KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 133383 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ook niet in een andere browser? Of nadat je de cookies en cache hebt geleegd?

Reputatie 4
Badge +3

@Bart_Z helaas niet

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd.. Kan je eens een screenshot plaatsen, @TonM1965 ? Dan leg ik bij de collega's de vraag neer wat er aan de hand kan zijn. 

Reputatie 4
Badge +3

@Marcia_  Cookies en cache geleegd, zowel in Edge als chrome.

 

Reputatie 4
Badge +3

@Marcia_ 

 

Reputatie 7

En als je jouw telefoon (of tablet) gebruikt, blijven de schermen dan ook leeg?

Reputatie 4
Badge +3

@wjb dan blijven ze ook leeg

Reputatie 3
Badge

Vreemd….als ik inlog op mymodem wordt getoond dat al mijn apparaten draadloos zijn aangesloten….van alle apparaten die via ethernet zijn aangesloten toont mymodem dat zij via 2,4 GHz zijn aangesloten….rara

Reputatie 7

@wjb dan blijven ze ook leeg

Hmmm, bij mij werkt alles wel netjes in de mobiele versie.

Als je niet al teveel handmatig hebt ingesteld op die V12 dan kan je deze wellicht nog een factory reset geven.

Reputatie 1

@Marcia_  Cookies en cache geleegd, zowel in Edge als chrome.

 

 

@TonM1965 , idd vreemd het wegvallen van tekst en de hele knop Internet Connectivity. Alsof er grafisch iets mis gaat. Zie je dit vaker, of alleen bij de setup van de Box12? Ter info nog even een compleet plaatje van wat ik nu zie na inloggen. Dit is in de Edge browser in Windows 11:

 

Cookies en cache geleegd vóór inloggen, ik heb Edge zo ingesteld dat dit gebeurt bij afsluiten. Mijn telefoon is het draadloze device. Op eth1 zit m'n Netgear R7000 (als switch/accesspoint). Op eth2 zit een laptop.

Klikken op Wi-Fi Settings of kpn Box 12 logo geeft dus hetzelfde resultaat: de wifi instellingen.

Wat is de meerwaarde van het in groen weergegeven connection=excellent? Is dat omdat de laptop direct op de Box12 zit zonder iets ertussen? Ik merk iig geen verschil met een laptop op de R7000. Beide connecties zijn gemaakt met Cat-5e UTP-kabel in interne leiding vanuit de meterkast.

Verder gaat in 528 het bladeren door de instellingen soepeler dan voorheen. Ook geen vastlopende schermen meer, of dat je zomaar uitgelogd wordt, wat ik met 516 soms nog wel had.

Vwb stabiliteit. In april heb ik meerdere keren uitval gehad, nog met 516. Fabrieksresets en Box12 vervangen hielpen toen niet, evenals 2min de stekker uit zowel de Box12 als het Genexis glasvezelkastje. Na onderhoud door KPN begin mei, nog 1 uitval gehad begin juni. Sindsdien niet meer en hopelijk blijft dat zo.

Reputatie 4
Badge +3

@PitBox12 @Marcia_ @Bart_Z Alleen problemen met de setup van box 12. Vanmorgen het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen geen resultaat. Cache geleegd etc. Verschillende browsers geprobeerd, geen resultaat. Kan dus nu niets instellen in het modem. Kan er iets mis zijn met het modem? Het probleem ontstond met firmwareversie 528. Het vreemde is na de factory reset bleef ssid en wachtwoord hetzelfde, daar zijn geen wijzigingen in aangebracht!

Reputatie 4
Badge +3

@PitBox12 @Marcia_ @Bart_Z Ik ben zelf op onderzoek gegaan. Het ligt volgens mij aan één van de super wifi 2 punten. Als ik deze uitschakel dan werkt alles wel. Ik heb dit wifipunt ook een factory reset gegeven, echter dat mag niet baten. Het gekke is dat ik dit punt wel zie staan in de thuisapp maar dat ik de naam van dit punt niet kan wijzigen. Ook kan ik het lampje niet uitschakelen, blijft op 100% staan. Blijft vreemd. Hebben jullie suggesties? Het wifipunt werkte voor de update naar 528 wel gewoon. Ik heb overigens 3 wifipunten waarvan er één hangt achter een ander wifipunt. Ze zijn allemaal bedraad aangesloten.

