Sticky

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000448 & SGEJ100000516]

  • 27 October 2021
  • 1695 reacties
  • 76625 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +29

Op 3 november 2021 zijn we begonnen we met de uitrol van een software update voor de KPN Box 12. Deze update naar versie SGEJ10000448 zorgt ervoor dat de Box 12 onze mesh ondersteunt waardoor hij gaat samenwerken met zowel de SuperWifi als de Experia Wifi. Deze softwareversie is gegaan naar alle klanten die alleen een Box 12 hebben. Met daarnaast een kleine groep aan klanten die ook SuperWifi en/of Experia WIfi hebben.

Daarnaast hebben we in de periode eind oktober t/m eind november 2021 ook een mini-update uitgerold specifiek om het certificaat te vernieuwen. Hierbij is het versienummer van SGEJ10000310 naar SGEJ10000312 gegaan. Deze update ging naar alle klanten met een Box 12 die niet de SGEJ10000448 kregen.

Vervolgens zijn we in december, vanwege de feestdagen, tijdelijk gestopt met het verder uitrollen van de SGEJ10000448 update. We merkten in die periode ook dat er klanten waren met de 448-versie die problemen kregen met hun verbinding. 

We hebben nu een nieuwe versie van de software gemaakt, dit is versie SGEJ10000516. Deze versie brengt een grote verbetering in de verbrekingen. Daarnaast brengt het de nieuwe functie Extra Wifi (meer daarover hieronder). Deze versie hebben we eerder deze maand bij een testgroep uitgerold. 

Vanaf dinsdag 1 februari gaan we deze nieuwe versie bij iedereen uitrollen. Daar gaan we mee door tot aan de Olympische Spelen. Tijdens de Olympische Spelen nemen we pauze. Na de Olympische Spelen doen we de laatste groep. 
Deze laatste groep zijn degenen die een Box 12 hebben in combinatie met SuperWifi en/ of Experia Wifi, én die daarbij ook meerdere SSID's in gebruik hebben. Bij deze groep krijg je dat na de update deze SSID's samengevoegd worden tot één. 

Zit je in deze groep en wil je al wel de update hebben, dan kun je hem forceren met een reset. Maar let er dan op dat je daarna nog maar één SSID hebt. Je kunt de hieronder beschreven optie Extra Wifi gebruiken om weer een tweede SSID in te stellen als je dat wilt.

Daarnaast is deze versie van de software ook, per direct, zelf binnen te halen door je Box 12 een reset te geven. Dit betekent dat we ook geen roll back verzoeken meer doen. 

 

Wat betekent dit ‘samenwerken’?

SuperWifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene SuperWifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de SuperWifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Op dit moment is het nog zo dat de Box 12 dit communicatieprotocol niet ondersteunt. Daardoor is de wifi van de Box 12 nu nog een los netwerk, gescheiden van die van de SuperWifi en/of Experia Wifi. Hierdoor kan het zijn dat je een korte onderbreking in je wifiverbinding ervaart als je apparaat van de ene wifi naar de andere schakelt. Of dat het juist heel lang duurt voor je apparaat overspringt naar een betere verbinding van een dichterbij wifipunt.

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.

 

Wat zit er in de SGEJ10000516 ten opzichte van de SGEJ1000044?

We zien in deze nieuwe software versie een grote verbetering op het gebied van verbrekingen van de verbinding.  Daarnaast zit hier ook de eerder aangekondigde Extra Wifi in.

Extra Wifi is een extra wifinetwerk (SSID) dat je aan kunt zetten waarbij je de mogelijkheid hebt om deze te splitsen in 2,4 en 5GHz, of om een van deze beide frequenties uit te laten. Deze Extra Wifi staat standaard uit. Je kunt het aanzetten door in te loggen op de webinterface en te gaan naar de wifiinstellingen.

Deze Extra Wifi is niet te zien of te beheren via de Thuis app.

 

Wanneer krijg ik de update?

Je wordt per sms geïnformeerd zodra je aan de beurt bent. Je krijgt de update dan in de nacht volgend op de sms. Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface.

 

Wat gebeurt er tijdens de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt.

