Update

V10A Update: Extra Wifi [v5.00.56_build503]

  • 17 August 2022
  • 53 reacties
  • 6489 keer bekeken
V10A Update: Extra Wifi [v5.00.56_build503]

Toon eerste bericht

53 reacties



als na deze update je de router niet meer kan benaderen hier een oplosing. En bedankt KPN voor deze slechte service en ervaring.

 

nog even een stappenhandleiding voor n00bs :-))

1 Open het menu start en vul in de zoekbalk naar kladblok.

2 Open kladblok dan met beheerders rechten door de shift knop op het toetsenbord in te houden en kladblok aan te klikken met de rechtermuis knop. 

3 Kies dan voor Als administrator uitvoeren.

4 Voeg “192.168.2.254           mijnmodem.kpn” toe op een eigen regel in het kladblok.

5 Kies voor opslaan. En je bent klaar.



als na deze update je de router niet meer kan benaderen hier een oplosing. En bedankt KPN voor deze slechte service en ervaring.

 

nog even een stappenhandleiding voor n00bs :-))

1 Open het menu start en vul in de zoekbalk naar kladblok.

2 Open kladblok dan met beheerders rechten door de shift knop op het toetsenbord in te houden en kladblok aan te klikken met de rechtermuis knop. 

3 Kies dan voor Als administrator uitvoeren.

4 Voeg “192.168.2.254           mijnmodem.kpn” toe op een eigen regel in het kladblok.

5 Kies voor opslaan. En je bent klaar.

Als je intentie is om een regel toe te voegen aan de Hosts file dan vergeet je nog wat stappen.

Bij mij is de router gewoon te benaderen via Chrome, dus het probleem wat je hiermee probeert op te lossen begrijp ik niet.

Sinds deze update heb ik regelmatig uitval van internet.

 

mijn tv’s zitten rechtstreeks op de EB en mijn aparte unifi netwerk via DMZ op een andere poort

 

zelfs mijn tv ontvangers geven problemen met modem connectie aan.

je hebt helemaal gelijk ik ben bij het kladblok stapje vergeten het host bestand te openen in de handleiding 😛 oeps Maar zonder de toevoeging op mijn windows 11 workstation die bekabeld is aangesloten en hetzelfde probleem ook via wifi heeft. Kan ik de web interface via de browser niet openen. Echter als ik hem hard in het host bestand zet werkt dit wel. Dus dit is echt uitermate belachelijk en heb van een kennis vernomen hij dit probleem ook al regelmatig is tegen gekomen.

Leuk zo'n update zonder kennisgeving.

Update zelf, ok geen probleem. Wat wel een probleem is, is het volgende:

Weer wordt het interne IP-adres gezet op: 192.168.2.X

Voorheen kon ik dit ZELF weer terugzetten naar: 192.168.1.X dit doe ik omdat een aantal apparaten NIET de mogelijkheid hebben dit aan te passen naar de 2.

Mijn halve netwerk ligt er nu weer uit, en kan deze dus ook niet aan de gang krijgen omdat ik dit zelf niet terug kan zetten.

PC's en telefoon's doen het.

Printers liggen eruit alsook de beveiliging camera's b(waarvan ik een paar er niet om kan zetten)

Waarom bemoeid KPN zich met mijn Interne netwerk?
Waarom is de mogelijkheid dit terug te zetten ontnomen?

 

Zeer frustrerend dit.

Goed te lezen dat ik niet de enige ben die dacht zélf gek te zijn geworden, maar er gaandeweg achter is gekomen dat KPN gek is geworden… Zo'n invasieve update zonder notificatie doorvoeren is voorbij amateuristisch. Ik dacht dat mijn modem gehackt was!

Goed te lezen dat ik niet de enige ben die dacht zélf gek te zijn geworden, maar er gaandeweg achter is gekomen dat KPN gek is geworden… Zo'n invasieve update zonder notificatie doorvoeren is voorbij amateuristisch. Ik dacht dat mijn modem gehackt was!

En dan ook nog de telefonische “servicelijn” die automatisch ophangt na een zinloos sms-je gestuurd te hebben!! Lang leve de marktwerking!

