KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178467 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Maar kan het dus bij de V12 ook?

Op de V12 zet je niet de wifi uit maar geef je apparaten toegang tot Internet binnen bepaalde tijdslots. Dit kan je per apparaat aangeven.

Snap ik maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil de Wifi op bepaalde tijdstippen voor alle apparaten uit. Dat kan dus met de V10. Kan het ook bij de V12?

Reputatie 7

Maar kan het dus bij de V12 ook?

Op de V12 zet je niet de wifi uit maar geef je apparaten toegang tot Internet binnen bepaalde tijdslots. Dit kan je per apparaat aangeven.

Snap ik maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil de Wifi op bepaalde tijdstippen voor alle apparaten uit. Dat kan dus met de V10. Kan het ook bij de V12?

De wifi gaat niet uit, maar je kunt wel alle apparaten in éèn keer de toegang ontzeggen voor een tijdslot. Dat komt op hetzelfde neer tenzij het je om de "straling" te doen is.

Maar kan het dus bij de V12 ook?

Op de V12 zet je niet de wifi uit maar geef je apparaten toegang tot Internet binnen bepaalde tijdslots. Dit kan je per apparaat aangeven.

Snap ik maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil de Wifi op bepaalde tijdstippen voor alle apparaten uit. Dat kan dus met de V10. Kan het ook bij de V12?

De wifi gaat niet uit, maar je kunt wel alle apparaten in éèn keer de toegang ontzeggen voor een tijdslot. Dat komt op hetzelfde neer tenzij het je om de "straling" te doen is.

En het gaat mij dus om de wifi uit te zetten niet apparaten te ontzeggen en te blijven zenden.

Hallo allemaal,

Ik las dat er twijfel was of de 12 met SUPER wifi werkt, ik kan bevestigen dat dit hier prima werkt.

Heb er een beneden en een boven werkt prima.

Wil ik even terug komen op bovenstaand stukje over de DNS aanpassen.
Dit kan (bijv 8.8.8.8 of 1.1.1.1 of 4.4.4.4 en noem maar op, standaard is 192.168.2.254 de DNS (dus de KPN DNS).

Als je http://192.168.2.254 gebruikt om in het modem webbased te benaderen dan kan het zijn dat dit niet meer werkt.
Immers snapt de KPN dns server https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ wel maar de google en andere DNS servers snappen dit niet.

Dus even je hosts file aanpassen dan werkt het weer.
Gaat simpel mensen met windhoos (heb gelezen dat die nog bestaan) ga naar c:\windows\system32\drivers\etc en pas de hosts file aan door de regel:

192.168.2.254       mijnmodem.kpn toe te voegen met een plain asci NIET met word of andere programma's) voor Linux gebruikers:
sudo nano /etc/hosts n voeg hier de regel     192.168.2.254        mijnmodem.kpn     toe

Als je een dosbox (windowslogo en dan cmd typen) of bij linux CTR-ALT-T alle drie tegelijk indrukken.
Als je dan ping mijnmodem.kpn typt moet je een goed antwoord zien anders heb je een foutje gemaakt evt de pc opnieuw starten.

Deze kleine opmerking als je een ander DNS gaat gebruiken.
 


Mijn vraag is echter, is er iemand die een idee heeft hoe je op de WAN kant van het modem VPN kunt gaan gebruiken ?

Immers als je op de buitenkant van je modem (de WAN kant dus) VPN voor elkaar hebt dan gaat alles in je netwerk (bekabeld en Wifi) vanzelf ook via de VPN zonder dat daar te installeren.
Immers gaat dan alles via de WAN.

En een tweede vraagje is.

Ik ben het volgende van plan.

Alles in mijn netwerk heeft een vast IP wil nu DHCP uitzetten.

Dit is mijn eerste KPN doosje heb pas sinds vrijdag een aansluiting, weet dus niet of het TV doosje een vast IP adres nodig ?(volgens mij heet dat kleine doosje experia) het gaat dus om het kleine doosje waar je tv mee kijkt (zeg maar de KPN Top Box.

Immers als DHCP uit staat blijven los van wachtwoorden en uitsluitend op MAC adres toegang geven de hackers veel werk om dan nog binnen te komen.

Goede beveiliging is een serie van maatregelen en DHCP uitzetten is daar een belangrijk onderdeel van.

Ik dank een ieder voor tips

Verder is de 12 echt een leuk doosje

Dank en groeten

 

Reputatie 7
Badge +24

VPN kan niet, word niet ondersteund. En dhcp uit zetten kan ook niet. Heeft ook geen enkele toegevoegde waarde wat betreft veiligheid zoals u suggereerd.

Reputatie 6
Badge +3

Hmmm interessant. KPN maakt meer en meer gebruik van haar eigen top level domain: .kpn

Maar nu valt mij op dat ik via mijn Box 12 deze site niet kan openen: https://www.overons.kpn/nl/

 

Zet ik wifi uit en ga ik via 4G dan werkt het wel.

De site https://mijnmodem.kpn doet het overigens prima. 
 

Meer mensen dit fenomeen gezien? Lees nogal graag de KPN nieuwsberichten. Maar dat lukt mij dus niet meer sinds de .kpn link gebruikt wordt. 

