KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 133417 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@JoopAPD, welkom hier. De weergave van mymodem klopt dus niet. De apparaten worden op wifi gezien in plaats van via de LAN. Ik ga dit meenemen als feedback. Bedankt. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Kantjeboord, heel goed dat je het meldt. Over welke Wifi extenders heb je het dan? Ik ga stiekem uit van de Superwifi's?

Reputatie 1

@Kantjeboord, heel goed dat je het meldt. Over welke Wifi extenders heb je het dan? Ik ga stiekem uit van de Superwifi's?


Sorry, ik wist alleen van de SuperWifi 1 (witte) en 2 (zwarte). Het zijn de witte, verder geen klachten, maar het viel me nu op (en mijn vrouw klaagde dat haar WiFi opeens weg was). Als deze blauw knipperen voor een paar minuten, wat gebeurt er dan. De kabels zijn overigens CAT 6, nieuwbouw. Bij oplevering getest met een kabel tester, en dat was goed. Deze set (modems + superwifi) hebben we nu ruim anderhalf jaar.

Reputatie 2
Badge

@Kantjeboord, heel goed dat je het meldt. Over welke Wifi extenders heb je het dan? Ik ga stiekem uit van de Superwifi's?


Sorry, ik wist alleen van de SuperWifi 1 (witte) en 2 (zwarte). Het zijn de witte, verder geen klachten, maar het viel me nu op (en mijn vrouw klaagde dat haar WiFi opeens weg was). Als deze blauw knipperen voor een paar minuten, wat gebeurt er dan. De kabels zijn overigens CAT 6, nieuwbouw. Bij oplevering getest met een kabel tester, en dat was goed. Deze set (modems + superwifi) hebben we nu ruim anderhalf jaar.

Het blauw knipperen betekend dat er activiteit is. Dat kan zijn dat je dan ingelogd bent in de webinterface en daar bezig bent.

Reputatie 1

@Kantjeboord, heel goed dat je het meldt. Over welke Wifi extenders heb je het dan? Ik ga stiekem uit van de Superwifi's?


Sorry, ik wist alleen van de SuperWifi 1 (witte) en 2 (zwarte). Het zijn de witte, verder geen klachten, maar het viel me nu op (en mijn vrouw klaagde dat haar WiFi opeens weg was). Als deze blauw knipperen voor een paar minuten, wat gebeurt er dan. De kabels zijn overigens CAT 6, nieuwbouw. Bij oplevering getest met een kabel tester, en dat was goed. Deze set (modems + superwifi) hebben we nu ruim anderhalf jaar.

Het blauw knipperen betekend dat er activiteit is. Dat kan zijn dat je dan ingelogd bent in de webinterface en daar bezig bent.

Dat was ik dus niet, wat maakt dat ik het een beetje vreemd vond dat het ding blauw stond te knipperen.

Reputatie 2
Badge

@Kantjeboord gebeurde dit toevallig na een herstart? Of was je in the KPN Thuis app bezig? 

Reputatie 1

@Kantjeboord gebeurde dit toevallig na een herstart? Of was je in the KPN Thuis app bezig? 

Nee, een herstart was het niet gezien de uptijden van zowel het modem als de SuperWifi points.

Het was juist daarna dat ik eens op de web pagina van het modem keek.

 

Maar je hebt een punt, ik weet niet meer of ik toevallig in de KPN Thuis app zat te  koekeloren.

Dat zou zo maar kunnen. Ik houd dat eens even in de gaten.

 

Afgelopen dagen ging het weer goed. Het is dus niet iets wat constant gebeurd, dat had ik niet voor de update en nu erna ook niet.

 

Ik heb wel soms dat mijn telefoon (S21) per se met het modem connect, maar dat zou kunnen omdat die WiFi 6 ondersteund (net als mijn telefoon) en de WiFiExtenders niet (ik heb versie 1, de witte). Klinkt logisch.

 

Reputatie 3
Badge

Iemand anders hier die na het updaten van 516 naar 528 last heeft van spontaan herstarten van Box 12 , dus geen tv en internet/WiFi ?

Reputatie 1

Nee, mijn modem uptime is nu bijna 13 dagen, dat is dus na de nachtelijke update door kpn. Na mijn laatste melding geen rare dingen meer gezien. 