Heb je nu de SGEJ10000312 versie? Dan wordt bij het updaten ook het wachtwoord waarmee je inlogt op de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling. Dit is het wachtwoord zoals vermeld staat op de sticker onderop het modem. Na de update zal je Box 12 herstarten. 

  • Heb je geen Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten, dan is de Box 12 klaar na het herstarten.
  • Heb je wel Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten, dan gaat de Box 12 na het herstarten synchroniseren daarmee. De Box 12 neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt zelf de nieuwe master. Dit kan enkele minuten duren.

Heb je nu de SGEJ10000448 versie? Dan merk je er verder weinig van. 

Heb je ook Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten dan moeten deze ook een update hebben om gebruik te kunnen maken van de Extra Wifi. De uitrol van deze updates is bezig. Zie voor meer informatie daarover het aparte Experia Wifi/SuperWifi updates topic.

Hebben je wifipunten deze update nog niet op het moment dat je Box 12 de update krijgt? Dan worden de wifipunten bij het updaten van de Box 12 automatisch ook geüpdatet.

 

Moet ik zelf nog iets doen?

In de basis niet. Alleen als je het inlogwachtwoord van de Box 12 gewijzigd had, zul je dit weer opnieuw moeten instellen. Hiervoor log je in op je Experia Box. Klik dan op de hoofdpagina op ‘Access Control’ en ga naar het tabblad ‘User’. Daar kun je het inlogwachtwoord (weer) wijzigen.

 

Veranderingen in de webinterface en instellingen van de Box 12

Omdat de Box 12 na de update een mesh netwerk vormt met eventuele SuperWifi en Experia Wifi zijn er ook wat wijzigingen rond het beheer van wifi en je netwerk. Hier zetten we dat kort op een rijtje (klik op Toon inhoud):

De hoofdpagina van de webinterface, waar je terecht komt direct na het inloggen verandert. In plaats van alleen de blauwe knoppen, en een lijst van je met de wifi verbonden apparaten, zie je nu een overzicht van je hele netwerk. De blauwe knop ‘Wifi’ is verdwenen. Je bereikt de wifi instellingen nu door op het icoon van de Box 12 te klikken in de Netwerk Map. 

 

Als je, in de Netwerk Map, klikt op het icoon van de Box 12 kom je dus terecht bij de instellingen voor wifi. Die zijn grotendeels hetzelfde, alleen de mogelijkheid om de 2,4 en 5 GHz onafhankelijk van elkaar uit te zetten is verdwenen.

Verder kun je onder de knop ‘My Modem’ (op de hoofdpagina), ook een nieuwe Client List bereiken met alle verbonden apparaten.

 

 

Ook zijn er nieuwe opties voor bellen. Je kunt nu zelf aangeven wat je met welk nummer wilt doen.

 

 

Veelgestelde vragen

 

Ik heb een SuperWifi of Experia Wifi vlakbij de Box 12 staan, kan ik die nu verplaatsen?

Ja, dat kan! En raden we ook aan omdat je anders de kans loopt dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.

 

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Via wifi op het moment nog niet. Als het apparaat ook bekabeld aangesloten kan worden, dan zou je dat kunnen doen.

 

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.

 

Ik wil graag mijn wifi netwerknaam wijzigen, hoe doe ik dit?

Je kunt dit gemakkelijk doen met de KPN Thuis App. Het kan ook door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Vervolgens kun je daar de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (Password) van je wifinetwerk aanpassen. 

 

Ik wil de wifi van de Box 12 graag uitzetten, hoe doe ik dit?

Dit kan door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Zet beide schuifjes achter ‘enable radio’ en ‘enable SSID’ uit om de wifi uit te schakelen. 

 

Ik heb een Experia Box V10, V9 of V8, krijgt deze ook een mesh update?

Nee, het is bij deze Experia Boxen niet mogelijk om mesh hier op actief te krijgen.

 

Ik heb een sms met aankondiging van de update ontvangen, maar zie de nieuwe firmwareversie nog niet in de webinterface.

Het kan gebeuren dat onze poging om de firmware te updaten niet in één keer lukt. In dat geval krijg je de update binnen enkele dagen alsnog. 

