Updates

KPN Box 12 software update aanvragen

  • 13 April 2023
  • 264 reacties
  • 25960 keer bekeken
KPN Box 12 software update aanvragen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

264 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Het is nog niet helemaal compleet. In principe komen alle functionaliteiten zoals ze waren ook weer terug in de nieuwe. 

Laat de Experia/KPN Box gewoon in z'n doos zitten en gebruik alleen die UDM Pro.

Voor telefonie gebruik je dan een losse VoIP ATA. Zelf gebruik ik daarvoor een Gigaset N300A IP.

De V12 kan niet als "veredelde" ATA gebruikt worden, zijn voorgangers wel indien je op de UDM Pro een bridge voor vlan 7 kunt opzetten.

Als je een digitaal toestel hebt, zoals de unifi voip reeks, zou het zonder ATA moeten werken.

Reputatie 4

aanmelding verstuurd (zag hem nu pas) Hopelijk lost dit mijn login probleem op als ik de update krijg. 😄

Reputatie 1

Feedback knop werkt niet, wellicht wel handig als wij hier onze bevindingen in kunnen delen? 

Getest in:

Chrome (met alle site instellingen op toestaan)

Internet Explorer en Edge

Pale moon

 

Foutmelding Feedback

 

Reputatie 7
Badge +20

Klopt inderdaad, die werkt nog niet. Is bekend. Deze zal gaan werken in de volgende update. Wil je je feedback nog even bewaren voor dan.

Reputatie 7

Ik ben benieuwd of de batch voor deze week al vrijgegeven is en dat ik mijn V12 dus zou kunnen gaan upgraden door hem een kwartiertje aan de NTU te koppelen.

Reputatie 7
Badge +20

Heb ik nog niet gezien.

Reputatie 7
Badge +25

Update:

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. We hopen op dit moment dat we dan vanaf eind week 19 weer verder kunnen met updaten. Daar komen we tegen die tijd hier op terug.

Iedereen die zich tot het moment van sluiten hebben omgezet zullen we nog upgraden.

Reputatie 4

“ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems” wat betekent dit precies/waar moeten we dan aan denken en wat zijn de gevolgen die we kunnen merken hierdoor?

Zou dat graag wat beter begrijpen, als leek zijnde. 😊

Reputatie 7

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems.

@Paul_, Als de V12 niet benaderd kon worden en de V12 daarna opnieuw opgestart wordt, haalt hij dan niet alsnog die upgrade op?

Reputatie 7
Badge +25

“ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems” wat betekent dit precies/waar moeten we dan aan denken en wat zijn de gevolgen die we kunnen merken hierdoor?

Zou dat graag wat beter begrijpen, als leek zijnde. 😊

Ja, snap ik. We hebben een beheersysteem om modems te kunnen beheren. Bijvoorbeeld om deze updates te versturen naar specifieke modems, en bijv. om de wifigegevens op te slaan. En waarschijnlijk nog veel meer dingen waar je als klant niet direct iets van merkt. Het is in ieder geval een belangrijke schakel op de achtergrond waar we nog wat uitdagingen hebben.

  

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems.

@Paul_, Als de V12 niet benaderd kon worden en de V12 daarna opnieuw opgestart wordt, haalt hij dan niet alsnog die upgrade op?

Nagevraagd. Kom ik straks op terug.

Reputatie 4

@Paul_  Dank je wel voor deze toelichting/geruststelling, was even bang dat ik dan meer problemen zou hebben dan nu zodra ik de update krijg want ik heb me er gister voor aangemeld vanwege login problemen al god mag weten hoe lang inmiddels ondank alle tips en tricks.

We hebben alleen modem en daar onze pc's (2stuks) en 1 tv+ box op aangesloten en de mobiels (2x) via wifi6,verder geen versterkers, routers etc eigenilijk gewoon de meeste simpele setup geloof ik lol.
 

Reputatie 2
Badge

We hebben ons tijden geleden al aangemeld maar op heden hebben we de software niet gekregen we vinden het gewoon belachelijk en we zijn ook niet op de hoogte gebracht te over de e-mail en sms en nu moeten we weer weken wachten zouden dat beter direct alles in één keer moeten doen gewoon een rechte lijn trekken geld voor iedereen

Reputatie 7
Badge +25

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems.

@Paul_, Als de V12 niet benaderd kon worden en de V12 daarna opnieuw opgestart wordt, haalt hij dan niet alsnog die upgrade op?

