Updates

KPN Box 12 software update aanvragen

  • 13 April 2023
  • 264 reacties
  • 25467 keer bekeken
KPN Box 12 software update aanvragen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

264 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Er staan in de Product Updates ook al recente updates voor SuperWiFi 1 & 2 om ze voor te bereiden op de nieuwe KPN software en de samenwerking met de KPN Box 12.
Ik volg dit ook met belangstelling.

Reputatie 7
Badge +30

@Roy74, het gaat uiteindelijk een beetje ritsen. We doen dan eerst de Box 12 bij mensen zonder wifipunten. Dan zorgen we dat de SuperWifi 2 de update naar de KPN Software krijgt bij mensen die alleen SuperWifi 2 hebben. En dan kunnen we de Box 12 gaan doen bij mensen die Box 12 én SuperWifi 2 hebben, etc… Precieze planning en volgorde van alles is niet in beton gegoten dus daar kunnen we nog niet zoveel over zeggen behalve het (inmiddels bekende) houd de Product Updates in de gaten 😁

Reputatie 7
Badge +7

Er staan in de Product Updates ook al recente updates voor SuperWiFi 1 & 2 om ze voor te bereiden op de nieuwe KPN software en de samenwerking met de KPN Box 12.
Ik volg dit ook met belangstelling.

Alleen de Experia WiFi moet nog aan bod komen maar dit zal spoedig volgen schat ik in.

Reputatie 7
Badge +7

@Roy74, het gaat uiteindelijk een beetje ritsen. We doen dan eerst de Box 12 bij mensen zonder wifipunten. Dan zorgen we dat de SuperWifi 2 de update naar de KPN Software krijgt bij mensen die alleen SuperWifi 2 hebben. En dan kunnen we de Box 12 gaan doen bij mensen die Box 12 én SuperWifi 2 hebben, etc… Precieze planning en volgorde van alles is niet in beton gegoten dus daar kunnen we nog niet zoveel over zeggen behalve het (inmiddels bekende) houd de Product Updates in de gaten 😁

Ik was toen ik dit topic las in mijn hoofd al aan het ritsen @Erik_ . Het brein aan het werk zetten en vooral goed lezen en dan is het duidelijk. We ritsen vrolijk mee en heb er vertrouwen in dat dit goed gaat verlopen. Het lijkt mij qua planning en technisch een uitdaging om alle combinaties meteen te laten functioneren zonder ellende voor klant. Succes!

Reputatie 7
Badge +21

Klopt @Roy74 , door mijn daarop gerichte vragen in de product updates van Box 12 en SuperWiFi 2 was mij dit ook al duidelijk.

Reputatie 7
Badge +7

Klopt @Roy74 , door mijn daarop gerichte vragen in de product updates van Box 12 en SuperWiFi 2 was mij dit ook al duidelijk.

Je moet soms een beetje combineren voor het totaalplaatje. Ik had die update ook al gelezen inclusief de reacties. Door gerichte vragen van anderen en soms ook van mijn kant krijg je alles helder en dat is het prettige aan het forum. De extra toelichting van Eric maakt het helemaal duidelijk wat de aanpak is.

We gaan box12 ritsen met z’n allen 😁

Reputatie 1

Aangemeld, hopelijk komt de update vlot, fijn dat jullie een aanmeldpagina hebben gemaakt! 

Toch vervelend dat de huidige webgui erg langzaam is :) 

Reputatie 1

Aangemeld. Wachten af.

Wel fijn deze inschrijfmogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is fijn om te lezen. Nog even geduld. :)

Reputatie 7
Badge +11

En dan kunnen we de Box 12 gaan doen bij mensen die Box 12 én SuperWifi 2 hebben

Ik heb nu al medelijden met mijn oud-collega's die het hoe dan ook drukker krijgen door updates die niet helemaal lekker doorlopen. Vraag me af hoe ze dat precies gaan laten verlopen, al vaker meegemaakt dat alle wifipunten de update op hetzelfde tijdstip gaan binnenhalen en er meerdere niet meer werken omdat de master al gaat rebooten terwijl nog niet alles klaar is met downloaden 😂

Reputatie 1
Badge

Oeps, niet goed opgelet. Wij hebben hier Superwifi en ik heb mij aangemeld. Is er een mogelijkheid om af te melden voordat het verkeerd gaat?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Freaktab, ik kan 't niet annuleren! Maar iedereen gaat er op een gegeven moment naar over, dus ik verwacht geen gekkigheid. Mocht je wel onverhoopt ergens tegenaan lopen, maak je dan een eigen topic aan? Dan helpen we je natuurlijk verder!