 

Waarom wordt het inlog wachtwoord van de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling?

Dit doen we voor de mensen die al SuperWifi of Experia Wifi in gebruik hebben naast de Box 12. Je hebt dan een wachtwoord om in te loggen op het masterapparaat en/of de KPN Thuis app. Na de update is de Box 12 de master. Door dat wachtwoord te resetten wordt je geforceerd om bij de eerste keer inloggen zelf een wachtwoord in te stellen. Deze is dan ook gelijk het inlogwachtwoord voor je mesh in het algemeen.

 

  Zitten er ook nog andere dingen in deze update?

Naast de veranderingen rondom wifi/mesh bevat deze update ook een aantal bug fixes waaronder:

  • Het kon voorkomen, op bepaalde soorten verbindingen, dat de Box 12 moeilijk in sync kon komen, dit is opgelost.
  • Ook kwam het soms voor dat de Box 12 spontaan herstartte, dit is eveneens opgelost. 
  • Soms werden DNS instellingen automatisch teruggezet naar de fabrieksinstelling als je deze wijzigde, dit is verholpen.
  • Het IPv6 WAN adres was niet zichtbaar in de webinterface, nu wel. 
  • Port mapping en DMZ functie zijn verbeterd.
  • Werking van de WPS is verbeterd.

 

Hoe zit het met de V10A?

Eerder in 2021 hebben we deze mesh update voor de V10A uitgerold.

 

Heb je nog andere vragen? Stel ze hieronder!

 

Laatste topic update: 01-02-2022


1695 reacties

Reputatie 5
Badge +5

-

 

Reputatie 7
Badge +23

De SuperWiFi's en Experia WiFi's "bellen" regelmatig naar "huis" toe. Dat doen ze ook als ze achter een 2de router zitten.

Wat is "thuis" voor die "super"WiFi's en Experia WiFi's?

De cloudstorage waar o.a. de klant z’n WiFi credentials liggen opgeslagen/gesynchroniseerd wellicht.

Gewoon Hengelo. Ze doen volgens mij precies hetzelfde als de Experiaboxen en de KPN Box. KPN heeft zo op 1 locatie alles bij elkaar. Ze weten precies wat er overal staat.

Gisteren SMS ontvangen. Vanmorgen kon ik nog steeds inloggen op het modem met mijn zelf ingestelde wachtwoord. Ook de softwareversie is nog hetzelfde. Blijkbaar update mislukt.

De update is niet voor iedereen gelukt. We doen vanavond een nieuwe poging. 

Denk niet dat het zin heeft, @Eric89. Er wordt hiervoor op een bepaald moment een lijst gegenereerd van alle klanten met een Box 12 en geen SuperWifi/Experia Wifi. En die lijst wordt gebruikt tijdens de update. Ik weet niet of die definitieve lijst al gemaakt is, of dat dit nog moet gebeuren. En als dit nog moet gebeuren, wanneer dit dan gedaan wordt. De selectie voor de testgroep van komende nacht is natuurlijk al wel gedaan. Maar hoe het met de rest zit… Dus in het slechtste geval dan zou je nu de SW moeten loskoppelen en dan een week of twee zonder moeten gaan zitten. En dan hopen dat de lijst inderdaad nog gemaakt moet worden.

Ik ben dan toch benieuwd hoe dit dan zit voor Nieuwe klanten 
Mijn Vriendin krijgt later deze maand een aansluiting van KPN geleverd en daarbij een V12
als ik het goed heb gezien zit hier een GPON aansluiting en voor zover ik begrepen heb moet een monteur deze nog komen aansluiten (Geloof dat deze ergens rond 11 november langs zou komen)
Op het moment is er een kabel (Ik geloof dat dit  Cat 7a+ die LSZH gecertificeerd is) vanuit de berging/meterkast naar de woonkamer aanwezig echter is er naar de slaapkamer nog geen Kabel aanwezig dus zou deze optie draadloos moeten
echter heeft de woonkamer uiteraard prioritijd en is de afstand tussen de woon en slaapkamer veel groter dan tussen de berging/meterkast en slaapkamer dus zou deze update in haar situatie ideaal zijn aangezien deze afstand voor het signaal dan niet te groot is 

De vraag is dan of als de monteur komt, deze update gelijk op de V12 kan of dat deze door de monteur gelijk voor een V10a moet omwisselen om dit te realiseren 
 

@djravix  De monteur kan geen update forceren.  Is dit trouwens een installatiemonteur of een monteur die alléén het glasvezelkastje komt aansluiten/doormeten?