Reputatie 7
Badge +19

@Marc0 S Hoi Marc, heb je de Experia Box V10a? De updates voor dit modem zijn eind september afgerond. Hou gerust onze topics in de gaten voor het laatste nieuws over updates. En loop je specifiek ergens tegen aan, laat het dan ook gerust weten (liefst zo specifiek mogelijk omdat we je dan het beste verder kunnen helpen).

@Marc0 S Hoi Marc, heb je de Experia Box V10a? De updates voor dit modem zijn eind september afgerond. Hou gerust onze topics in de gaten voor het laatste nieuws over updates. En loop je specifiek ergens tegen aan, laat het dan ook gerust weten (liefst zo specifiek mogelijk omdat we je dan het beste verder kunnen helpen).

Denk niet dat Marc, ik en veel anderen hier ook maar iets mee opschieten. Belachelijk antwoord. 

@Marc0 S Hoi Marc, heb je de Experia Box V10a? De updates voor dit modem zijn eind september afgerond. Hou gerust onze topics in de gaten voor het laatste nieuws over updates. En loop je specifiek ergens tegen aan, laat het dan ook gerust weten (liefst zo specifiek mogelijk omdat we je dan het beste verder kunnen helpen).

Denk niet dat Marc, ik en veel anderen hier ook maar iets mee opschieten. Belachelijk antwoord. 

Nee, de V10. 

Volgens mij speelt mee dat de username eerst admin was en nu Admin? Zo staat het iig opgeslagen in mijn wachtwoordmanager. Natuurlijk meteen readonly veld geworden. Ik wil niet mijn modem resetten, dus wacht op een oplossing! Bijv als workaround een lokaal uit te voeren html file waarin admin gesubmit wordt? (vanwege cookie submit-problemen werkt het niet zonder verdere aanpassingen aan het script...

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat resetten toch de enige oplossing is. Zo werkt dat meestal bij KPN. Als u dat niet wilt omdat u veel instellingen in het modem heeft, dan kunt u beter op zoek gaan naar een Fritzbox denk ik...

Reputatie 7
Badge +24

Leuk zo'n update zonder kennisgeving.

Update zelf, ok geen probleem. Wat wel een probleem is, is het volgende:

Weer wordt het interne IP-adres gezet op: 192.168.2.X

Voorheen kon ik dit ZELF weer terugzetten naar: 192.168.1.X

Dit snap ik niet helemaal. Dit topic gaat over de v10a. Bij de v10a is het helemaal niet mogelijk om het subnet aan te passen. Het subnet wijzigen naar 192.168.1.x kan helemaal niet voor zover ik weet. Dus ... heeft u geen v10 zonder a?

Bij de Telfort modellen van de v10a kon het wel dacht ik. Maar ik gok dat KPN daar nu ook de KPN firmware inmiddels wel opgezet heeft.

Reputatie 7
Badge +30

Leuk zo'n update zonder kennisgeving.

Update zelf, ok geen probleem. Wat wel een probleem is, is het volgende:

Weer wordt het interne IP-adres gezet op: 192.168.2.X

Voorheen kon ik dit ZELF weer terugzetten naar: 192.168.1.X dit doe ik omdat een aantal apparaten NIET de mogelijkheid hebben dit aan te passen naar de 2.

Mijn halve netwerk ligt er nu weer uit, en kan deze dus ook niet aan de gang krijgen omdat ik dit zelf niet terug kan zetten.

PC's en telefoon's doen het.

Printers liggen eruit alsook de beveiliging camera's b(waarvan ik een paar er niet om kan zetten)

Waarom bemoeid KPN zich met mijn Interne netwerk?
Waarom is de mogelijkheid dit terug te zetten ontnomen?

 

Zeer frustrerend dit.

 

Excuses, @BartDTS, dat we jouw bericht over het hoofd hebben gezien. Voor zover mij bekend was het voor deze update al niet mogelijk om het interne IP adres aan te passen. Maar ik ga voor je navragen hoe dit zit. 

Wat betreft aankondigen van een update, dat doen we via het forum, zoals Alexandra al aangaf. Voor updates waarvan we verwachten dat je er als klant echt iets van merkt (bijvoorbeeld een onderbreking in je verbinding), dan sturen we ook een sms. Dat is voor deze update niet gedaan. 