Reputatie 7
Badge +16

Klopt @Alpha89, overons.kpn werkt al een tijdje niet meer. Viel mij ook al op. Dit heb ik even gemeld zodat er naar gekeken kan worden. 

Reputatie 6
Badge +3

Aan top @ChrisWissink dankjewel!

Reputatie 7
Badge +24

Nou... werkt hier wel hoor...

 

Reputatie 7
Badge +16

@Nick83, hier al weken niet meer op iPhone, iPad en Windows. 

 

Reputatie 7

Via de V12 lukt het niet om overons.kpn te openen…

...omdat het IP adres niet gevonden kan worden.

 

Terwijl overons.kpn via mijn EdgeRouter wel te bereiken is...

...omdat dan het IP adres dan wel gevonden wordt.

 

Reputatie 7
Badge +25

Het probleem met overons.kpn is doorgezet naar de technische mensen om te onderzoeken!

Bedankt. Dit brengt licht in de duisternis. Zou eigenlijk gewoon ingesloten moeten worden bij de box.

Ik heb vandaag een v12 gekregen bij mijn glasvezel aansluiting. Nadat alles werkte was ik verbaasd dat ik geen IPv6 zag in mijn netwerk.

De v12 staat niet in de lijstjes die IPv6 ondersteunen (maar de lijstjes zijn oud en de v12 nieuw). Weet iemand of IPv6 kan met deze router?

Is IPv6 nog niet uitgerold in mijn gebied? Een paar jaar geleden had ik hier Telfort glas, die had wel al IPv6 en is ook KPN infra toch?

 

Reputatie 7

De V12 ondersteunt nog geen IPv6. Dit zal wel gaan komen, maar de vraag is ... wanneer?

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem met overons.kpn is doorgezet naar de technische mensen om te onderzoeken!

Thanks Paul!

Reputatie 7
Badge +25

De V12 ondersteunt nog geen IPv6. Dit zal wel gaan komen, maar de vraag is ... wanneer?

Klopt wat je aangeeft, en ik kan die vraag nog niet beantwoorden helaas.

Reputatie 1

Heeft de V12 ook de mogelijk om uPnP in te schakelen? En hoe bevalt de V12 voor de mensen die eerst een V10 hadden, beter or slechter? 

Reputatie 7
Badge +21

Jazeker @jwrillmann , ook op de KPN Box 12 kan je UPnP IGD aan/uit zetten.

Ik heb mijn v10 een paar weken geleden vervangen door dit modem en dit bevalt goed.

Reputatie 6
Badge +3

Heeft de V12 ook de mogelijk om uPnP in te schakelen? En hoe bevalt de V12 voor de mensen die eerst een V10 hadden, beter or slechter? 

Ook hier de v10 vervangen. Prima ervaring dusver. Minimaal even stabiel al dan niet beter. Daarnaast behaalt mijn WiFi-6 apparatuur nu hogere snelheden.

prima box dus!

Reputatie 7
Badge +16

Heeft de V12 ook de mogelijk om uPnP in te schakelen? En hoe bevalt de V12 voor de mensen die eerst een V10 hadden, beter or slechter? 

Bevalt prima inderdaad, ik mis alleen de mesh functie (nog) om mee te doen in mijn netwerk van SuperWiFi. Maar die functie komt nog. Fijn ding om in gebruik te hebben overigens. 

Moest wel erg zoeken om bijvoorbeeld de juiste weg naar Port forwarding te vinden en zelf mis ik een beetje de Nederlandse taal op het modem. Maar dat had de v10 volgens mij ook niet. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik vraag mij eigenlijk af waarom ervoor gekozen is de inlog helemaal rechts in het scherm te gooien. Ik zal het namelijk in het midden verwachten. Of is dat alleen gedaan om de foto's mooi uit te laten komen? :thinking:

 

Reputatie 2

De V12 is qua GUI (UI/UX) een flinke verbetering tov de Experia Box V9 ;-)

Vandaag de V12 ingesteld (appeltje/eitje) en alle apparaten in mijn netwerk een eigen naam gegeven. Echter wel meteen de Wifi netwerken uitgeschakeld daar ik Ubiquiti Pro AP's in huis heb….

Mochten andere gebruikers hun apparaten willen voorzien van een naam dit en rare namen tegenkomen, dit is wat ik tot nu toe heb ontdekt bij mij. Dit kan echter wel per huishouden verschillen….

> Kreatel Communications AB » Een tv decoder
> Arcadyan Technology » Een tv decoder

> local host » niet aanpassen….

 



Tip 2
Voor mijn werk gebruik ik o.a. een VPN en Remote desktop applicatie, echter kan ik deze pas gebruiken als ik mijn standaard dns aanpas naar een andere.

Echter als je dit doet (Apple), dan heb je geen toegang meer tot de modem via een browser, je dient dan de DNS weer te veranderen naar de standaard DNS. Of deze als primair instellen.

 

Reputatie 7

Ook op mijn tablet in landscape mode wordt de login rechtsboven geplaatst.

 

In portrait mode wordt de login middenboven geplaatst.

 

Reputatie 2

Op mijn mac via de browser wordt de login rechtsboven geplaatst, dit is best irritant als je gebruik maakt van een password programma zoals 1password, Enpass etc….

Wellicht is dit aan te passen zodat de login venster altijd gecentreerd wordt? Lijkt mij de beste oplossing voor elk apparaat denk ik ;-)