Reputatie 2
Badge

Hopen dat we nu wel kunnen inloggen op de kpn box 12. dat deze software alle problemen zal oplossen. 😁

Hopen dat we nu wel kunnen inloggen op de kpn box 12. dat deze software alle problemen zal oplossen. 😁

't is in ieder geval een totaal andere insteek. Dus ik ben benieuwd wat je er van vindt. 

Reputatie 2
Badge

Even een vraag krijg je daar ook een melding van als een software wordt geüpdatet op het modem van KPN box 12 moet je dan ook weer met dezelfde code die achter op het modem zit weer inloggen met vriendelijke groeten Patrick 

Reputatie 5
Badge +2

Krijgen wij net zoals de testgroep een sms voorafgaand de update of komt die wanneer die komt deze week na aanmelding 

Reputatie 7
Badge +17

@Mike2165 ik heb niet direct antwoord op deze vraag. Ik heb het voor je nagevraagd. Maandag verwacht ik hier antwoord op te kunnen geven. 

Reputatie 7
Badge +30

Krijgen wij net zoals de testgroep een sms voorafgaand de update of komt die wanneer die komt deze week na aanmelding 

Geen sms. Dit is een proces buiten het regulier updateproces om, dus sms sturen kan hier niet voor ingericht worden. Hij komt wanneer hij komt. Maar wij (de mods) krijgen bericht als er een updateronde is gedaan. Juist zodat we het hier even kunnen melden. En ook, als het onverhoopt niet lukt bij iemand, zodat we met die persoon contact kunnen opnemen.

 

moet je dan ook weer met dezelfde code die achter op het modem zit weer inloggen

Instellingen zouden bewaard moeten blijven, dus ook je huidige inlogwachtwoord. Mocht die na de update toch niet meer werken, probeer dan inderdaad degene van de sticker. 

Reputatie 2
Badge

😁 👍 

Reputatie 5
Badge +2

Krijgen wij net zoals de testgroep een sms voorafgaand de update of komt die wanneer die komt deze week na aanmelding 

Maar wij (de mods) krijgen bericht als er een updateronde is gedaan. Juist zodat we het hier even kunnen melden. En ook, als het onverhoopt niet lukt bij iemand, zodat we met die persoon contact kunnen opnemen..

Oké bedankt voor je antwoord is er al een update ronde geweest dan ahhahahahahaha 

Reputatie 6
Badge +10

Zou leuk zijn als KPN wat screenshots kan delen over hoe de nieuwe interface eruit gaat zien.

Reputatie 7
Badge +20

Nog geen update ronde voor de aanmeldingen. Kan niet lang meer duren. 

Reputatie 7
Badge +21

Zou leuk zijn als KPN wat screenshots kan delen over hoe de nieuwe interface eruit gaat zien.

Hoi @ITVkijker , die screenshots staan al in de Product Update:

 

Is er al iets bekend wanneer we de update krijgen. Ben net overgestapt van Ziggo naar KPN en laat mijn interne netwerk nou net 192.168.2.x zijn achter een UDM Pro firewall. Dus dat gaat niet werken met de KPN box. Nu eerst als work around de Experia box als router in het interne lang gehangen en DHCP op de UDM pro uitgeschakeld. Maar nu kan ik niet vanaf buiten de camera’s benaderen en mis ik de beveiliging van de UDM pro. Dus het kunnen aanpassen van de lan ip in de experia box zou zeer welkom zijn.

Reputatie 7

Is er al iets bekend wanneer we de update krijgen. Ben net overgestapt van Ziggo naar KPN en laat mijn interne netwerk nou net 192.168.2.x zijn achter een UDM Pro firewall. Dus dat gaat niet werken met de KPN box. Nu eerst als work around de Experia box als router in het interne lang gehangen en DHCP op de UDM pro uitgeschakeld. Maar nu kan ik niet vanaf buiten de camera’s benaderen en mis ik de beveiliging van de UDM pro. Dus het kunnen aanpassen van de lan ip in de experia box zou zeer welkom zijn.

Heb je wel eens overwogen om de Experia/KPN Box te vervangen door jouw UDM Pro?

In het onderstaande topic vind je een link naar een github die je verder kan helpen.