Sticky

Stopzetten ondersteuning V8 en V9: hoe ruil ik mijn modem om?

• 13 February 2024
  • 33 reacties
  • 1803 keer bekeken
Stopzetten ondersteuning V8 en V9: hoe ruil ik mijn modem om?

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bernie66. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je niet eerder een bericht hebt ontvangen hierover. We zijn vorig jaar al hiermee begonnen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om deze levering te versnellen. Je kan hiervoor ook naar het dichtstbijzijnde KPN Winkel, alleen kan ik niet van te voren garanderen dat ze een nieuwe modem op voorraad hebben liggen. 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom kan een KPN medewerker bij een kapot modem niet gewoon zorgen dat er morgen een nieuw modem bezorgt word? Elke webwinkel levert z'n spullen de volgende dag. Waarom moet KPN daar een week over doen?

Zorg met je huidige modem dat je antivirus up-to-date is, misschien heb je zelfs wel 2 of 5 licenties van KPN Veilig by F-Secure, als je die nog niet geïnstalleerd hebt, doe dat dan alsnog, zet tevens binnen MijnKPN het Malwarefilter aan en kijk binnen je modem of de wifiveiligheid optimaal is ingesteld:

WPA2/AES en niet WPA/TKIP of een combinatie van beide @Bernie66 

Werk verder waar mogelijk zoveel mogelijk bekabeld voor optimale veiligheid, snelheid en stabiliteit, zeker als je de verbinding ook beroepsmatig gebruikt.

Je kunt een modem al morgen in huis hebben als men wil, gewoon nog eens bellen.

Zorg met je huidige modem dat je antivirus up-to-date is, misschien heb je zelfs wel 2 of 5 licenties van KPN Veilig by F-Secure, als je die nog niet geïnstalleerd hebt, doe dat dan alsnog, zet tevens binnen MijnKPN het Malwarefilter aan en kijk binnen je modem of de wifiveiligheid optimaal is ingesteld:

WPA2/AES en niet WPA/TKIP of een combinatie van beide @Bernie66 

Werk verder waar mogelijk zoveel mogelijk bekabeld voor optimale veiligheid, snelheid en stabiliteit, zeker als je de verbinding ook beroepsmatig gebruikt.

Je kunt een modem al morgen in huis hebben als men wil, gewoon nog eens bellen.

Het probleem is nu dat de modem kapot is en dat de nieuwe waarschijnlijk 22 mei word bezorgd. Ik heb vanmorgen 2x gebeld en ze kunnen het niet regelen dat de modem morgen komt omdat deze al ingepland staat voor 22 mei……….. 

Hoi @Bernie66. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je niet eerder een bericht hebt ontvangen hierover. We zijn vorig jaar al hiermee begonnen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om deze levering te versnellen. Je kan hiervoor ook naar het dichtstbijzijnde KPN Winkel, alleen kan ik niet van te voren garanderen dat ze een nieuwe modem op voorraad hebben liggen. 

Ja heel vreemd…...Ik heb vanmorgen 2x gebeld met jullie en jullie kunnen niet regelen dat de modem morgen komt omdat deze al ingepland staat voor 22 mei (maar dit is geen garantie). Best wel slecht en dat ik al vanaf januari met een mogelijk onbeveiligd netwerk werk vind ik echt heel slecht! 

Reputatie 7
Badge +24

... en dat ik al vanaf januari met een mogelijk onbeveiligd netwerk werk vind ik echt heel slecht! 

Dat klopt natuurlijk niet. Het was wel degelijk beveiligd. Er komen alleen geen updates meer.

Reputatie 2

<off-topic>

Wat is de reden, dat de USB functionaliteit, die in de v8 zat,  niet meer aanwezig is in de v9 en v10 ?

Ik bedoel de functie om bijv. via FTP bestanden te delen d.m.v. een USB stick  welke in de modem gestoken wordt,  dus niet de 4G back-up stick.

</off-topic>

Reputatie 7
Badge +13

<off-topic>

Wat is de reden, dat de USB functionaliteit, die in de v8 zat,  niet meer aanwezig is in de v9 en v10 ?

Ik bedoel de functie om bijv. via FTP bestanden te delen d.m.v. een USB stick  welke in de modem gestoken wordt,  dus niet de 4G back-up stick.

</off-topic>

Daar ligt voor zover ik weet niet meteen een reden aan te grondslag maar meer de realiteit van wat het nieuwe type model aan boord heeft. 

Reageer