Vraag

probleem met inloggen op het modem, KPN Box 12, op https://mijnmodem.kpn/

  • 8 February 2022
  • 25 reacties
  • 5691 keer bekeken

Op https://mijnmodem.kpn/ wordt het managerwachtwoord gevraagd om in te loggen. Wegens een reset, vanwege de KPN, moet dat met het ww dat achter op het modem staat.

Dat lukt echter niet omdat het ww niet herkend wordt.

Wie weet een oplossing


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Op https://mijnmodem.kpn/ wordt het managerwachtwoord gevraagd om in te loggen. Wegens een reset, vanwege de KPN, moet dat met het ww dat achter op het modem staat.

Dat lukt echter niet omdat het ww niet herkend wordt.

Wie weet een oplossing

Grote kans dat je toch een fout maakt bij het intypen van het wachtwoord. Wat je kunt doen is de qr code scannen wat er bij staat en dan het wachtwoord kopiëren en plakken 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kokbird 

Na een reset is het Admin password op het etiket de enige ‘sleutel’ om de eerste keer in te loggen.
Dit password is m.i. door de ontwerpers onnodig complex gemaakt en bestaat uit 10 karakters. Er zitten soms heel lastige leestekens in zoals ‘ ^ ( ) } ]. Je moet dus heel goed kijken wat er staat.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Kokbird! Goede adviezen van Eric89 en RBxx: ben je hiermee verder gekomen? 

Suggesties heb ik al geprobeerd maar geven geen oplossing.

Het ww wordt niet herkend.

Reputatie 7
Badge +21

Spijtig om te horen @Kokbird dat het niet lukt, maar na een reset is het Admin password op het etiket de enige manier om in te loggen. Kan je een fotootje maken van het etiket en hier plaatsen? Kunnen we mee puzzelen. PAS OP, poets de andere gegevens en QR code wel eerst even weg, die moet je niet delen.

Wat denk je daarmee te kunnen doen  ?

Het probleem doet zich voor sedert KPN een reset van het modem heeft uitgevoerd. Dus daar zou dan iets verkeerd moeten zijn gegaan.

Het modem werkt overigens wel normaal, ik kan op internet komen als voorheen, echter de modeminstellingen kan ik nu niet meer aanpassen en dat is lastig als je bijv. een portforwarding wil gaan instellen.

Reputatie 2

@Kokbird , maak je gebruik van de KPN Thuisapp en heb je daar een beheerderspassword aan gemaakt?

Zo ja probeer dan daar eens mee op het modem in te loggen. Bij mij werkt het.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kokbird , zoals ik aangaf is het initiële Admin password met de speciale tekens soms moeilijk te ontcijferen. Daarom stelde ik voor om mee te kijken. Het is aan jou of je die hulp wil aannemen.

Dat initiële ww werkte wel toen het modem nieuw was, het is dus goed ontcijferd.

Reputatie 7
Badge +16

Het KPN Forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies.

Wat denk je daarmee te kunnen doen  ?

De vraag wordt met de beste bedoelingen gesteld, omdat de ervaring leert dat het best een puzzel kan zijn om het wachtwoord te ontcijferen.

Vragen behandelen wij in topics, niet in privéberichten dus je privébericht copy paste ik hier:

Na een reset op afstand door KPN kan ik op mijn laptop niet meer inloggen op het modem.
Voor de reset lukte dat wel.
Zowel het originele als het door mij ingestelde ww wordt niet herkend.
Ook na indrukken van de resetknop, 2 seconden, lukt het niet.
Ik krijg overigens wel verbinding met internet, via WiFi, met de in het verleden ingestelde gegevens.
Die zijn na de reset door mij dus niet naar fabrieksinstellingen terug gegaan.
Hoe kan ik nu weer mijn modem bereiken, om eventueel instellingen te kunnen veranderen ?
Op het forum kwam geen bruikbare suggestie naar voren.

Is het mogelijk dat met de reset door KPN het admin-ww veranderd is ?
 

Na een reset zijn de inloggegevens die achterop het modem te vinden zijn, weer van kracht: deze gegevens veranderen nooit, totdat jij het zelf aanpast.

De resetknop 2 seconden ingedrukt houden, lijkt mij te kort om het modem volledig te laten resetten. Brandt het powerlampje dan wel rood?
Wil je het modem eens als volgt resetten:

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Deze oplossing meerdere malen geprobeerd echter zonder resultaat.

Opmerkelijk is dat na een harde reset de gegevens voor WiFi niet zijn teruggezet, ik kan met de door mij aangepaste SSID en WW nog steeds op WiFi komen.

Op de laptop wordt het WW voor het modem nog steeds iet herkend.

6G9z1ajG@a

Dit is de code voor het adminww

Hiermee kon ik het modem benaderen voordat de KPN een reset doorvoerde.

Reputatie 5
Badge +6

Ipv https://mijnmodem.kpn te gebruiken, kan je proberen om gewoon via de browser naar 192.168.2.254 te gaan. Waardoor je op de interface komt van het modem

voor de duidelijkheid:ik kan gewoon op het inlogscherm van het modem komen.

toen ik het modem pas had kon ik met het admin-ww daar inloggen en toen heb ik SSID en wifi-ww aangepast

sedert een reset door KPN krijg ik wel het inlogscherm maar kan ik niet meer met het admin-ww inloggen, terwijl dat wel zou moeten kunnen, gezien de melding die ik krijg.

na een harde reset van het modem lukt het nog niet, waarbij opvalt dat de door mij ingestelde SSID en wifi-ww niet verdwenen zijn. 

bij het resetten heb ik de resetknop ingedrukt totdat het powerlampje rood geworden was.

na wachten gaan al snel alle lampjes weer groen branden.

Probleem is opgelost door service KPN helpdesk.

Reputatie 7
Badge +21

Goed nieuws @Kokbird , wil je hier nog delen wat precies het probleem en de oplossing was?

Ik hoor ook graag de oplossing, aangezien ik precies dezelfde problemen heb.

@Kokbird  graag even reactie indien mogelijk.

Erwin.

via contact met 0800 0402

Bedankt.

 

Ik heb nogmaals harde reset gedaan. Dit betekende wel dat ik alles opnieuw moest aanmelden en superwifi punten opnieuw moest koppelen. Duurde lang, vooral omdat er meerder keren opnieuw opgestart moest worden.

Had ik dacht ik alles geregeld, vielen mijn 3 superwifi punten uit en kon ik ook niet opnieuw inloggen  op mijn kpn box 12 via de app..

Later deed de inlog het weer, maar de superwifipunten werden niet meer gevonden.

Ik heb op dit moment dus alleen internet van de modem en de 3 superwifi punten werken niet meer.

Weer opnieuw de kpn box 12 opgestart. Helaas nadat hij even liet zien dat alles er was gaf deze weer aan dat er geen netwerk was.

Moedeloos word ik ervan, vooral omdat het voor de update allemaal werkte.

 

Gebeld met KPN,

Prima te woord gestaan alleen monteur kon niet worden ingepland. Hopen dat de monteur morgen belt en direct langs kan komen, want ik werk wel 100% thuis en heb diverse vergaderingen ingepland.

Jammer van zo'n update.

 

Heb vandaag hetzelfde probleem gehad met het (via Chrome) inloggen op het V12 KPN modem met het admin account en een eigen password dat eerder prima werkte. Het standaard admin password dat achter op het modem staat werkte overigens ook niet. 

Zoals boven ook aangegeven werkte de toegang tot het modem via de KPN Thuis app wel met het eigen password. Ik kon daarmee een werkend quest wifi netwerk aanmaken. Verder is deze app niet geschikt om de meer geavanceerde functies van het modem te gebruiken zoals bijvoorbeeld Portforwarding.

Dit voorgelegd aan de KPN Servicedesk met de verwijzing naar de ervaringen van Kokbird op dit KPN Forum. Hij heeft het probleem uiteindelijk met behulp van deze Servicedesk kunnen oplossen. Maw het zou een bekend probleem moeten zijn en met een bekende oplossing. Helaas bleek dit niet het geval. 

Men bleef volhouden het modem eerst maar eens te resetten op de voorgeschreven wijze. Na aangegeven te hebben dat ik dat niet van plan was gezien het feit dat ik wel via de KPN thuis app kon inloggen, heb ik ze gevraagd dit verder met een expert uit te zoeken en mij terug te bellen.

Op grond van eerdere ervaringen met afwijkende gedragingen van browsers toch maar een poging gedaan op Microsoft Edge te gebruiken. En dat werkte wel goed.

Dus in Chrome zit een setting die het probleem veroorzaakt.

Ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden. Ook de Adblock Plus lijkt niet het probleem te zijn.  Dus nog maar even verder speuren, tenzij iemand inmiddels mij de oplossing kan aangeven.

Probleem vandaag opgelost door in Chrome alle cookies te verwijderen en Chrome opnieuw te starten. Hoe simpel kan het zijn. Dat had het eerste advies moeten zijn van de KPN Servicedesk ipv het advies om je modem te resetten naar de fabriek settings. Dan had ik mijn settings (Statische IP adressen en port forwarding) opnieuw moeten invoeren. 

Probleem is opgelost door service KPN helpdesk.

Goed om te weten, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Ik bel ze morgen 

Ik had exact hetzelfde probleem en kan bevestigen dat het aan chrome lag. Cookies verwijderen en chrome opnieuw opstarten hielp niet helaas. Maar een andere browser (safari) gebruiken wel: daar werd het admin wachtwoord netjes geaccepteerd. 

Ik zit ook met het inlog probleem op de modem, allle wachtwoorden en browsers geprobeerd. Inlog gegevens achterop de modem zijn niet van toepassing en maakt niet uit of je probeerd in te logen via wifi of kabel, zelfs de KPN THUIS app werkt niet mee.
Je kan deBeheerders wachtwoordvia de app veranderen wat je wilt, hij reageerd niet.
Wat is de oplossing, en kom niet aanzetten met de domme voor de hand liggende antwoorden, want nee eenreset/factory reset/remote resetvia kpn etc. werken allemaal niet.