Beantwoord

Modem omruilen: ik wil het oude modem later retour sturen

  • 24 January 2022
  • 37 reacties
  • 1033 keer bekeken

Reputatie 2

Dit is precies mijn angst, dat de nieuwe modem het niet doet en dat de oude waar alles werkte al bij het postkantoor ligt.

Vertrouwen van KPN , waarbij de klant de oude modem een dag later terugstuurd is er blijkbaar niet.

Met al dat thuiswerken wil je internet en er is altijd een risico dat het niet werkt, leert mijn (KPN) ervaring

Erg klantonvriendelijk. Is hier echt niks aan te doen


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 27 January 2022, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 2

en als de nieuwe modem niet werkt heb je een probleem.

Wat is er zo moeilijk aan 1 dag later inleveren als alles werkt.

Em amders een factuur sturen


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Ik heb precies hetzelfde

KPN geeft aan dat alles moet werken

Maar als dat niet zo is is je oude modem al weg en zit je zonder internet


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Ik heb precies hetzelfde

KPN geeft aan dat alles moet werken

Maar als dat niet zo is is je oude modem al weg en zit je zonder internet

Als je huidige modem nog werkt kan je die gewoon blijven gebruiken hoor @bkrol01 .

Welk modem heb je momenteel?


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Ecaj en @bkrol01 het is voor 99,999% zeker dat de modems het gewoon goed doen.

Bij TFT (Telfort) kreeg je eerst je modem en mocht je je oude later retour sturen.

Bij KPN is het gelijk oversteken en men maakt daar geen uitzondering op.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @bkrol01 zie mijn reactie in een van de vele andere topics waar je ook gereageerd hebt.

 

Reputatie 5
Badge +5

@bkrol01 ik denk dat de slechte mensen het hier voor de goede hebben verpest. KPN kan er gewoon niet van uitgaan dat iedereen zo eerlijk is als u en ik. Vandaar dat bijvoorbeeld Marktplaats vol staat met experia boxen. En ik zie het probleem ook niet zo, als u een modem heeft wat niet of slecht functioneert, is het toch geen probleem om hem om te (mogen) ruilen tegen een nieuwe die wél weer goed functioneert??

En dan is er tegenwoordig altijd nog de mogelijkheid om zelf een modem/router te kopen die u dan vervolgens zelf thuis kan wisselen met de experia box die u dan niet hoeft in te leveren maar fijn thuis mag houden. 

Reputatie 2

Ik heb precies hetzelfde

KPN geeft aan dat alles moet werken

Maar als dat niet zo is is je oude modem al weg en zit je zonder internet

Als je huidige modem nog werkt kan je die gewoon blijven gebruiken hoor @bkrol01 .

Welk modem heb je momenteel?

Versie 8, maar ondersteund geen Mesh en Wifi6 voor mijn iphone


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

@JanIvor Ik zie op dit forum allerlei berichten van mensen waarbij v12 niet goed of niet direct werkt. Dus als ik hem aansluit en het werkt niet dan wil ik in ieder geval terug kunnen naar een werkend systeem omdat er thuis gewerkt wordt. Die oude modem wil ik niet houden of verkopen maar gewoon een dag later terugsturen. Hoe moeilijk kan het zijn!

Badge +19

Nou dan zou ik het wel weten. Ik bleef nog even bij de v8. De box 12 heeft nog wat kinderziektes. Mesh en wifi 6 zijn nou ook niet echt een enorme toevoeging.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Bedankt @Joep1965 , dat sterkt mijn idee, dat ik het eerst werkend wil hebben voordat ik de oude terugstuur


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Hallo @Ecaj en @bkrol01 het is voor 99,999% zeker dat de modems het gewoon goed doen.

Bij TFT (Telfort) kreeg je eerst je modem en mocht je je oude later retour sturen.

Bij KPN is het gelijk oversteken en men maakt daar geen uitzondering op.

 

Weet je het zeker??