Een installatiemonteur zal uiteraard met jullie meedenken en proberen om overal in de woning een stabiel signaal te krijgen. Zoiets gaat ook altijd in overleg. Welke apparatuur hij daar voor gaat gebruiken kan ik onmogelijk voorspellen. Klakkeloos omruilen voor een v10a zal waarschijnlijk niet gebeuren. 

 

Overigens moet iemand me toch eens uitleggen waarom deze update eerst naar mensen zou gaan die geen SuperWifi of Experia Wifi gebruiken terwijl de update bedoelt is voor betere werking hiervan (DMV het Mesh geschikt maken van het modem)

Hier is voor gekozen omdat het minder impact heeft als de firmware bugs heeft. Als blijkt dat deze firmware stabiel draait zal het vrij snel breder worden uitgerold. 

valt deze update te forceren doormiddel van een reset of iets anders?

Neen

Ik heb alleen een Box 12 maar worden alleen de WiFi gegevens gereset of ook alle andere instellingen?

 

De wifi gegevens worden niet gereset. Alléén het wachtwoord om in te loggen wordt gereset en zal je dus vanonder het modem opnieuw moeten invoeren. De andere settings blijven ongemoeid. 

Reputatie 1

@djravix  De monteur kan geen update forceren.  Is dit trouwens een installatiemonteur of een monteur die alléén het glasvezelkastje komt aansluiten/doormeten?

Uhm … Dit weet ik eigenlijk niet 100% zeker er is mij alleen duidelijk dat er "een monteur” zou komen

Overigens had ik gisteren om een andere kwestie contact met jullie support en heb deze vraag toch ook even gesteld en daar vertelde ze me dat de monteur dit wel zou kunnen realiseren maar dat ik dan even met de monteur zou moeten bespreken 

Een installatiemonteur zal uiteraard met jullie meedenken en proberen om overal in de woning een stabiel signaal te krijgen. Zoiets gaat ook altijd in overleg. Welke apparatuur hij daar voor gaat gebruiken kan ik onmogelijk voorspellen. Klakkeloos omruilen voor een v10a zal waarschijnlijk niet gebeuren. 

tja … de Beste optie zou zijn een kabel van de berging/meterkast naar de slaapkamer
Er is overigens wel een loze leiding aanwezig echter ga ik er vanuit dat i.v.m. brandveiligheid dit een “LSZH gecertificeerd” Kabel zou moeten zijn en dan word het wel een dure grap

een v12 omruilen voor een v10a zou toch niet zo moeilijk moeten zijn en zekers als het voor de klant meer voordelen zou hebben om een v10a te plaatsen i.p.v. een v12

Hier is voor gekozen omdat het minder impact heeft als de firmware bugs heeft. Als blijkt dat deze firmware stabiel draait zal het vrij snel breder worden uitgerold. 

Ik neem aan dat dit van tevoren al uitgebreid getest is en meeste bugs er wel uit zullen zijn 
echter in deze situatie zou je ook mensen met SuperWifi of Experia Wifi moeten voorzien om zo te kunnen weten of er nog bugs zijn die zich in die situatie voor doen

al begrijp ik wel dat jullie eerst naar de gebruikelijke situatie willen kijken voor het geval dat er nog andere problemen zijn

Reputatie 7

Er is overigens wel een loze leiding aanwezig echter ga ik er vanuit dat i.v.m. brandveiligheid dit een “LSZH gecertificeerd” Kabel zou moeten zijn en dan word het wel een dure grap

Waarom zou die kabel LSZH gecertificeerd moeten zijn, dat is toch negens voor nodig?

