Beantwoord

Uitvallend internet, rebooten router

  • 23 January 2022
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Net als Kevin (zie draadje

) ervaar ik sinds een tijdje af en toe uitval van Internet. Dit komt - mogelijk toevallig of misschien juist gerelateerd aan - met het aansluiten van een tweede TV-kastje. Het was het eerste half jaar stabiel met slechts 1 aangesloten TV-Box.

 

Ik zit met dezelfde modem/router en softwareversies als Kevin uit het andere draadje. Uit de logging van de router haal ik niets bijzonders, behalve dat hij soms bij uitval volledig opnieuw opstart - en anders doen gefrustreerde familieleden dat al snel met de hand.

 

Verdere info:

  • WiFi van de modem/router wordt niet gebruikt
  • Ubiquity router is via een Cisco switch aangesloten op de router, samen met twee tv-boxes.
  • Toevallig of gerelateerd aan - lijkt te spelen sinds aansluiten twee TV-Box
  • Bij “storing” knippert linker “internet” LED op de Experiabox.
  • Internet is - itt tot andere draadje - ADSL/VDSL 100MB/30MB
  • Router-GUI is traaaag

 

Als iemand advies heeft hoe ik dit kan aanpakken, verbeteren, troubleshooten en oplossen hoor ik dat heel graag.

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 25 January 2022, 20:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Marc1432984872398473975239875 ,

Een upgrade naar 516 kan helpen,Wil je daarvoor je profiel invullen?

Verder ben ik benieuwd welk type cisco switch je hebt.

Small Business (ouder model) sg300-10P

Hij ondersteund wel IGMP snooping,Maar het is een beheerde switch.Kan je inloggen om te kijken of IGMP SNooping wel aanstaat?

sw#show ip igmp snooping interface 50

IGMP Snooping is globally enabled
IGMP Snooping Querier is globally enabled
VLAN 50
  IGMP Snooping is enabled

 

sw#show ip igmp snooping interface 50

IGMP Snooping is globally enabled
IGMP Snooping Querier is globally enabled
VLAN 50
  IGMP Snooping is enabled

 

Dat zit dan goed,Even wachten op de moderator dan.

Heb je mijn Privebericht al kunnen zien?

sw#show ip igmp snooping interface 50

IGMP Snooping is globally enabled
IGMP Snooping Querier is globally enabled
VLAN 50
  IGMP Snooping is enabled

 

Dat zit dan goed,Even wachten op de moderator dan.

Heb je mijn Privebericht al kunnen zien?

Misschien ook niet helemaal en zit je op de goede weg … bedenk ik mij nu.

Ik “laat” KPN direct toe op dat vlan (50) omdat ik geen trek had in IGMP-Proxy’s. Maar de KPN TV-Box zit aangesloten op een In-Wall access point van Ubiquitiy (UAP-AC-IW) die een trunk heeft naar de Cisco switch waar vlan50 over toegelaten wordt. Misschien dat hier nog wat in zit …. zou nog steeds niet moeten betekenen lijkt mij dat de KPN Experia box over de **** gaat, toch?

 

Even gecheckt … het vlan 50 heeft in mijn Ubiquitiy apparatuur ook IGMP snooping aan staan.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marc1432984872398473975239875, als ik het verhaal zo lees komt het niet door de 2e ontvanger. Het kan een switch zijn, maar aangezien daar IGMP snooping op aanstaat verwacht ik het niet en is het eerder door de firmware van de Box12. Ik heb dan ook een aanvraag voor je gedaan voor een update van de firmware. Ik verwacht dat je deze morgen of overmorgen al hebt. Hoor graag of het daarna nog weer voorkomt.