Reputatie 7
Badge +30

Leuk zo'n update zonder kennisgeving.

Update zelf, ok geen probleem. Wat wel een probleem is, is het volgende:

Weer wordt het interne IP-adres gezet op: 192.168.2.X

Voorheen kon ik dit ZELF weer terugzetten naar: 192.168.1.X

Dit snap ik niet helemaal. Dit topic gaat over de v10a. Bij de v10a is het helemaal niet mogelijk om het subnet aan te passen. Het subnet wijzigen naar 192.168.1.x kan helemaal niet voor zover ik weet. Dus ... heeft u geen v10 zonder a?

Bij de Telfort modellen van de v10a kon het wel dacht ik. Maar ik gok dat KPN daar nu ook de KPN firmware inmiddels wel opgezet heeft.

Klopt, alle Telfort modellen Experia Boxen draaien nu KPN firmware. En als je modem inderdaad een V10 is, zonder A, dan zijn er recent geen updates geweest. 

Reputatie 7
Badge +30

 @Marc0 S Hoi Marc, heb je de Experia Box V10a? De updates voor dit modem zijn eind september afgerond. Hou gerust onze topics in de gaten voor het laatste nieuws over updates. En loop je specifiek ergens tegen aan, laat het dan ook gerust weten (liefst zo specifiek mogelijk omdat we je dan het beste verder kunnen helpen).

Nee, de V10. 

Volgens mij speelt mee dat de username eerst admin was en nu Admin? Zo staat het iig opgeslagen in mijn wachtwoordmanager. Natuurlijk meteen readonly veld geworden. Ik wil niet mijn modem resetten, dus wacht op een oplossing! Bijv als workaround een lokaal uit te voeren html file waarin admin gesubmit wordt? (vanwege cookie submit-problemen werkt het niet zonder verdere aanpassingen aan het script...

Ah, dan is dit topic ook niet op jouw van toepassing, @Marc0 S. Verder zijn er voor de V10 niet recentelijk updates geweest. Dus ik snap niet zo goed wat er bij jou dan veranderd is. Een reset is echter wel de enige manier om dit op te lossen als je nu niet meer kunt inloggen.

Ik lees hierboven dat de updates eind september afgerond zijn. Mijn modem geeft nog steeds v5.00.53 build498-owl als versie aan. Wel hebben we sinds enige tijd dat 's nachts alle verbindingen wegvallen. Hierna moeten alle wifi versterkers gereset worden omdat deze geen verbinding meer krijgen.

 

Mijn gevoel zegt dat dit komt omdat de modem probeert te updaten, maar dit op de een of andere manier niet lukt, zou dat kunnen? En kan het te maken hebben dat onze verbinding al niet super is? (SIB met slecht bereik en een slecht koperlijntje)

Reputatie 7
Badge +8

Ik lees hierboven dat de updates eind september afgerond zijn. Mijn modem geeft nog steeds v5.00.53 build498-owl als versie aan. Wel hebben we sinds enige tijd dat 's nachts alle verbindingen wegvallen. Hierna moeten alle wifi versterkers gereset worden omdat deze geen verbinding meer krijgen.

 

Mijn gevoel zegt dat dit komt omdat de modem probeert te updaten, maar dit op de een of andere manier niet lukt, zou dat kunnen? En kan het te maken hebben dat onze verbinding al niet super is? (SIB met slecht bereik en een slecht koperlijntje)

Die mogelijkheid bestaat altijd. Die update pogingen blijven herhaald worden als het niet lukt. Mogelijk moet het modem gereset worden om hier vanaf te komen. Sateprikker in reset gaatje ingedrukt houden totdat alle lampjes uitgaan. Na een fabrieksreset gaat het modem ook proberen nieuw software op te halen. Misschien dat het nu wel lukt. Evt superwifi,s moeten wel opnieuw aangemeld worden bij de v10a.

 @Marc0 S Hoi Marc, heb je de Experia Box V10a? De updates voor dit modem zijn eind september afgerond. Hou gerust onze topics in de gaten voor het laatste nieuws over updates. En loop je specifiek ergens tegen aan, laat het dan ook gerust weten (liefst zo specifiek mogelijk omdat we je dan het beste verder kunnen helpen).