Er staat nu in dit proces geen algemene policy op om na default of reboot de software op te halen. Dit komt omdat het echt een migratie overgang is waarbij ook de bootloader vervangen wordt als voorwaarde. Dus dit is een volledig ingeplande actie ook als deze een tijdstip wordt meegegeven in de nacht.

 

We hebben ons tijden geleden al aangemeld maar op heden hebben we de software niet gekregen we vinden het gewoon belachelijk en we zijn ook niet op de hoogte gebracht te over de e-mail en sms en nu moeten we weer weken wachten zouden dat beter direct alles in één keer moeten doen gewoon een rechte lijn trekken geld voor iedereen

Hi @pps78. Je hebt gelijk. Er is specifiek bij jou iets niet goed gegaan blijkbaar. We wisten dat er een paar modems bij zaten die we niet konden bereiken, maar dat is verholpen. Hoe het dan met jouw modem zit weet ik niet en ga ik uitzoeken. Dan kun je deze week alsnog mee hoop ik want je staat gewoon netjes op de lijst. Kom erop terug.

Het klopt trouwens dat je n.a.v. hier aanmelden geen sms of e-mail krijgt bij de update.

Reputatie 2
Badge

Dat zal fijn zijn als ik even op de hoogte wordt gebracht ik blijf het forum wat vaker controleren op updates ik was op jullie reactie

Reputatie 7

Er staat nu in dit proces geen algemene policy op om na default of reboot de software op te halen. Dit komt omdat het echt een migratie overgang is waarbij ook de bootloader vervangen wordt als voorwaarde. Dus dit is een volledig ingeplande actie ook als deze een tijdstip wordt meegegeven in de nacht.

@Paul_, Is het dan mogelijk om een datum en tijdstip af te spreken zodat ik er voor kan zorgen dat de V12 op dat moment aangesloten is op de NTU? 

Reputatie 7

We gaan komende nacht de rest van de lijst doen, inclusief een herpoging bij degenen die eerder niet lukten. Dus als je hem vannacht aangesloten laat, @wjb, zou het moeten lukken.

 

Het kan zijn dat degenen die eerder niet lukten wederom niet lukken. Dat heeft dan te maken met dat het niet lukt om het beheersysteem goed genoeg contact te laten maken met de Box 12. We komen er morgen dan op terug wat wel en niet gelukt is. 

 

Reputatie 7

We gaan komende nacht de rest van de lijst doen, inclusief een herpoging bij degenen die eerder niet lukten. Dus als je hem vannacht aangesloten laat, @wjb, zou het moeten lukken.

Helaas @Erik_, dat zal niet gaan. Ik kan mijn EdgeRouter niet zomaar de hele nacht afkoppelen.

Reputatie 2
Badge

We gaan het zien ik hou het in de gaten vannacht

Reputatie 4

@Erik_  hopelijk pas na 2.00 uur vannacht, want dan gaat bij ons het licht pas uit, manlief zou erg gefrustreerd zijn als we even de verbinding zouden verliezen want dan mag ik opstaan en het oplossen 🤔

Reputatie 3
Badge

@Erik_ 

Moet ik mij nog aanmelden om de update te krijgen of gaat dit nu helemaal automatisch?

Reputatie 7
Badge +15

Update:

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. We hopen op dit moment dat we dan vanaf eind week 19 weer verder kunnen met updaten. Daar komen we tegen die tijd hier op terug.

Iedereen die zich tot het moment van sluiten hebben omgezet zullen we nog upgraden.

@Marcomestreech  Als je je dus nog niet aangemeld hebt hopen we vanaf eind week 19 weer verder te kunnen met pro actief updaten. 

Reputatie 3
Badge

@Rutger_

Hopen jullie dan ook dat de app en alle andere dingen ook werken?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Marcomestreech 

Ik las in een ander topic (Hoe kan ik de SuperWiFi 2 update naar v3.00.31 krijgen?) dat jij ook KPN wifiversterkers hebt. Dan is deze update van de Box 12 niet geschikt voor jou, aangezien de ‘mesh’ nog niet samenwerkt. Daarom staat in het startbericht van dit topic ook de voorwaarde “Je hebt alleen een KPN Box 12 aangesloten en geen KPN wifiversterkers

Ik denk dat je net als ik nog wat langer moet wachten totdat de Box 12 én de SuperWiFi's software verder ge-update zijn. 

Reputatie 3
Badge

Ik ga ervanuit zoals wordt gezegd ze eind week 19 meer weten.