Problemen met Box 12 sinds de laatste update

  • 23 November 2023
  • 7 reacties
  • 254 keer bekeken

Ik heb een KPN BOX 12 en heb sinds de update onderstaande problemen:

  • Ontzettend traag internet. 
  • Wegvallende wifi, ik gebruik google chrome. 
  • Haperende tv. 
  • de wifi knop werkt niet meer om aan te zetten, ik zet wifi altijd uit in de nacht en start het dan in de ochtend weer op, sinds de update lijkt de “aan”-functie niet meer te werken. Ik moet de stekker van het modem er dan uithalen en na het opstarten is de wifi ook weer gestart. 

7 reacties

Reputatie 1

Dit is een bekend probleem. De nieuwe firmware van de Box 12 is heel slecht. Ik heb zelf noodgedwongen moeten overstappen op een Fritzbox.

Een oplossing is er niet. Een nieuwe Box 12 zal waarschijnlijk dezelfde problemen geven (dit was bij mij in ieder geval wel zo).

Reputatie 1

Hier ook hetzelfde probleem. DRAMA. Domotica Apparaten die het opeens niet meer doen. Google, somfy schema, kaku etc.

 

Ik heb inmiddels een nieuwe box maar het probleem blijft….

Reputatie 1

Enige oplossing is een Fritzbox aanschaffen of overstappen naar een andere provider. Van KPN hoef je niets te verwachten. Ze reageren hooguit met 'het spijt ons' en verder moet je het zelf maar uitzoeken. En ondertussen blijven ze die bagger firmware update gewoon verder uitrollen. Het is echt om te janken hoe KPN hiermee omgaat. Echt een regelrechte schande.

Reputatie 7
Badge +9

Daarom heb ik alles in mijn woning van AVM, zoals de Fritz!Box 5590 Fiber direct aangesloten op het glasvezelnetwerk (dus FTU ligt bij mij in een mooie doos op zolder), de Fritz! Repeater 6000 en de Fritz!Fon C6 (huistelefoon, via DECT direct verbonden met de Fritz!Box).

Dit zorgt voor een zeer goede en naadloze samenwerking van deze producten, en een zeer goed bereik van het WiFi (vele malen beter dan de KPN Box 12) netwerk.
Daarnaast worden de software-updates van tevoren goed getest in het AVM Lab, alvorens deze worden uitgerold naar de gebruikers.

Ik zelf gebruik geen modems meer van de providers, maar alleen nog van AVM.

Als goede tip:

Bij KPN kun je ook een goede Fritz!Box huren, waarvan de software-updates direct vanuit AVM komen, en dus niet vanuit KPN.
Binnenkort wordt het assortiment bij KPN uitgebreid met de Fritz!Box 5590 Fiber.

Alles over het huren van een Fritz!Box bij KPN, klik dan op deze link: Fritz!Box het modem voor pro's

Reputatie 1

Het slaat alleen toch nergens op dat de klant er voor op moet draaien terwijl KPN er een rotzooi van maakt? Die Fritzbox werkt prima ja, maar wij (abonnement staat niet op mijn naam) hebben deze niet vrijwillig gehuurd. Wij konden namelijk niet anders, omdat KPN hun eigen modem sloopt met slecht geteste bagger firmware. En ze weigeren er ook maar iets aan te doen.

Reputatie 7
Badge +9

Het slaat alleen toch nergens op dat de klant er voor op moet draaien terwijl KPN er een rotzooi van maakt? Die Fritzbox werkt prima ja, maar wij (abonnement staat niet op mijn naam) hebben deze niet vrijwillig gehuurd. Wij konden namelijk niet anders, omdat KPN hun eigen modem sloopt met slecht geteste bagger firmware. En ze weigeren er ook maar iets aan te doen.

Hoi @Mitchel_v_Kleef 

Ik snap je frustraties heel goed, maar om nu direct te zeggen dat KPN zijn eigen modem (Box 12) aan het slopen is, gaat wel heel ver, al zeg je dat wel snel in je boosheid 😡.
Want KPN heeft alleen zichzelf ermee, aangezien de groep klaagende klanten verder zal gaan toenemen, en dat wilt KPN vanzelfsprekend voorkomen.
Er zal vast al begonnen zijn aan een nieuwe update, waarmee de problemen worden opgelost, alleen is het nog niet bekend wanneer deze zal worden uitgerold. 

Dit was voor mij ook één van de belangrijkste redenen, om het modem van de provider zelf niet meer te gaan gebruiken, en definitief over te stappen naar een eigen Fritz!Box (zelf gekocht, dus ook mijn eigendom).
Als eenmaal de Fritz!box in huis hebt, wil je niet meer terug naar het modem van de provider.

De contractant zelf (waar het abonnement bij jullie op naam staat) kan natuurlijk wel de Fritz!Box aanvragen bij KPN, dit kan diegene gewoon zelf doen via zijn Mijn KPN account.

Reageer