Reputatie 1

@TonM1965 , Dus zonder de SuperWifi punten heb je geen problemen meer en ziet de webinterface van de Box12 er dan normaal uit? En als je maar 1 SW punt aansluit, werkt alles dan nog normaal? Zo ja, dan de 2e SW aansluiten. En dan de 3e. Zelf heb ik geen SW-punten, dus verder zou ik het niet weten. Ik zat nog te denken om een andere laptop of pc te gebruiken, maar die moet je maar net hebben. Bovendien lijkt het me sterk dat dat zou helpen, met wat je nu zegt. Ik hoop dat iemand met SW punten een beter idee heeft.

Reputatie 7
Badge +30

Ik stel voor, @TonM1965, dat we je Box 12 een reset geven vanaf hier. Dit helpt vaak als het niet helemaal goed lijkt te gaan met een reset die je zelf doet. Laat even weten of dit akkoord is, dan doen we dit vanmiddag.

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ akkoord

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ @Bram_ @Bart_Z @Marcia_ @PitBox12 N.a.v. de reset werkt alles weer normaal. Allen bedankt voor de acties en reacties. Fijn weekend! Mvg Ton

Maandag 11 juli krijg ik een SMS van de KPN. Met daarin  het verhaal: Binnenkort verbeteren we de software van je modem. Dit gebeurd in de aankomende nachten tussen 01:00 en 06:00.

Blijkbaar was ik op 25 juli blijkbaar aan de beurt. Echter 25 juli om 08:30 geen internet.

Vervolgens modem opnieuw aan/uit (stekker eruit). En nog niets. Naar KPN helpdesk gebeld en na 15 minuten iemand aan de lijn. DIe mij vertelde dat het niet handig is om de modem aan/uit te zetten, omdat de software update dan weer opniew gaat draaien. (maar deze update had toch al klaar moeten zijn?? / en overall op KPN sites, staat dat als je geen internet hebt, je de stekker eruit moet halen.).

Hij vertelde mij ook dat het uren kan duren voordat de software update klaar is. En dat ik tot 17:00 moest wachten.

Het is nu bijna 14:00. En het ziet ernaar uit dat de software update, nu al weer zo'n 4-5 uur bezig is.

Ik vind dit totaal onacceptabel. Ben nu paar maanden KPN klant. Hiervoor 20+ jaar Ziggo, en hier nooit problemen gehad met software updates.

 

Waarom duurt dit zo lang?

 

Reputatie 7
Badge +30

Een software update duurt geen uren, @VerhagenL . Ik vermoed dat er hier iets anders aan de hand is. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we even meekijken.

Profiel is ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @VerhagenL, ik zie dat mijn collega vanmiddag een nieuwe experiabox voor je aangevraagd heeft. Je wordt hier per sms van op de hoogte gehouden!
For the record, als het langer dan een half uur duurt kan het zeker geen kwaad je modem eens te herstarten of helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen door het resetknopje even 10 seconden ingedrukt te houden.

Ja klopt, deze modem is paar maanden oud (ben nl nieuwe klant). Maar is blijkbaar niet goed meer. Moet nu 2 dagen wachten op nieuwe modem en hopen dat die het doet. Dus 3 dagen zonder internet en tv. Daarnaast moet ik ook 10 eur aan koerier bijdragen. 
 

in de 25 jaar dat ik bij Ziggo zat, heb ik nog nooit zo iets meegemaakt.

 

ik hoop dat KPN mij niet vaker gaat teleurstellen

Gisteren SMS gekregen en vannacht update 528 gekregen op mijn Box 12. Alles probleemloos verlopen. Instellingen, wachtwoorden zijn intact gebleven. Gebruik WiFi van de Box 12 (geen mesh). Down- en uploadsnelheden (KPN Speedtest) op mijn VDSL aansluiting zijn dezelfde gebleven - Ping 8, Jitter 1.

Tevreden klant en de tijd zal leren of de stabiliteit even uitstekend zal blijken als die met de firmware 516.

Reputatie 7
Badge +30

Ja klopt, deze modem is paar maanden oud (ben nl nieuwe klant). Maar is blijkbaar niet goed meer. Moet nu 2 dagen wachten op nieuwe modem en hopen dat die het doet. Dus 3 dagen zonder internet en tv. Daarnaast moet ik ook 10 eur aan koerier bijdragen. 