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Hallo @martijn197108 , je moet mensen geen illegale dingen aan gaan praten, dit is al de 2e keer dat je dat doet, zo word je nooit een ‘superuser’, al heb je 100.000 reacties.:sunglasses::thinking:

Maakt me niet uit,Als de vragende persoon maar tevreden is.

Maar ik heb nu corona en misschien reageer ik daarom soms wat geirriteerd,Neem dat me niet kwalijk:wink:

Reputatie 5
Badge +5

@martijn197108 

Beterschap gewenst!

@martijn197108

Beterschap gewenst!

Dankjewel:blush:

Reputatie 2

Dank martijn, sterte met corona 

En een lege doos terugsturen ha ha 

Of wordt gechecked of de modem erin zit?

Hallo @martijn197108 ik wens je veel sterkte en gezondheid toe om dit virus te overwinnen!

 

Dank martijn, sterte met corona 

En een lege doos terugsturen ha ha 

Of wordt gechecked of de modem erin zit?

Je krijgt zelfs herinneringen als je de boel wèl keurig teruggestuurd hebt.

 

 

Dank martijn, sterte met corona 

En een lege doos terugsturen ha ha 

Of wordt gechecked of de modem erin zit?

Bedankt,

Bij het postpakketpunt niet denk ik maar later komen ze er vast wel achter.

Hallo @Ecaj en @bkrol01 het is voor 99,999% zeker dat de modems het gewoon goed doen.

Bij TFT (Telfort) kreeg je eerst je modem en mocht je je oude later retour sturen.

Bij KPN is het gelijk oversteken en men maakt daar geen uitzondering op.

 

Weet je het zeker??

Hallo @bkrol01 Ja, dat weet ik zeker, strikt beleid van KPN.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Heel soms wel,Ik heb al 2 modems gekregen afgelopen jaar zonder dat ik wat moest retourneren.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +5

@bkrol01 @martijn197108 @JanD 

Ach, ik snap de mensen wel. Het is ook een gevoelskwestie denk ik, en het is inderdaad vervelend om je ene modem af te koppelen (behalve als die écht de geest heeft gegeven, hahaha) en hem dan om te gaan ruilen zonder dat je 100% zeker bent dat één en ander weer soepeltjes gaat draaien.... 

Maar snap KPN ook dat ze het op deze manier willen doen. 

Badge +19

Bedankt @Joep1965 , dat sterkt mijn idee, dat ik het eerst werkend wil hebben voordat ik de oude terugstuur

Hou gewoon nog een maandje die v8.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Waar ik problemen mee heb is dit strikte KPN beleid. Als een vaste klant nou graag iets anders wil moet je daar toch op inspelen. Maw klantonvriendelijk, slechte klantbeleving en een reden om een volgende keer naar een alternatieve provider te kijken, hoewel ik denk dat Ziggo niet veel beter is.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

Dat kan bij de bakker misschien maar niet bij een bedrijf met 2.5 miljoen klanten. Kpn heeft voor deze strategie gekozen en dat is begrijpelijk.  Heel veel appartuur van kpn wordt illegaal verkocht. Dat kost bergen geld. Ik ben behoorlijk aktief hier en ik heb nog nooit gezien dat iemand een kapot modem kreeg. De kans dat je op weg naar het ophaalpunt aangereden wordt is groter dan dat je een kapot modem krijgt. Dus of ga dat modem omruilen of stap over. Blijf er niet in hangen. Zo belangrijk is het allemaal niet.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Lijkt wel of iedereen dit normaal vind en dat KPN niks te verwijten valt. Worden jullie betaald of zo?

Ook een bedrijf met 2.5 miljoen klanten zou meer flexibel kunnen zijn

een oude KPN modem op markplaats (dank voor de tip) doet 10-20 euro dus daar wordt je niet rijk van

Ik dacht dat het om milieuvriendelijk recylen ging en dat kan ook een dag later als duidelijk is dat alles werkt.


*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic