Vraag

Verhuisd, maar krijg het internet niet aan de praat en de monteur komt 4 juli pas

  • 25 June 2022
  • 14 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik ben verhuisd en mij dsl kabel in dat nieuwe huis past niet om de nieuwe modum en dit is zelfs een nood wifi omdat de monteur ps 4 juli komt dus ik vraag me nou af hoe dit opgelost kan worde de oude box waar de dsl kaber wel in pasten was een experia box v10a de nieuwe box is een experia box v10


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @Ok Ok als ik de foto goed zie moet je de RJ11-aansluiting een ¼ slag draaien, het past er maar op 1 manier in met het beweegbare lipje aan de bovenzijde, als je dan klikt hoort is de verbinding goed.

 

 

Deze verbinding heb ik @JanD 

Bedoelt u zo? @JanD 

Badge +19

Kwartslag draaien dan moet ie passen.

Reputatie 7
Badge +21

Waar komt die kabel vandaan @Ok Ok ? Dat lijkt op een netwerkkabel met een RJ45 connector.
Voor de verbinding met het IS/RA punt gebruik je een ‘dsl’ kabel met een RJ11 connector.

Die kabel is van het nieuwe huis hij zit al zegmaar vast in de muur @RBxx 

Bedoel je net zoals op die foto hierboven? @Joep1965 

Reputatie 7
Badge +21

Dit is geen buitenkabel @Ok Ok , dus deze binnenkabel moet ‘ergens’ in jouw huis uitkomen bij het ISRA punt waar de blauwe KPN buitenkabel jouw huis binnenkomt. Al in de meterkast gekeken?

 

Badge +19

Als ie in de v10a past dan past ie ook in de v10. Hij kan er maar op één manier in. Dus nog een kwartslag draaien tov van de foto. 

Heb net dus kpn 2 keer gebeld bij de een moest ik wachten en werd er opgehangen de anders zei dat ik een hele nieuwe kabel nodig had @Joep1965 

Heb dus lopen en dat grijze dsl kabel gevolgd die komt uit bij een andere kamer met het zelfde uit einde dus als ik het dan goed begrijp hoort in die kamer een punt te zijn waar ik de dsl in kan stoppen @RBxx 

Reputatie 7
Badge +10

Heb dus lopen en dat grijze dsl kabel gevolgd die komt uit bij een andere kamer met het zelfde uit einde dus als ik het dan goed begrijp hoort in die kamer een punt te zijn waar ik de dsl in kan stoppen @RBxx 

 

Loze Internetkabel dus. Je moet de officiële aansluiting zien te vinden zoals RBxx aangeeft.

Meterkast, woonkamer, kruipluik, kelder. 

Wellicht is hij weggeknipt. Kijk onder de vloer of en waar er een blauwe kabel loopt.

Okee okee en als ik die blauwe kabel heb gevonden is het een kwestie van volgen neem ik aan? @DennisA78 

Reputatie 7
Badge +19

Heb je inmiddels de door @DennisA78 genoemde kabel gevonden? En leidt die dan naar een aansluitpunt als onderstaand @Ok Ok 
 

Dit is geen buitenkabel @Ok Ok , dus deze binnenkabel moet ‘ergens’ in jouw huis uitkomen bij het ISRA punt waar de blauwe KPN buitenkabel jouw huis binnenkomt. Al in de meterkast gekeken?

 

Â