KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178202 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Hoe kan ik in de Box 12 poorten open- of dicht zetten zoals het uitzetten van poort 25? Ik zie geen firewall instellingen namelijk.

Zie Access Control – Port Forwarding

Ok, in welk veld geef ik aan dat deze uit moet staan?

 

Reputatie 7

Als je poort 25 niet wilt doorlaten dan hoef je niets te doen in de firewall.

Alle inkomende communicatie wordt tegengehouden tenzij je een port-forwarding hebt gedefinieerd.

 

Als je poort 25 niet wilt doorlaten dan hoef je niets te doen in de firewall.

Alle inkomende communicatie wordt tegengehouden tenzij je een port-forwarding hebt gedefinieerd.

 

Klopt enkel voor de inkomende poort 25, maar moet het ook dichtzetten voor de uitgaande poort 25, en die staat open.

Reputatie 7

Als je poort 25 niet wilt doorlaten dan hoef je niets te doen in de firewall.

Alle inkomende communicatie wordt tegengehouden tenzij je een port-forwarding hebt gedefinieerd.

Klopt enkel voor de inkomende poort 25, maar moet het ook dichtzetten voor de uitgaande poort 25, en die staat open.

Waarom zou je die dan dicht willen zetten?

Reputatie 7
Badge +24

Als je poort 25 niet wilt doorlaten dan hoef je niets te doen in de firewall.

Alle inkomende communicatie wordt tegengehouden tenzij je een port-forwarding hebt gedefinieerd.

 

Klopt enkel voor de inkomende poort 25, maar moet het ook dichtzetten voor de uitgaande poort 25, en die staat open.

Kan niet op de KPN Box. Of op welke andere router van KPN dan ook.

Als je poort 25 niet wilt doorlaten dan hoef je niets te doen in de firewall.

Alle inkomende communicatie wordt tegengehouden tenzij je een port-forwarding hebt gedefinieerd.

 

Klopt enkel voor de inkomende poort 25, maar moet het ook dichtzetten voor de uitgaande poort 25, en die staat open.

Kan niet op de KPN Box. Of op welke andere router van KPN dan ook.

Zeker wel… Ik heb hier ook nog een Experiabox Arcadyan van KPN. Deze heeft in config van de modem een apart firewall menu waarbij je poort 25 volledig (in- en uitgaand) kunt uitzetten. Sowieso kun je voor de veiligheid poort 25 dicht zetten. Uitgaande mail werkt toch via poort 587 tegenwoordig. Daarbij ieder modem behoort de mogelijkheid te hebben om poorten dicht of open te zetten. Als dit niet kan met de Box 12 dan heb ik hier niets aan.

Reputatie 7
Badge +24

Zeker wel… Ik heb hier ook nog een Experiabox Arcadyan van KPN. Deze heeft in config van de modem een apart firewall menu waarbij je poort 25 volledig (in- en uitgaand) kunt uitzetten.

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien

Sowieso kun je voor de veiligheid poort 25 dicht zetten.

Voor welke veiligheid? Welk beveiligingsprobleem los je daar mee op?

Uitgaande mail werkt toch via poort 587 tegenwoordig.

Er zijn wel meer poorten die niet (meer) gebruikt. Dat wil nog niet zeggen dat het nuttig is om die dicht te zetten.

Daarbij ieder modem behoort de mogelijkheid te hebben om poorten dicht of open te zetten. Als dit niet kan met de Box 12 dan heb ik hier niets aan.

 

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Reputatie 7
Badge +24

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Welke Experiabox is dat precies? Volgens mij een hele oude van 15 of 20 jaar oud ofzo? 🤔

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Welke Experiabox is dat precies? Volgens mij een hele oude van 15 of 20 jaar oud ofzo? 🤔

Experiabox Arcadyan VGV7519 

Maakt niet uit hoe oud. Ik krijg nu zakelijk een nieuwe modem waarbij ik geen mogelijkheid om poorten te beveiligen. Dit kan naar mijn mening niet. Ik werk al 15 jaar in de hosting wereld, nog nooit zo iets gezien.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een zakelijk abonnement en krijgt de KPN Box 12? Ik dacht dat KPN bij zakelijke abonnementen altijd de v10 verstrekte.

Reputatie 7
Badge +24

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Dit is overigens acces control. Niet echt een waterdichte methode om poorten dicht te zetten.

U heeft een zakelijk abonnement en krijgt de KPN Box 12? Ik dacht dat KPN bij zakelijke abonnementen altijd de v10 verstrekte.

