Beantwoord

Port forwarden op Box 12 lukt niet

  • 11 September 2022
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik probeer een poort open tezetten  om een game server op te runnen. In mijn voorbeeld gebruik ik Minecraft. Minecraft gebruikt poort 25565 standaard.

 

Mijn server draait via proxmox waarop een container staat met pufferpanel om me gameservers te runnen. Deze staat op een intern ip adres van 192.168.2.112 ingesteld. Dit ip adres voer ik ook in sinds het mijn “eind” apparaat is. Echter blijft de poort dicht en kan ik er niet bij. De server werkt wel sinds ik wel op de server kan komen als ik mijn interne ip adres gebruik om op de server te komen.

Ik vul het als volgt in op mijn router:

Waarna ik op de add knop druk en het als volgt in mijn lijst komt te staan:

Alleen de poort blijft alsnog dicht. Ook als ik via een website check zoals yougetsignal.com om te zien of de poort open is geeft deze aan dat de poort dicht is.

 

Vond al wel een handleiding waarin wordt gezegd dat je handmatig het ip adres moet reserveren/toewijzen https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2D145/kpn%2Dbox%2D12%2Dport%2Dforward%2Dinstellen%2Dupnp%2Daanzetten%2D562443

Dit heb ik gedaan maar heeft geen effect gehad.

 

heeft iemand enig idee wat er voor kan zorgen dat poorten niet open kunnen worden gezet?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 September 2022, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @HAlex . Heb je ook ergens je WAN ip adres ingevuld?

Ik heb het allemaal gedaan maar external ip kan ik niet leeg laten. Dat acepteerd het invulscherm niet. 

Reputatie 7
Badge +24

External host. Zet er dan een sterretje neer.

Sorry maar heb ik ook geprobeerd

 

dan gaat hij wel verder maar dan blijft de poort dicht

 

Reputatie 7
Badge +24

192.168.2.112 ... is dat het ip adres van de proxmox server? Of van de game server?

Het is van Hikvision camera. Geen spelletje of zo.

Reputatie 7
Badge +24

Dan denk ik dat u beter even een nieuwe topic aan kunt maken.