Er loopt nauwelijks stroom door die kabels en als ze kortsluiting maken dan gebeurt er echt helemaal niets.

Reputatie 1

Er is overigens wel een loze leiding aanwezig echter ga ik er vanuit dat i.v.m. brandveiligheid dit een “LSZH gecertificeerd” Kabel zou moeten zijn en dan word het wel een dure grap

Waarom zou die kabel LSZH gecertificeerd moeten zijn, dat is toch negens voor nodig?

Er loopt nauwelijks stroom door die kabels en als ze kortsluiting maken dan gebeurt er echt helemaal niets.

tja …ik begrijp het ... 
maar ik geloof dat Brandveiligheid bij de beheerder van dat appartementen complex voorop staat 
er hangen zelfs Brandwerende Douchgordijnen in de badkamer 
en je snapt natuurlijk dat ik geen zin heb in dat we krijgen te horen dat die kabel er weer uit zou moeten omdat deze niet aan hun veiligheid eisen voldoet

Reputatie 7

tja …ik begrijp het ... 
maar ik geloof dat Brandveiligheid bij de beheerder van dat appartementen complex voorop staat 
er hangen zelfs Brandwerende Douchgordijnen in de badkamer 

Staan er ook om de vijf meter bliksemafleiders op het dak, mogen auto's niet binnen 10 meter van het complex geparkeerd worden en wordt het gas van verwarming en gasfornuis automatisch afgesloten wanneer je de deur uit gaat?

Je kunt natuurlijk ook paranoïde doen.

Een stevig gesprek met die beheerder lijkt me beter op z'n plaats.

Reputatie 7
Badge +23

Spijkers op laag water zoeken ... 😉😄

Gisteren SMS ontvangen. Vanmorgen kon ik nog steeds inloggen op het modem met mijn zelf ingestelde wachtwoord. Ook de softwareversie is nog hetzelfde. Blijkbaar update mislukt.

De update is niet voor iedereen gelukt. We doen vanavond een nieuwe poging. 

Inmiddels weer een paar dagen verder. Nog geen update, geen SMS. 🤔

Reputatie 7
Badge +30

Heel vervelend! Ik ga er vanuit dat we dan toch nog ergens tegenaan gelopen zijn. Na het weekend verwachten we meer informatie te krijgen over de uitrol. Dan is er meer duidelijkheid over wanneer jij 'm wel kunt verwachten, @Andre62.

Reputatie 7
Badge +29

Hallo allemaal! De testuitrol op 3 november is volgens plan verlopen. Dit betekent dat we ook verder gaan met de uitrol van deze update bij klanten die alleen een Box 12 hebben, zonder SuperWifi en/of Experia Wifi aangesloten. Dit doen we op de volgende drie data:

  • nacht van 9 op 10 november 
  • nacht van 16 op 17 november
  • nacht van 18 op 19 november 

Het startbericht is ook aangevuld met deze data.

 

Gisteren SMS ontvangen. Vanmorgen kon ik nog steeds inloggen op het modem met mijn zelf ingestelde wachtwoord. Ook de softwareversie is nog hetzelfde. Blijkbaar update mislukt.

De update is niet voor iedereen gelukt. We doen vanavond een nieuwe poging. 

Inmiddels weer een paar dagen verder. Nog geen update, geen SMS. 🤔

Kan zijn dat de verbinding tussen jouw Box 12 en ons beheersysteem niet optimaal is, @Andre62. Wat je kunt doen is hem eens een reset geven zodat hij ook die verbinding even weer helemaal opnieuw opbouwt. Ik vraag even na of klanten zoals jij dan meegaan in een van de drie volgende groepen, of dat daar een aparte veegbatch voor wordt gedaan.

Reputatie 7

Hallo allemaal! De testuitrol op 3 november is volgens plan verlopen. Dit betekent dat we ook verder gaan met de uitrol van deze update bij klanten die alleen een Box 12 hebben, zonder SuperWifi en/of Experia Wifi aangesloten. Dit doen we op de volgende drie data:

  • nacht van 9 op 10 november 
  • nacht van 16 op 17 november
  • nacht van 18 op 19 november 

Het startbericht is ook aangevuld met deze data.