Ik heb een zakelijk abonnement ja. En heb van de week deze modem gekregen.

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Dit is overigens acces control. Niet echt een waterdichte methode om poorten dicht te zetten.

Als ik met Telnet test wel degelijk. Op deze manier is poort 25 inkomend en uitgaand volledig dicht. Ook wanneer ik test op een ander netwerk.

Reputatie 7
Badge +24

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Dit is overigens acces control. Niet echt een waterdichte methode om poorten dicht te zetten.

Als ik met Telnet test wel degelijk. Op deze manier is poort 25 inkomend en uitgaand volledig dicht. Ook wanneer ik test op een ander netwerk.

Wat bedoelt u met "ander netwerk"?

Reputatie 7
Badge +24

 

Sowieso kun je voor de veiligheid poort 25 dicht zetten.

Voor welke veiligheid? Welk beveiligingsprobleem los je daar mee op?

Uitgaande mail werkt toch via poort 587 tegenwoordig.

Er zijn wel meer poorten die niet (meer) gebruikt. Dat wil nog niet zeggen dat het nuttig is om die dicht te zetten.

 

Reputatie 7

Zakelijk een V12 ... als dat maar goed gaat, dat ding heeft nog een paar kinderziektes.

Waarom wil je poort 25 uitgaand gesloten hebben, wat wil je daarmee bereiken?

 

 

Wat bedoelt u met "ander netwerk"?

Op een ander netwerk testen of ik binnen kan komen op poort 25 inkomend. Maar die standaard uit bij KPN.

Reputatie 7
Badge +24

 

 

Wat bedoelt u met "ander netwerk"?

Op een ander netwerk testen of ik binnen kan komen op poort 25 inkomend. Maar die standaard uit bij KPN.

Dat is logisch dat dit niet gaat. Het gaat erom of de poort binnen vandaan naar buiten dicht is.

Zakelijk een V12 ... als dat maar goed gaat, dat ding heeft nog een paar kinderziektes.

Waarom wil je poort 25 uitgaand gesloten hebben, wat wil je daarmee bereiken?

Ik had snel gezien dat Box 12 niet optimaal is nee. Naast poort 25 wil ik meerdere poorten uitzetten. Ik heb gevoelige informatie op mijn netwerk server staan. Met de Box 12 kun je dus geen poorten uitzetten?

Dat is logisch dat dit niet gaat. Het gaat erom of de poort binnen vandaan naar buiten dicht is.

Ja met de Experiabox Arcadyan VGV7519 wel. Die heeft zijn eigen Firewall functie.

Bij de Box 12 enkel port forward. En daar heb ik niks aan.

Reputatie 7

Naast poort 25 wil ik meerdere poorten uitzetten. Ik heb gevoelige informatie op mijn netwerk server staan.

Ben je bang dat mensen van buitenaf jouw netwerk server kunnen benaderen?

Ben je bang dat medewerkers gevoelige informatie kunnen mailen?

Ben je bang dat er een proces op jouw netwerkserver zelfstandig mails gaat versturen?

Nogmaals, waarom wil je poort 25 uitgaand gesloten hebben, wat wil je daarmee te bereiken?

Reputatie 7
Badge +24

Het plaatje wat u liet zien is ook geen firewall functie. Dat is acces control. 

Naast poort 25 wil ik meerdere poorten uitzetten. Ik heb gevoelige informatie op mijn netwerk server staan.

Ben je bang dat mensen van buitenaf jouw netwerk server kunnen benaderen?

Ben je bang dat medewerkers gevoelige informatie kunnen mailen?

Ben je bang dat er een proces op jouw netwerkserver zelfstandig mails gaat versturen?

Nogmaals, waarom wil je poort 25 uitgaand gesloten hebben, wat wil je daarmee te bereiken?

Ik heb een keer meegemaakt dat ik met mijn IP overal op een blacklist stond. Er was een engine verstopt in een bestand van software dat uitgaand connecties maakte via poort 25.

Ja en als je veel gevoelige informatie hebt, wil je zoveel mogelijk dichten. En niet met een Box 12 waarbij zowat alles open staat.

Reputatie 7
Badge +24

Daar zou ik dan wel eens een schermafdruk van willen zien @Snelle Planga 

Bij deze!

 

Je kunt een pc een static ip geven van bijvoorbeeld 192.168.5.2 met als gateway 192.168.2.254 en dan wandel je over poort 25 zo langs deze ingestelde regel naar buiten.