Iemand anders hier die na het updaten van 516 naar 528 last heeft van spontaan herstarten van Box 12 , dus geen tv en internet/WiFi ?

 

Nee ik heb geen last van herstarten @rienm. Wel dat m'n laptop en/of telefoon wifi verliezen zodra ze naar de bedrade SW2 boven wilden verbinden, sterker nog, het verwarde de wifi apparaten dusdanig dat ze ook niet meer vanzelf terug schakelden naar de andere SW2 of de Box12. Moest ik wifi eerst volledig uit zetten op de laptop of telefoon en dan weer inschakelen en dan verbonden ze wel weer met die twee laatst genoemde. Best vreemd, het is immers mesh maar bij controleren zag ik dat de bedrade steevast andere channels (zowel op 2,4 als 5gHz en ook voor 2,4 voor de extrawifi) gebruikt als de box12 en de draadloze SW2. Moet normaal kunnen met mesh maar blijkbaar kunnen de laptop en de telefoon er niet mee overweg ofzo, geen idee.

Ik heb die bedrade nu ook draadloos verbonden en nu verliezen ze de verbinding daarmee ook niet meer. De VIP5202 boven zit nu zelf bedraad ipv eerst via de SW2, wilde ook wel aan de nu draadloze SW2 boven maar de draad ligt er toch en is immers net iets stabieler. De VIP5202 boven had in eerste instantie wel dat hij bij inschakelen vanuit eco stand eerst een foutmelding mbt “niet verbonden” gaf (via de SW2 en ook zelf bedraad) maar de VIP5202 een volledig herstarten (adapter er even uit) heeft dat weer verholpen. Volledige spontane herstarts heb ik nog niet meegemaakt, niet van de box12 en niet van de SW's of de VIP5202's. 

 

Misschien helpt het om zelf de Box12 even te herstarten door de adapter er even uit te halen? Dan leegt hij in ieder geval eventuele foutieve cached data (o.a. buffers) en behoudt je al je settings. Succes.

Reputatie 3
Badge

Dank voor je reactie Joop. Ik heb gisteravond maar eens de adapter van de Box12 van de spanning afgehaald , halve minuut gewacht en de boel weer op laten starten. We zullen in de loop van de dag merken of dit iets gedaan heeft.

it’s been around a month since when the update was received, but i still keep getting daily disconnections from time to time, and.. it is really really getting annoying! so tired of having to reset my entire house because your box keep losing connection!

 

i thought this was supposed to fix this

Reputatie 3
Badge

@JoopAPD  Ik heb dus  jouw advies opgevolgd, simpel… Lijkt geholpen te hebben ( of te vroeg gejuicht?) maar afgelopen 3 dagen geen spontaan herstarten Box12 meer opgemerkt…..

De nieuwste versie is SGEJ10000528. We beginnen de uitrol hiervan in de nacht van 13 op 14 juni. De eerste twee weken van de uitrol zijn een testperiode waarin we een relatief kleine groep aan klanten deze versie geven. Als dit volgens plan verloopt doen we daar direct achteraan, verspreid over drie weken, het overgrote deel van de klanten. Dit zijn degenen die nu al op 516 zitten, of de 312 versie hebben zonder Wifipunten, of de 312 hebben met Wifipunten en gelijke SSID's. Daarna doen we dan als afsluiter, verspreid over 7 weken, de laatste kleine groep.

Zijn er problemen met de updates naar versie 528, want hier nog steeds de 516 ? Ik doe die liever niet geforceerd gezien de nodige troubles daarna 🤔

Reputatie 1

De nieuwste versie is SGEJ10000528. We beginnen de uitrol hiervan in de nacht van 13 op 14 juni. De eerste twee weken van de uitrol zijn een testperiode waarin we een relatief kleine groep aan klanten deze versie geven. Als dit volgens plan verloopt doen we daar direct achteraan, verspreid over drie weken, het overgrote deel van de klanten. Dit zijn degenen die nu al op 516 zitten, of de 312 versie hebben zonder Wifipunten, of de 312 hebben met Wifipunten en gelijke SSID's. Daarna doen we dan als afsluiter, verspreid over 7 weken, de laatste kleine groep.