@Erik_, Als ik mijn V12 na 19 november een keer aansluit, krijgt hij dan ook nog de update?

Reputatie 7
Badge +10

Hallo allemaal! De testuitrol op 3 november is volgens plan verlopen. Dit betekent dat we ook verder gaan met de uitrol van deze update bij klanten die alleen een Box 12 hebben, zonder SuperWifi en/of Experia Wifi aangesloten. Dit doen we op de volgende drie data:

  • nacht van 9 op 10 november 
  • nacht van 16 op 17 november
  • nacht van 18 op 19 november 

Het startbericht is ook aangevuld met deze data.

@Erik_, Als ik mijn V12 na 19 november een keer aansluit, krijgt hij dan ook nog de update?


Die vraag heeft @Erik_ al uit staan! Zodra hij daar helderheid over heeft, zal hij dat hier laten weten. :blush:

@Erik_  Ik heb zojuist de stekker van de box er even uitgehad. Verbinding is dus opnieuw opgebouwd.

Reputatie 1

Heb hier de V12 weer eens een Factory Reset gegeven
en deze heeft nu Firmware "SGEJ10000448”
Het enige probleem wat ik op het moment zie is dat de GUI niet 100% correct blijkt te zijn
Ik neem aan dat dit nog wel opgelost gaat worden voor dat mensen gaan klagen dat hun USB drive niet werkt (heb voor de gein eens ff geprobeerd maar zoals verwacht werkt het niet)

 

Reputatie 5
Badge +4

Hier de update inmiddels ook binnen. Werkt tot nu toe goed. Alleen de gui toont een paar gebreken zoals @djravix ook al zegt. 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @djravix en @Eric89! Om welke gebreken in de web GUI gaat dit precies? En van welke browser maken jullie gebruik?

Na de update komt het voor dat de weergave in de GUI niet correct is. Het legen van de browser cache lost dit op (dus legen/opschonen, browser afsluiten, dan de browser opnieuw starten en opnieuw inloggen). Lost dit het niet op, dan graag iets meer uitleg zodat wij het kunnen navragen!

Reputatie 7
Badge +10

Heb hier de V12 weer eens een Factory Reset gegeven
en deze heeft nu Firmware "SGEJ10000448”
Het enige probleem wat ik op het moment zie is dat de GUI niet 100% correct blijkt te zijn
Ik neem aan dat dit nog wel opgelost gaat worden voor dat mensen gaan klagen dat hun USB drive niet werkt (heb voor de gein eens ff geprobeerd maar zoals verwacht werkt het niet)

 

De USB-poort is ook nooit bedoeld geweest om te gebruiken voor een USB-opslag om zo een netwerkhardeschijf te maken. Dat ie er in sommige modems nog in heeft gezeten was dan ook eigenlijk eerder een ‘handige bug’ maar niet waar die bij KPN voor bedoeld is. De USB-poort is bij KPN bedoeld voor een 4G-Backup dongel die ze bij KPN EEN gebruiken maar ook als noodvoorziening geleverd wordt.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @djravix en @Eric89! Om welke gebreken in de web GUI gaat dit precies? En van welke browser maken jullie gebruik?

Na de update komt het voor dat de weergave in de GUI niet correct is. Het legen van de browser cache lost dit op (dus legen/opschonen, browser afsluiten, dan de browser opnieuw starten en opnieuw inloggen). Lost dit het niet op, dan graag iets meer uitleg zodat wij het kunnen navragen!

 

Het legen van de cache was inderdaad de oplossing @Shyrin_ 

 

Reputatie 7

Ik ben benieuwd of de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz wifi nog afzonderlijk ingesteld kunnen worden met firmware versie 448.

Reputatie 5
Badge +4

Ik ben benieuwd of de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz wifi nog afzonderlijk ingesteld kunnen worden met firmware versie 448.

Nee dat kan niet meer!

Reputatie 7

Ik ben benieuwd of de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz wifi nog afzonderlijk ingesteld kunnen worden met firmware versie 448.

Nee dat kan niet meer!

 

Reageer