Het blijft technologie, het kan stuk gaan. Ook al gebeurt dat normaal gesproken bijna nooit of niet 🙂 Je kan nog eens een keer een reset van de Box 12 proberen om te kijken of hij dat nu wil pakken. Anders is het helaas wachten op het nieuwe modem, @VerhagenL. Als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt kunnen we je wel extra data geven om de tussenliggende dagen te overbruggen. Bij een hardwarewissel is een koerier inderdaad niet gratis. Leveren op een servicepunt wel.  

Vreemd….als ik inlog op mymodem wordt getoond dat al mijn apparaten draadloos zijn aangesloten….van alle apparaten die via ethernet zijn aangesloten toont mymodem dat zij via 2,4 GHz zijn aangesloten….rara


Zelfde hier.

Ik heb twee hier twee SWP2.0 points (1 bedraad en 1 draadloos) en de pc (big tower, dus geen draagbare wifi) ook gewoon bedraad, net als m'n beide Arris VIP 5202 kastjes (ene rechtstreeks aan het modem en de andere in de bedrade SWP).

Op het modem: eth1 = pc, eth2 = kabel naar wanddoos (niet in gebruik), eth3 = 5202 beneden en eth4 = SWP boven en van daar naar tweede 5202.  Volgens mymodem weergave is echter alleen de SWP boven  in het modem (box12) ingeplugd en de rest 2,4Ghz. Maar in de app bekeken is de draadloze SWP connected met 5Ghz en dit is soms ook in mymodem te zien, niet continu.

Ze werken allen wel maar de weergave in mymodem klopt echter totaal niet niet na de update, voor de update klopte het wel. De weergave veranderd ook niet na alles te rebooten (warm dus geen factory reset), ook niet alles na een modem reboot (warm via de interface) en dan daarna pas alle aangekoppelde apparaten er opnieuw aan aankoppelen. In andere volgordes aankoppelen helpt ook niet. De weergave in mymodem blijft gewoon onjuist.

 

Qua settings was er overigens inderdaad nagenoeg niets veranderd na de update van 516 naar 528, wel was de SSID van extra wifi naar standaard terug gezet, de wachtwoorden en inlog waren ongewijzigd. Ik gebruik de extra wifi met alleen 2,4Ghz aan voor een aantal apparaten die niet met 5Ghz overweg kunnen en heb inmiddels zelf weer de gewenste SSID aan de extra wifi gegeven maar ik meld het even omdat het nog nergens gemeld stond. De nog gewoon aanwezige Wifi settings knop was al wel genoemd las ik.

 

Dit is mijn eerste posting hier. Ik heb sinds krap 2 maand KPN glasvezel in plaats van Ziggo (sinds '14) en daarvoor Xs4all vanaf '98 met 14k4 modem  🙂 Ik ben dus wel een beetje bekend met internet en modems ;) 

 

Reputatie 1

Ik heb sinds vorige week donderdag de update van 516 naar 528 firmware voor mijn Box 12.

 

De layout is heel simpel. KPNiTV kasje met kabel aan het modem, twee (witte) WifiExtenders, waarvan één via een kabel, de andere via Wifi.

 

Na de update zat de draadloze extender gelinkt aan de andere extender, die heb ik gereboot waarna de tweede extender nu weer aan het modem was gelinked, zoals ik het wou.

Afgelopen dagen een paar keer meegemaakt dat de Wifi 's avonds weg viel op mijn telefoon terwijl ik in de woonkamer was, toen stond de bedrade WifiExtender in de woonkamer blauw te knipperen voor een paar minuten. Daarna werkte alles weer goed.

 

Dit had ik met de 516 en eerdere firmwares niet, dus dat viel me nu dus op. De andere (draadloze) extender staat in de slaapkamer met het lampje uit bovenop een kast, dus of die ook knipperde kan ik niet zeggen. Kijk ik later in de webinterface, zie ik dat de uptijd van alledrie (modem plus twee extenders) gal een paar dagen was. Dus de extender was niet aan het rebooten, maar wat was dit dan wel. Nogmaals, ik zag dit op de bedrade WifiExtender (blauw knipperen).

 

Dat wou ik in ieder geval even melden.

Reageer