Zijn er problemen met de updates naar versie 528, want hier nog steeds de 516 ? Ik doe die liever niet geforceerd gezien de nodige troubles daarna 🤔

Als je geen last hebt van spontane reboots met 516, en geen SuperWifi 2 hebt. Dan heeft het weinig zin om zelf te upgraden. Gewoon wachten tot je een smsje kreeg. 516 werkte bij mij prima. Had zelf na de update naar 528 (via sms aangemeld door KPN) wat issues met wegvallen WiFi verbinding. Modem en SuperWifi’s gereboot en het werkt nu al een paar weken stabiel.

Ik heb SuperWifi (maar geen SuperWifi 2), en had met 516 geen problemen, Dus qua werking merk ik nu geen verschil tussen 516 en 528.

Reputatie 7
Badge +30

De nieuwste versie is SGEJ10000528. We beginnen de uitrol hiervan in de nacht van 13 op 14 juni. De eerste twee weken van de uitrol zijn een testperiode waarin we een relatief kleine groep aan klanten deze versie geven. Als dit volgens plan verloopt doen we daar direct achteraan, verspreid over drie weken, het overgrote deel van de klanten. Dit zijn degenen die nu al op 516 zitten, of de 312 versie hebben zonder Wifipunten, of de 312 hebben met Wifipunten en gelijke SSID's. Daarna doen we dan als afsluiter, verspreid over 7 weken, de laatste kleine groep.

Zijn er problemen met de updates naar versie 528, want hier nog steeds de 516 ? Ik doe die liever niet geforceerd gezien de nodige troubles daarna 🤔

Ehm, ik meen dat we klaar, of zo goed als klaar, zouden moeten zijn met de 516 naar 528 brengen. En dat de groep die nu nog 312 heeft nog voor een deel moet. Maar er zijn een paar vertragingsmomenten geweest waardoor het kan zijn dat het iets achter loopt op het schema dat ik in het startbericht typte. 

 

Maar, als je nu geen issues ervaart, @HansaanZet, dan zou ik gewoon lekker afwachten zoals Kantjeboord ook al zegt. 

15 augustus 2022 en SGEJ10000312 draait hier nog steeds. Nooit een update ontvangen. 

Idem.

Reputatie 7
Badge +21

Als jullie de laatste versie willen hebben, dan kan dat door de KPN Box 12 een reset te geven zoals in het startbericht staat aangegeven.

 

Reputatie 4
Badge +1

heb hier ook nog 312 maar draait eigenlijk foutloos heb dus geen behoefte om het te upgraden. Zeker omdat er wat zaken verloren gaan bij de upgrade vanaf 312. Ik wacht vooralsnog tot de update verplicht uitgevoerd gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Komt vanzelf 🙂 We doen deze week weer een groep van 312’en updaten.

Heb een modem V12 met 3 TPLink Deco Mesh 4 waarbij de WiFi van het modem uitgeschakeld staat voor een evenwichtig Mesh netwerk. Nu heb ik de 528 update gehad, alles prima verlopen en werkt goed.

Vraag: kan ik de WiFi van het V12 Modem weer aanzetten zodat ze alle 4 samen één Mesh netwerk vormen? En daarbij de “hoofdMesh” die bekabeld is loskoppelen?

Groet

Reputatie 7

Vraag: kan ik de WiFi van het V12 Modem weer aanzetten zodat ze alle 4 samen één Mesh netwerk vormen?

Nee, dat gaat niet, de V12 kan alleen een mesh netwerk vormen met de Experia WiFi's en de "super"WiFi's.

Vraag: kan ik de WiFi van het V12 Modem weer aanzetten zodat ze alle 4 samen één Mesh netwerk vormen?

Nee, dat gaat niet, de V12 kan alleen een mesh netwerk vormen met de Experia WiFi's en de "super"WiFi's.

Dank, dan kan ik alles bij het oude laten. 👌

Reputatie 2

Iemand anders hier die na het updaten van 516 naar 528 last heeft van spontaan herstarten van Box 12 , dus geen tv en internet/WiFi ?

Tv blijft het doen maar internet valt meerdere malen per dag weg, zowel bedraad als wifi .

Reageer