi uit maar geef je apparaten toegang tot Internet binnen bepaalde tijdslots. Dit kan je per apparaat aangeven.

Snap ik maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil de Wifi op bepaalde tijdstippen voor alle apparaten uit. Dat kan dus met de V10. Kan het ook bij de V12?

De wifi gaat niet uit, maar je kunt wel alle apparaten in éèn keer de toegang ontzeggen voor een tijdslot. Dat komt op hetzelfde neer tenzij het je om de "straling" te doen is.

Als het om straling te doen is, dan werkt WiFi op het modem uitschakelen averechts. Zodra het WiFi signaal op het modem verdwijnt, gaan alle apparaten zoeken naar WiFi, ofwel op maximaal vermogen zoeken naar een WiFi punt. Je schakelt dus op één plek WiFi uit en alle andere WiFi apparaten gaan vervolgens maximaal zenden.

Om straling te minimaliseren kan je beter de WiFi op je modem ingeschakeld laten. Als je WiFi op je modem ingeschakeld blijft, zullen de andere apparaten - de zogenaamde clients - verbonden blijven en als ze niet in gebruik zijn met een minimaal zendvermogen (slaapstand) slechts af en toe kortstondig uitzenden om te controleren of de WiFi nog bereikbaar is. Dat is vele malen minder dat het zoeken naar een WiFi modem dat er niet is.

Overigens is het reduceren van straling door WiFi onzin omdat WiFi slechts heel weinig zendvermogen heeft, slechts enkele milliwatts. Een radiator van je CV straalt honderdduizend keer meer straling (infrarood) uit. CV uitschakelen reduceert dus substantieel veel meer straling.

i can totally disagree, we always switch off completely the router every night, so wireless and internet, as i don’t want it and all phones are off, so no device is lurking for that.

 

result, i do have dreams - with wireless on at night, i dont have dreams so yes the wireless does interfere with your brain, test it out and tell me if you dream more or not.

Reputatie 1

Follow up on previous post:

i would like to make a feature request for the KPN box 12 to have 2 wireless AP with different names for 2.4 and 5 ghz.

My phone keeps jumping from one to the other while using Signal because they have the same name.

I have just tested with 2.4 disabled and works perfect.

How do i do that?

Thanks

Reputatie 7

How do i do that?

Buy wifi accesspoints that support different SSID's for 2.4 and 5 GHz.

Almost all wifi accesspoints support that except the wifi accesspoints of KPN.

Please note that KPN promised to support different SSID's, the question is ... when.

Reputatie 1

Is quite stupid having AP with same name simply. Why do I need to spend money for such a basic function?

 

And like i said it creates interferences when a device hops between bands on the same name. Thats whats happening for me.

Goedemorgen,

 

Hier in Breda wordt glasvezel gelegd en eind van de maand komen ze ons aansluiten.  
 

Heb nu een set TP Link Deco’s naar volle tevredenheid ik gebruik (modem in bridge) en deze wil ik blijven gebruiken. 
 

Is bridgemodus inmiddels mogelijk op v12 box?

Reputatie 7

Is bridgemodus inmiddels mogelijk op v12 box?

Nee, dat is niet mogelijk en die optie zal er ook niet gaan komen.

Heb je alleen Internet of ook TV van KPN?

@wjb Internet en TV via KPN. 
 

Dat is balen, betekend dus deco’s in AP mode en  daardoor verlies van functionaliteit 😏

Reputatie 7

Of de Deco's op de Experia/KPN Box als DMZ Host instellen.

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box"

@wjb dank je voor de info, ga ik eens even lezen. 

Hallo . Dit is echt top informatie. Kan jij niet keer bij ons thuis alles goed regelen we hebben de v10 box staan maar die app thuis werkt niet en we komen er niet meer in en we hebben alles geprobeerd maar niks werkt en kpn weet het ook niet 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo . Dit is echt top informatie. Kan jij niet keer bij ons thuis alles goed regelen we hebben de v10 box staan maar die app thuis werkt niet en we komen er niet meer in en we hebben alles geprobeerd maar niks werkt en kpn weet het ook niet 

Dit topic gaat over de KPN Box 12. Niet over de Experiabox. 