Nee, de V10. 

Volgens mij speelt mee dat de username eerst admin was en nu Admin? Zo staat het iig opgeslagen in mijn wachtwoordmanager. Natuurlijk meteen readonly veld geworden. Ik wil niet mijn modem resetten, dus wacht op een oplossing! Bijv als workaround een lokaal uit te voeren html file waarin admin gesubmit wordt? (vanwege cookie submit-problemen werkt het niet zonder verdere aanpassingen aan het script...

Ah, dan is dit topic ook niet op jouw van toepassing, @Marc0 S. Verder zijn er voor de V10 niet recentelijk updates geweest. Dus ik snap niet zo goed wat er bij jou dan veranderd is. Een reset is echter wel de enige manier om dit op te lossen als je nu niet meer kunt inloggen.

 

Toch maar een reset gedaan. Kan nu weer inloggen, alles lijkt nog te werken.

Dit staat in de footer van mijn Xperia V10: 

©️2008-2020 ZTE Corporation. All rights reserved  |   V1.01.00T03.8V4

Weet niet of dit dan een 10a is of niet maar hoop dat het updaten van mijn modem zonder notificatie niet nog eens zal gaan plaatsvinden…

 

--Marc0_S

Reputatie 7
Badge +30

Toch maar een reset gedaan. Kan nu weer inloggen, alles lijkt nog te werken.

Dit staat in de footer van mijn Xperia V10: 

©️2008-2020 ZTE Corporation. All rights reserved  |   V1.01.00T03.8V4

Weet niet of dit dan een 10a is of niet maar hoop dat het updaten van mijn modem zonder notificatie niet nog eens zal gaan plaatsvinden…

Dit is een V10, zonder a :)

Fijn dat je nu in ieder geval weer kunt inloggen en dat alles weer lijkt te werken. 

Wat betreft het updaten met of zonder notificatie, dat ligt aan wat in een update zit. In de meeste gevallen zijn updates voornamelijk dingen waar je weinig tot niets van merkt, en waarbij je modem alleen herstart. Niet reset. Dus dan doen we meestal geen notificatie. Als er wel dingen worden gedaan die je als klant zijnde merkt, of die grotere nieuwe functies toevoegen, of die dingen veranderen in de instellingen, dan doen we het wel.

Reputatie 7
Badge +8

Wat is er veranderd?

Ik kan niet meer bij mijn modem komen en net als na een vorige up date werkt de nefit easy niet meer?
Kan en moderater mijn update weer ongedaan maken?

Reputatie 7
Badge +19

Wat is er veranderd?

Ik kan niet meer bij mijn modem komen en net als na een vorige up date werkt de nefit easy niet meer?
Kan en moderater mijn update weer ongedaan maken?

Heb jij een Experia Box V10a? De updates voor dit type modem zijn eind september namelijk afgerond @Roos79 

Reputatie 7
Badge +8

Wat is er veranderd?

Ik kan niet meer bij mijn modem komen en net als na een vorige up date werkt de nefit easy niet meer?
Kan en moderater mijn update weer ongedaan maken?

Heb jij een Experia Box V10a? De updates voor dit type modem zijn eind september namelijk afgerond @Roos79 

Klopt een v10A , maar waarom kan werkt de Easy nu ineens dan niet meer (geen verbinding maken met)

Voor de duidelijkheid de easy werkte echt geheel probleem loos.

En inloggen kan dus niet op de modem?

Reputatie 7
Badge +19

Ik durf niet precies te zeggen wat er dan gewijzigd is in jouw situatie. Ik weet enkel dat wij recentelijk geen update hebben gedaan. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik durf niet precies te zeggen wat er dan gewijzigd is in jouw situatie. Ik weet enkel dat wij recentelijk geen update hebben gedaan. 

Jammer want heb nu afgelopen dagen hem al meermaals van de stroom gehad en net de reset knop gebruikt.

Heb het idee dat de 2.4 slecht bereikbaar is want de apparaten die daarmee moeten verbinden doen moeilijk.

Als het blijft bestaan zal ik wel gaan bellen met de technische mensen.

Bedankt tot zover!

Ik zie dat ik sinds kort op v5.00.58 draai. Komt hier ook een changlog van?

Reageer