Wellicht al gevraagd (kan het echter niet vinden), maar kan deze box op basis van SNMP worden uitgelezen? En geldt het antwoord dan zowel voor particulieren als voor een MKB aansluiting? 

Ik had hiervoor Fritzbox via Trined. Daarin had ik de mogelijkheid vanuit een getoond overzicht van alle verbonden [bekende] apparaten, alle andere [not connected] apparaten per definitie met een simpele klik buiten te sluiten. Dus als een nieuw apparaat wilde connecten, kon dat pas als ik de blokkade ophief.

Dat was/ is een hele goede beveiliging om niet geautoriseerde verbindingen tegen te gaan.

Bij de B12 zie ikdat niet. Ja kan met Mac adressen aan de gang maar dat is niet helemaal waterdicht en omslachtig.

 

Of heb ik wat gemist ?

Reputatie 7
Badge +24

Bij de B12 zie ikdat niet.

Klopt, de KPN Box heeft het niet. 

Dat was/ is een hele goede beveiliging om niet geautoriseerde verbindingen tegen te gaan.

Je kan ook gewoon zorgen dat onbekenden niet je WiFi wachtwoord kennen. 

Bij de B12 zie ikdat niet.

Klopt, de KPN Box heeft het niet. 

Dat was/ is een hele goede beveiliging om niet geautoriseerde verbindingen tegen te gaan.

Je kan ook gewoon zorgen dat onbekenden niet je WiFi wachtwoord kennen. 

Tjsa….. zinvolle bijdrage

Meer sloten zorgen voor meer veiligheid. En wat Fritzbox kan is een zeer stevige beveiliging. Meer dan een pswd dat is

Reputatie 7
Badge +24

Bij de B12 zie ikdat niet.

Klopt, de KPN Box heeft het niet. 

Dat was/ is een hele goede beveiliging om niet geautoriseerde verbindingen tegen te gaan.

Je kan ook gewoon zorgen dat onbekenden niet je WiFi wachtwoord kennen. 

Tjsa….. zinvolle bijdrage

Meer sloten zorgen voor meer veiligheid. En wat Fritzbox kan is een zeer stevige beveiliging. Meer dan een pswd dat is

Nee, dat is onzin. Dat is geen veiligheid, dat is paranoïde. Heeft u bij u huis ook 2 verschillende sleutels op de voordeur die u alletwee moet gebruiken om binnen te komen? 

Reputatie 7

Heeft u bij u huis ook 2 verschillende sleutels op de voordeur die u alletwee moet gebruiken om binnen te komen? 

Ik wel, de eerste ziet er zo uit…

...en de tweede zo…

 

Niet nodig, kan de deur openlaten als ik zou willen😱😱😱😁

Geintje, we hebben een kat.

 

Bij de B12 zie ikdat niet.

Klopt, de KPN Box heeft het niet. 

Dat was/ is een hele goede beveiliging om niet geautoriseerde verbindingen tegen te gaan.

Je kan ook gewoon zorgen dat onbekenden niet je WiFi wachtwoord kennen. 

Tjsa….. zinvolle bijdrage

Meer sloten zorgen voor meer veiligheid. En wat Fritzbox kan is een zeer stevige beveiliging. Meer dan een pswd dat is

Nee, dat is onzin. Dat is geen veiligheid, dat is paranoïde. Heeft u bij u huis ook 2 verschillende sleutels op de voordeur die u alletwee moet gebruiken om binnen te komen? 

 

ja mijn voordeur is in principe dubbellocked. Door spec type sleutel en door wijze van de veiligheids slots in de deuren, waardoor je 2 keer moet draaien om de deur open te krijgen. Aanbevolen door de politie. En de derde lock is de husky / herdershond.

 

en mijn auto heeft ook dubbele beveiliging start beveiliging zoals elke auto en nog indoor sensor beveiliging die ook aan de starter is gekoppeld. Dus ook al kraken ze deur, komen ze nog niet weg. Ook niet met short circuit truukjes,.

 

Als je niets zinnigs te melden heb, behalve persoonlijke aanvallen, stel ik voor dat je wat anders gaat doen in je leven.

Met je paranoide...

Reputatie 7
Badge +24

Als u een MAC filter wilt, net zoals u bij Trined had, dan kunt u kiezen voor een fritzbox van KPN:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Of er zelf 1 aanschaffen.